Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

La Călăraşi, Primavera gestionează proiecte de peste 60 milioane de euro

25 Septembrie 2009




Aşteptări pentru Primavera

Departamentul pentru Managementul Proiectelor raportează direct Preşedintelui Consiliului Judeţean şi a avut întregul sprijin al conducerii pentru achiziţia soluţiei oferite de TotalSoft; acum însă echipa de implementare trebuie să confirme şi să justifice investiţia. Pe de altă parte, când la mijloc sunt proiecte de peste 10 milioane de euro riscul indus de lipsa unor unelte software performante trebuie eliminat cu orice preţ. ,,Vreau ca, în momentul încărcării unui proiect în Primavera, să fie clar pentru întreaga echipă care sunt activităţile critice, termenele de primire a devizelor de lucrări. Trebuie să ştim exact ce s-a lucrat şi unde, nu doar procente de lucrări executate, ci o adâncime în monitorizarea activităţilor şi fineţe în definirea punctelor de control şi alarmă. Această fineţe, în monitorizare, îmi va permite să iau măsurile necesare în timp util, pentru a evita neplăcerile“, consideră Mugur Păunescu.


Riscul major în astfel de proiecte este depăşirea termenelor. Teoretic, o aplicaţie performantă ar putea fi oarecum suplinită de existenţa unor oameni cu vastă experienţă. Însă nu întotdeauna aceşti oameni sunt disponibili, iar proiectele pe termen lung au mare nevoie de stabilitate. Există şi aspecte legate de eficienţă, care forţează CJ Călăraşi să gestioneze un număr mare de proiecte cu o echipă restrânsă. De asemenea, este nevoie de o standardizare în managementul proiectelor, de o însuşire a unor proceduri şi a unui mod de lucru unitar, obiective care nu pot fi atinse fără o astfel de aplicaţie.


Training şi implementare


Complementar achiziţionării licenţelor, Consiliul Judeţean Călăraşi a încheiat cu TotalSoft şi un contract de servicii pentru şcolarizarea personalului. Acest contract a fost abordat etapizat, considerându-se necesară o primă etapă teoretică, desfăşurată la sediul companiei, pentru ca utilizatorii să se familiarizeze cu funcţionalităţile aplicaţiei, urmată de una practică.


,,Training-ul a avut o primă parte de învăţare efectivă a aplicaţiei, foarte necesară, pentru că Primavera este destul de complexă. A doua etapă, de implementare efectivă, constă din lucrul concret cu un proiect şi este acum în derulare, TotalSoft având o persoană prezentă permanent la noi. Scopul este să înţelegem trecerea de la partea de devize, pe care o cunoaştem, la urmărirea efectivă a proiectului în Primavera, importul datelor etc. Această etapă mi se pare cea mai densă, deoarece aflăm constrângerile induse de un proiect real. Din acest punct de vedere, un avantaj pentru TotalSoft este că nu are doar oameni care ştiu aplicaţia, ci şi consultanţi care cunosc bine sectorul de construcţii, managementul lucrărilor etc. şi care înţeleg ce este un deviz, cum se derulează investiţiile etc.“, consideră Mugur Păunescu. În mod curent, sunt 3 utilizatori activi şi alţi 3-4 latenţi, care doar accesează date. Pentru viitor există intenţia extinderii aplicaţiei şi către alte departamente. Beneficiile încep să apară şi în această etapă şi ţin mai mult de însuşirea unui mod de lucru coerent şi profesional. Colaborarea între departamente devine stare de fapt, iar activitatea se mulează tot mai bine pe cerinţele europene.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite