Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Wireless poate fi o soluţie la criză

25 Iulie 2009



În general, piaţa de echipamente wireless este încă destul de scăzută, cam 10-15% din conexiunile la reţea sunt wireless atât în segmentul consumer, cât şi în segmentul business. În România, ponderea echipamentelor wireless este de aproximativ 30-35%. Clienţii finali se regăsesc în segmentul consumer şi SoHo, dar şi în rândul IMM-urilor şi în Enterprise.

Nevoia de acces wireless a crescut, pe măsură ce mobilitatea utilizatorilor a devenit o componentă cotidiană a activităţii noastre. Astăzi, tot mai mulţi furnizori de echipamente şi soluţii informatice includ în portofoliul lor un spectru larg de echipamente cu care se adresează unor largi segmente de piaţă.


Piaţa de echipamente wireless (pentru transmisiuni radio conform cu standardele IEEE 802.11 a,b,g,n ) din România se află într-un stadiu incipient de dezvoltare.


„Trendul vânzărilor ultimilor ani a urmat o curbă exponenţială, însă să nu ne entuziasmăm, e firesc să fie aşa când pleci de la un nivel foarte scăzut. În mod tradiţional, Allied Telesis are o prezenţă pregnantă în zonele SMB şi Enterprise, iar în ultimii ani am înregistrat rezultate notabile şi în zona Telecom. Aşadar, vizăm aceste segmente de activitate şi prin soluţiile şi echipamentele wireless existente în oferta noastră. Anul 2008 a fost pentru noi un an cu rezultate remarcabile, inclusiv în zona de soluţii wireless, deşi în ultima parte a trimestrului al patrulea am înregistrat un uşor declin al vânzărilor”, spune Dragoş Marinescu, Country Manager Allied Telesis România.




Dragoş Marinescu,
Country Manager Allied Telesis România

D-Link crede că ponderea clienţilor din SMB va creşte, datorită noilor tehnologii Wireless N, care elimină impedimentul legat de viteză şi acoperire şi reprezintă tehnologia wireless a viitorului.


„D-Link a fost unul dintre promotorii acestei noi tehnologii şi toate produsele noastre din gama Wireless N au certificare Wi-Fi. Suntem de părere că wireless va deveni tot mai popular şi toate echipamentele vor fi din ce în ce mai accesibile, mai uşor de configurat”, precizează Bogdan Mihalcea, Country Manager D-Link România.




Bogdan Mihalcea,
Country Manager D-Link România

2009 este anul în care se vor lansa dispozitive echivalente pentru IMM-uri, cum ar fi access point-uri Dualband Wireless N pentru sectorul educaţional, care reprezintă pentru şcoliun mod simplu şi eficient ca şi costuri să îşi extindă reţelele wireless.
„Ne aşteptăm cu toţii ca, odată cu apariţia tehnologiilor Dualband, standardul wireless 802.11n să fie ratificat în 2009, ceea ce va conduce la un aflux de echipamente wireless în segmentul de business, oferind funcţionalităţi superioare, cum ar fi fast-roaming, SSID multiport, VLAN şi criptare mai puternică”, adaugă Mihalcea.


Wireless N utilizează tehnologia MIMO (Multiple-Input Multiple-Output) pentru a îmbunătăţi performanţele wireless prin antene multiple şi la transmiţător şi la receptor. Tehnologia Quality of Service (QoS) prioritizează traficul de date sensibil la întârzieri, ceea ce înseamnă că aplicaţiile multimedia şi cele de voce au prioritate faţă de web-browsing. Aceasta oferă o calitate mai bună per ansamblu pentru voce şi permite aplicaţiilor, precum cele video şi multimedia, să fie rulate fără sacadări.


„Mediul de business este reticent în adoptarea tehnologiilor care nu sunt încă standardizate, ceea ce explică de ce 802.11n abia a început să pătrundă în spaţiul IMM-urilor, în ciuda existenţei în retail, încă din 2006, a unei game semnificative de produse Draft N. Dacă ne gândim cât timp a fost necesar ratificării 802.11g, vom înţelege că toate acestea durează, iar mulţi realizează acum că 802.11n e pe drumul cel bun. Wireless N este singura specificaţie pentru operarea în bandă 5 GHz, fiind compatibilă cu anterioarele 802.11b şi 802.11g, şi reprezintă o opţiune sigură pentru IMM-urile reticente la trecerea la 802.22n”, explică Bogdan Mihalcea.


Oferta wireless pentru birouri

Portofoliul de produse Allied Telesis care este destinat companiilor din categoriile SMB şi Enterprise este compus din clienţi wireless (cartele PCI, PCMCIA sau USB), Access Point-uri, Routere wireless şi accesoriile aferente (injectoare PoE, cabluri adaptoare, antene, bride de prindere şi surge-protectere).


„Anul trecut am reuşit să impunem în câteva implementări de anvergură un echipament din gama high-end, destinat clienţilor de tip Enterprise şi Telecom şi vorbim aici de seria AT-WR4561&62, care oferă un pachet complet de conectare wireless sau hibrid IP pentru clienţii gen Wireless ISP, Municipalităţi şi Utilităţi locale, Enterprise şi HoReCa”, menţionează Dragoş Marinescu.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite