Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Gestiune Suport de la IBM

25 Iulie 2009



În contextul economic actual, fiecare afacere se concentrează pe reducerea costurilor IT şi eficientizarea proceselor. Majoritatea companiilor au însă o infrastuctură IT eterogenă şi mult prea complexă, ceea ce cauzează probleme şi generează costuri suplimentare.


Departamentele IT trebuie să administreze, în mod curent, o suită eterogenă de tehnologii, de la servere de mare capacitate până la staţii de lucru si dispozitive mobile. Ca o consecinţă directă, trebuie să administreze şi o varietate de contracte de suport cu SLA-uri şi date de contact separate. Dacă adăugăm şi dificultatea diagosticării unei probleme într-un mediu IT eterogen, rezultă un complex de riscuri şi costuri care sunt greu de evaluat şi controlat. Rezolvarea pe care IBM o propune se numeşte Serviciul de Gestionare a Suportului. Acest serviciu oferă:


- Punct unic de contact si SLA-uri (nivelul de service contractat) consistente.
- Structură de suport simplificată, facturare simplificată, raportări customizate.
- Downtime redus la minimum prin acţiuni proactive de service si diagnosticare mai rapidă a problemelor.
- Eliberarea personalului IT de acţiuni repetitive şi focusarea acestuia pe priorităţile de business.
- Conformitate cu reglementările IT în vigoare.


Serviciul este organizat pe mai multe niveluri:


1. Managementul centralizat al serviciilor de suport
IBM asigură un singur punct de contact pentru problemele infrastructurii IT, permiţându-vă să vă concentraţi pe priorităţile de business. Serviciul asigură un timp de răspuns optimizat, permite alinierea continuă a serviciilor de support la cerinţele de business şi priorităţile acesteia, asigură reducerea costurilor operaţionale de suport prin consolidare şi elimină încărcarea personalului IT alocat de obicei, pentru administrarea suportului mediilor eterogene.


2. Managementul inventarului IT
Serviciul optimizează baza de informaţii referitoare la dispozitivele IT şi distribuţia acestora în mediul IT al clientului. De asemenea, ajută la optimizarea informaţiilor pe care le puteţi avea despre inventarul IT, ca saă puteţi lua decizii de business în timp util. Totodată serviciul reduce activităţile interne de administrare ale inventarului de echipamente şi optimizează managementul şi raportările solicitărilor de service.

3. Managementul disponibilităţii IT.

Serviciul optimizează managementul operaţiunilor de continuitate a afacerii, prin evaluări preventive şi regulate a riscurilor operaţionale şi IT. Serviciul asigură coordonarea situaţiilor critice din mediul informaţional al afacerii, prin monitorizarea fiecărei solicitări de asistenţă până la rezolvarea ei. De asemenea, se determină necesităţile de disponibilitate IT, pe baza cerinţelor de business şi pe baza informaţiilor rezultate din derularea contractelor de suport.

4. Raportări

Serviciul asigură raportări customizate ale nivelului de îndeplinire a SLA-ului contractat şi documentează în detaliu activităţile depuse pentru fiecare incident semnalat


5. Managementul furnizorilor de suport
Serviciul asigură coordonarea centralizată a activităţilor de suport depuse de către furnizori. De asemenea, optimizează controlul şi raportarea asupra activităţii furnizorilor de suport şi monitorizează respectarea condiţiilor de service


6. Administrarea infrastructurii şi managementul schimbării
Serviciul asigură derularea acţiunilor repetitive de administrare: instalări, relocări, upgrade-uri de sistem de operare sau hardware şi asigură documentarea acestora. Prin preluarea activităţilor repetitive de către IBM, personalul IT se poate orienta către obiectivele de business.


7. Facturarea customizată a serviciilor
În loc să primiţi o suită de facturi de service de la diferiţi furnizori, IBM vă poate asigura o singură factură pentru toate tipurile de servicii de suport. Astfel, veţi avea un management mai bun al costurilor operaţionale.
Una dintre concluziile trase de toţi clienţii IBM este că Serviciul de Gestionare Eficientă a Suportului poate asigura o creştere a eficienţei exploatării infrastructurii IT prin costuri reduse şi suport integrat, cu asigurarea corespunzătoare a nivelului de disponibilitate şi calitate ale serviciilor IT.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite