Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Comunicaţiile unificate nu au o piaţă în România

25 Iulie 2009



Comunicaţiile unificate (CU) sunt proiectate pentru a elimina barierele care au separat în mod tradiţional apelurile de voce, e-mail-urile, mesageria instant şi videoconferinţele. Odată ce aceste canale de comunicare rulează peste o reţea IP obişnuită, este posibil să fie administrate dintr-un singur punct şi pot fi folosite cu dispozitive obişnuite. Impactul implementării unei soluţii CU asupra costurilor depinde de mărimea organizaţiei, întinderea geografică, procesele de lucru interne, economiile realizate din creşterea productivităţii.

Un studiu al companiei de cercetare Gartner, efectuat printre 300 de organizaţii, a arătat că cei care au adoptat de timpuriu soluţiile de comunicaţii unificate au menţionat că principalele trei avantaje după implementarea unei astfel de soluţii sunt îmbunătăţirile referitoare la colaborarea între angajaţi, la productivitate şi la serviciile cu clienţii. Gartner estimează că, până în 2011, organizaţiile vor plăti de două orai mai mult pentru aproximativ 50% din software-ul colaborativ şi pentru comunicaţii, pe măsură ce intensificarea competiţiei conduce la o multitudine de produse de CU şi la duplicarea tehnologiei după vendori.


Companii mari precum Cisco, Siemens, Microsoft sau IBM oferă companiilor soluţii de comunicaţii unificate, oficialii acestor companii subliniind în diverse interviuri şi conferinţe de presă impactul la nivel global al comunicaţiilor unificate asupra mediului de afaceri.


Implementări puţine în România

În România există o serie de implementări de soluţii de comunicaţii unificate în companii mari din diverse industrii cum ar fi utilităţi, telecomunicaţii, bănci, servicii şi producţie.


„Piaţa de soluţii de comunicaţii unificate din România este la început de drum, încât nici nu putem vorbi de o piaţă. Mai trebuie să mai treacă ceva timp până ce firmele din România o să-şi pună problema să optimizeze ceva în zona de comunicaţii. În România, încă se vând multe sisteme tradiţionale sau IP convergente. Tendinţa de migrare către comunicaţii unificate este mai lentă decât au prevăzut analiştii”, spune Andrei Pietruschevici, Managing Director, Siemens Enterprise Communications.


Marian Broştean, Information Worker Business Group Lead, Microsoft România menţionează că piaţa soluţiilor de comunicaţii unificate este dominată de soluţii de teleconferinţă pentru management şi soluţii de VoIP.


„Soluţiile de comunicaţii unificate sunt implementate parţial (de exemplu doar VoIP sau teleconferinţă pentru un grup restricţionat de utilizatori), aducând în consecinţă beneficii limitate companiilor care le folosesc. Această piaţă are un potenţial foarte mare, care ar putea transforma mediul de afaceri şi l-ar putea diferenţia faţă de altele din regiune. În România avem o adopţie extrem de rapidă a soluţiei în rândul clienţilor tradiţionali Microsoft, care folosesc deja soluţia de e-mail şi colaborare Exchange Server”, adaugă reprezentantul Microsoft.


Cisco oferă în România toate soluţiile de comunicaţii unificate existente la nivel mondial.


„În general, aceste soluţii au fost adoptate de companiile de dimensiuni mari şi medii, dar există versiuni adaptate şi pentru companii de dimensiuni mici (cu până la 50 de utilizatori). Numărul implementărilor de soluţii de comunicaţii unificate în organizaţii de toate tipurile a depăşit faza «experimentală», intrând în sfera tehnologiilor mainstream, iar câteva dintre proiectele mari, cu sute şi chiar mii de telefoane implementate, sunt deja referinţe publice în domeniu”, spune Cristian Popescu, Director General ad-interim Cisco România.


Oferta Felix Telecom pentru comunicaţii unificate se bazează pe soluţiile Nortel, fiind Gold Solution Partner al companiei. Compania a realizat în România două implementări de sisteme de comunicaţii unificate Nortel.
„Soluţiile Nortel pentru comunicaţii unificate se adresează atât companiilor mari, cât şi IMM-urilor, ele bazându-se pe aceleaşi principii şi oferind practic aceleaşi avantaje”, precizează Mihail Ionescu, Marketing & Sales Manager, Felix Telecom.

Soluţiile de CU reduc semnificativ costurile

Impactul implementării unei soluţii CU asupra costurilor e destul de greu de cuantificat. Un prim avantaj financiar constă în evitarea costurilor apelurilor de voce prin reţeaua de telefonie tradiţională. Folosind telefonia IP, convorbirile în interiorul reţelei companiei sunt practic gratuite, deoarece sunt efectuate prin reţeaua IP şi nu mai necesită o infrastructură separată şi nici nu mai apar costurile către operatorul de telefonie. Alte avantaje derivă din uşurinţa instalării, întreţinerii şi relocării posturilor telefonice, operaţiune care practic nu mai implică intervenţia de personal specializat şi nici un fel de alte resurse suplimentare.


Combinarea telefoniei IP cu aplicaţiile de colaborare (conferinţe web, mesagerie unificată) au ca rezultat o mobilitate mai mare a angajaţilor, reducerea cheltuielilor cu călătoriile, reducerea costurilor de convorbiri în reţelele mobile. Soluţiile de contact center bazate pe comunicaţii unificate permit integrarea informaţiilor despre clienţi cu uşurinţă în infrastructura de date a companiei şi conduc la economii suplimentare din punct de vedere al resurselor IT alocate proiectelor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite