Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

DataLight Enterprise, un success story românesc pe piaţa ERP locală

24 Iulie 2009



Iulian Stoicescu, director general AttoSoft:
DataLight Enterprise este o unealtă managerială construită pe feed-back-ul clienţilor

Prezentă pe piaţa IT locală din 1995, compania AttoSoft s-a impus în cei 14 ani de activitate ca unul dintre cei mai dinamici jucători din zona ERP, concurând cu brio cu nume consacrate ale acestui sector. Soluţia proprietară DataLight Enterprise, aflată într-o evoluţie permanentă pentru a răspunde cât mai eficient cerinţelor clienţilor, a reuşit să adune în portofoliu o serie de clienţi cu greutate. Şi continuă să convigă chiar şi acum, pe vremuri de criză, când majoritatea companiilor şi-au amânat investiţiile în proiectele IT. Iulian Stoicescu, director general AttoSoft, ne-a „deconspirat“ care sunt secretele succesului repurtat de ERP-ul DataLight Enterprise, precum şi noile direcţii de dezvoltare preconizate.


- În actualul context economic, marea majoritate a companiilor au blocat sau amânat investiţiile în proiectele IT. Consideraţi că o astfel de abordare poate fi benefică pe vremuri de criză?

- Benefic ar fi să vedem aceste proiecte ca pe un business care poate să genereze plus-valoare. Din păcate, multe companii văd investiţiile în proiectele IT ca fiind o simplă cheltuială, fără vreun alt beneficiu decât uşurarea activităţii utilizatorilor.


Există însă manageri care sunt conştienţi (sau care pot fi convinşi) că investiţia într-un proiect IT poate fi o gură de oxigen pentru o firmă confruntată cu problemele actuale ale crizei: lipsa de lichidităţi, lipsa de capital pentru investiţii, nevoia de a-şi diminua costurile şi de a-şi menţine o rată a profitului acceptabilă. Un proiect IT – în special implementarea unui sistem ERP – este o unealtă care poate fi folosită cu succes în identificarea pierderilor, a cheltuielilor şi în diminuarea sau eliminarea lor. Dacă este bine implementat şi utilizat conform analizelor realizate în cursul implementării, un sistem ERP este, în primul rând, o unealtă managerială, care centralizează toate datele şi oferă informaţii pe baza cărora se pot lua decizii corecte. O astfel de unealtă îşi va recupera rapid investiţia, atât timp cât managementul firmei respective va folosi unealta aceasta cum trebuie.


- Care consideraţi că sunt beneficiile pe care o soluţie ERP le poate aduce în această perioadă de recesiune?

- În primul rând, oportunitatea de a recunoaşte acele zone ale afacerii care pot fi rentabilizate – în special în ceea ce priveşte diminuarea cheltuielilor nejustificate în contextul actual. Mă refer aici în mod direct la deblocarea capitalului investit în stocuri moarte, reducerea consumurilor cu materiile prime şi materialele, precum şi reducerea cheltuielilor logistice (cu combustibili, piese de schimb, alte servicii conexe). În al doilea rând, implementarea unei soluţii ERP precum DataLight Enterprise aduce beneficiul unor mecanisme de comunicare rapidă a informaţiilor între diverse posturi-cheie din firmă. Aceasta conduce în mod direct la reducerea creditului în piaţă, la aprovizionarea optimizată şi centralizată, la cunoaşterea tuturor informaţiilor pentru cotaţii/oferte de preţ corecte. Nu în ultimul rând, apare beneficiul comunicării datelor la distanţă, pentru firmele cu puncte de lucru, astfel încât managementul să dispună de informaţii consolidate şi actuale.


- În actualul context, când priorităţile absolute sunt economiile şi eficientizarea, care sunt atuurile soluţiei DataLight Enterprise?

- În primul rând, este vorba despre un know-how solid în ceea ce priveşte folosirea soluţiei DataLight Enterprise ca unealtă managerială. Prin implementarea acestui sistem aducem beneficiarului atât o unealtă software performantă, cât şi cunoştinţele noastre în privinţa folosirii la randament maxim a acestei unelte. Toate aceste cunoştinţe au fost acumulate în decursul a 14 ani de activitate, direct de la beneficiarii cu care am lucrat şi care au împărtăşit informaţii cu noi. Considerăm aceasta un atu foarte puternic, atât timp cât putem consilia clienţii noştri în privinţa evitării pierderilor şi creşterii veniturilor lor. Un alt atu este legat de flexibilitatea aplicaţiilor din sistemul ERP şi de posibilitatea de a informatiza cu aceste module activităţi diverse ale firmei, păstrând însă un modul de management unitar, în care middle-managerii şi top-managerii pot să evalueze în mod rapid şi unitar activitatea din firmă. Preţurile foarte competitive sunt un alt atu, în special în această perioadă, în care prudenţa în investiţii avantajează sistemele informatice cu preţuri mai mici şi cu costuri de întreţinere reduse.


- Care consideraţi că sunt avantajele competitive ale soluţiei dezvoltate de AttoSOFT faţă de aplicaţiile concurente, unele cu o vechime mult mai mare pe piaţă?

- Avantajele competitive sunt legate de modul în care abordăm vânzarea, implementarea sistemului şi mentenanţa lui. Este vorba atât de nivelul investiţiilor, mai redus decât la alţi furnizori de software, cât şi despre determinarea noastră de a ne face bine treaba, pe termen cât mai lung. Din punctul de vedere al vânzărilor, tratăm investiţia beneficiarului în software ca o afacere, pentru care trebuie să oferim o motivaţie puternică şi mecanisme concrete de recuperare a acestei investiţii de către beneficiar. În cadrul implementării încercăm să venim în întâmpinarea modului de lucru al beneficiarului, astfel încât să nu perturbăm activitatea sa curentă, dar să obţinem toate acele beneficii pe care ni le-am propus în cursul analizelor. Aici intervine atât flexibilitatea aplicaţiilor, cât şi deschiderea noastră în a accepta propunerile de dezvoltare a modulelor, atât timp cât acestea sunt în sensul dezvoltării generale a sistemului. Mentenanţa este iarăşi un punct diferit în activitatea noastră, atât ca nivel al costurilor, cât şi ca viteză de reacţie. Fiind o firmă în ascensiune, considerăm flexibilitatea drept un punct foarte important în relaţia cu partenerii noştri.


- Din ce în ce mai mulţi editori de soluţii ERP integrează în soluţie „mini-aplicaţii” de tip CRM, Contract Management, WMS, instrumente de raportare şi analiză cu valenţe BI etc. Add-on-urile au devenit, în ultima perioadă, un element cu greutate în alegerea unei soluţii ERP. Cum se poziţionează oferta AttoSOFT la acest capitol?

- AttoSOFT recunoaşte plus-valoarea pe care o aduc aceste instrumente unui sistem informatic, aşa că am realizat astfel de integrări la nivelul sistemului informatic DataLight Enterprise. Iată de ce avem integrat un sistem de raportare şi analize de tip OLAP, un sistem de transmitere automată prin email/SMS a informaţiilor (facturi, solduri etc.) şi unul de inventariere rapidă pe baze de coduri de bare. Pe termen scurt şi mediu, intenţionăm să integrăm un sistem WMS care să aducă beneficii suplimentare partenerilor noştri din domeniul distribuţiei, un domeniu pentru care avem afinităţi deosebite.

- Care sunt noile direcţii de dezvoltare a aplicaţiei DataLight Enterprise? Cât de important este feed-back-ul de la clienţi şi utilizatori în construirea ofertei dvs.?


- Dezvoltarea sistemului DataLight Enterprise va continua pe două direcţii. Una o reprezintă optimizarea modulelor existente, perfecţionarea lor, după o dezvoltare accentuată în ultimii 4 ani. A doua direcţie va pune accent pe tehnologia web – în special crearea unor variante de lucru alternative pentru puncte de lucru aflate la distanţă. În prezent avem un sistem de lucru care conferă o independenţă a punctelor de lucru în situatia în care conexiunile Internet nu sunt disponibile – având în vedere că acest sistem a fost dezvoltat într-o perioadă în care comunicaţiile aveau încă probleme privind stabilitatea. Ţinând cont de dezvoltarea tehnlogică din ultimii ani în domeniul comunicaţiilor, suntem interesaţi să dezvoltăm şi mecanismele de lucru web care să profite de fiabilitatea actuală şi să ofere informaţii către structurile organizaţiei care au nevoie de ele. Este important de menţionat că întreaga noastră politică, respectiv strategia de dezvoltare a firmei, a aplicaţiilor, strategia de marketing, se realizează plecând de la feedback-ul clienţilor noştri. Este într-adevăr un drum mult mai anevoios decât atunci când tot know-how-ul vine de undeva din afară, dar AttoSOFT şi DataLight Enterprise au fost create aici, în România, pe baza sugestiilor şi informaţiilor clienţilor şi partenerilor noştri, iar noi rămânem fideli acestui mod de lucru. Avantajul acestei situaţii este însă că aplicaţia a fost construită într-o manieră flexibilă, care să acopere cât mai multe variante de lucru, iar aceasta face ca soluţia să fie uşor de adaptat pentru cerinţele specifice. Dacă este cazul, putem suplini nevoile suplimentare prin crearea de noi module, strict particulare.


- Ce loc ocupă parteneriatele în politica de business a AttoSoft?

- Un loc important, pe care acum încercăm să-l aducem şi mai mult în prim-plan, având în vedere faptul că avem un sistem informatic bun, pe care încercăm să-l promovăm împreună cu cât mai mulţi parteneri posibili – atât distribuitori, cât şi parteneri de tehnologie. Suntem deschişi oricăror propuneri de parteneriat, având în vedere că piaţa IT din România, în ciuda crizei, este totuşi o piaţă în creştere.

- Conform studiului PAC, piata locală ERP a înregistrat un recul semnificativ de la începutul acestui an, iar şansele de redresare sunt reduse. Cum se resimte acest lucru la nivelul companiei dvs.?


- AttoSOFT nu face excepţie la acest capitol, cifra de afaceri pe primul semestru al anului 2009 fiind aproape egală cu cea din aceeaşi perioadă a anului trecut. Asa cum spuneam la început, prudenţa în a investi în proiecte IT îşi spune cuvântul. Vom contracara aceste efecte printr-o politică de marketing puţin diferită de cea pe care am abordat-o până acum, astfel încât în al doilea semestru să obţinem creşterea pe care ne-am propus-o pentru anul 2009.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite