Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Marketingul - o altă faţă a educaţiei

24 Iulie 2009



Marketingul bazat pe educaţie ia, încet, încet, locul marketingului tradiţional, despre care ştim că este centrat pe mesaje de vânzare. Dacă scade încrederea clientului în companie, în serviciile sau produsele pe care le promovează compania ta, poţi să îi faci cele mai atractive oferte, nu va mai cumpăra nimic! Este criză! Clientul are nevoie de siguranţă, de calitate, durabilitate, dar şi de stabilitate. Consolidarea credibilităţii operatorului economic în faţa clienţilor este vitală! Cum câştigi încrederea clientului?

Simplu, abordând o strategie bazată pe comunicare. Dacă îţi construieşti o strategie de comunicare bazată pe mesaje de parteneriat, deschidere şi creativitate, poţi chiar să câştigi noi clienţi, care, alături de cei existenţi, se vor simţi în siguranţă, vor continua afacerile cu un partener care are o viziune clară, este creativ, dar şi bine informat. Cine nu îşi doreşte un partener de afaceri care să îi asigure stabilitate economică, într-o perioadă traversată de fluctuaţii imprevizibile?


În marketingul bazat pe educaţie mesajul către publicul ţintă induce o cunoaştere profundă a realităţii şi a metodelor de abordare a acesteia, într-o manieră câştig – câştig.


Daca vei reuşi să-i răspunzi clientului la întrebările care îl frământă, de genul “cum să obţin ce vreau?”, îi vei câştiga încrederea şi vei reuşi chiar să îl ajuţi să-şi sporească profitul. Dar, pentru aceasta, trebuie să investeşti în educaţia angajaţilor tăi, chiar şi în vremuri de criză.


Dacă în prezentarea pe care o faci serviciilor / produselor voastre încerci să îl convingi pe client că eşti cel mai bun în domeniu, s-ar putea să reuşeşti, dar, dacă îi dai 5 motive pentru care colaborarea cu tine îi va aduce câştig, şansele să îi captezi atenţia şi să încheiaţi afacerea sunt chiar mai mari.


Educaţia poate fi o nişă în această perioadă de criză – o afacere profitabilă dacă ţinem seama de paradigma educaţiei de-a lungul vieţii, dar şi o strategie de ieşire din criză, prin promovarea unui marketing bazat pe educaţie. În ambele situaţii ”investiţia în oameni” trebuie să fie o prioritate pentru operatorii economici care vor să rămână pe piaţă, fie că privesc profitul din interior către client, fie dinspre mediul extern către structura interioară a companiei.


Modele din piaţă


Îmi amintesc situaţia prin care a trecut în 1993 o mare companie din piaţă. Este un bun exemplu despre cum trebuie abordată o situaţie de criză, ce părea a fi fatală pentru operatorul economic. Iată cum o situaţie limită poate fi transformată în câştig, folosind strategia potrivită, la momentul potrivit.


În SUA, o persoană a reclamat că a găsit o seringă de unică folosinţă, de tip insulină, într-o doză de băutură răcoritoare cumpărată dintr-un supermarket. Se părea că acesta este finalul companiei pe piaţa de resort.


Compania a adoptat imediat strategia de criză prin înfiinţarea celulei de criză. A decis păstrarea produselor pe piaţă. Compania a demarat o comunicare deschisă, prezentând multe dovezi. Dozele erau de unică folosinţă şi aveau un sistem de sigilare ce excludea posibilitatea deschiderii şi reînchiderii fără ca acest lucru sa fie sesizabil. Nicăieri in fabrică nu existau seringi de genul celor găsite în doză.


Compania a comunicat foarte bine nu doar cu media şi clienţii, ci şi cu oficialităţile guvernamentale. Compania a implementat un sistem de supraveghere electronică a supermarket-urilor care distribuiau produsele, în colaborare cu poliţia.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite