Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Applications >> Comunicatii >> Stiri si comunicate

Cât cheltuie românii pentru telefonie-internet-TV

27 August 2009



Preţurile serviciilor de telecomunicaţii în România reprezintă în medie 25-30% din preţul serviciilor similare din punct de vedere calitativ şi al funcţionalităţii oferite în Europa de Vest, se arată într-un studiu realizat de Digital Cable Systems (DCS). Românii cheltuie în medie 70-80 RON pe lună pentru servicii de telefonie-Internet-televiziune. Această sumă este mult mai mică decât cea cheltuită în statele din vestul Europei, unde aceasta se încadrează într-un interval cuprins între 60-80 Euro. De asemenea, reprezentanţii companiei arată că această valoare reprezintă pentru români aproximativ 8% din bugetul mediu al unei familii.
„România rămâne în continuare o piaţă guvernată de preţ, pentru toate categoriile de servicii şi produse de telecomunicaţii. Cu toate acestea, în ultimul an, putem observa o creştere a aşteptărilor clienţilor privind calitatea serviciilor şi caracteristicilor acestora. Deşi cu un grad de penetrare de peste 100%, în cazul unor anumite tipuri de servicii (cum este spre exemplu telefonia mobilă), piaţa din România mai are încă un potenţial de creştere crescut pe servicii de telefonie-Internet-televiziune”, a declarat Dinu Malacopol, CEO al Digital Cable Systems.
Conform datelor obţinute de companie, la ora actuală cel puţin 60% dintre gospodăriile din România au televiziune prin cablu sau satelit, 25% folosesc servicii de internet, iar procentul celor care dispun de un post de telefonie fixă se îndreaptă tot către 25%.
Dintre aceste tipuri de servicii, Internetul are chiar şi în contextul actual cel mai mare potenţial de creştere, cu rate de peste 10% anual.
Compania Digital Cable Systems, estimează de asemenea că şi serviciile de tip 3P vor avea o creştere de cel puţin 10%, ducând astfel la sfârşitul lui 2009 la o creştere a ponderii pachetelor integrate în totalul serviciilor de telecomunicaţii oferite de către companiile prezente pe piaţa din România.





Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
silviu condeescu
Pentru a puea face o comparatie,in cazul nostru ,privind cheltuielilecu TIT,puneti alaturi si veniturile realizate.Nu mai comparati merele cu gropile din asfaltul Romaniei.
17 Iunie 2010, 09:05:15