Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Deşi e criză, companiile din IT&C fac profit

26 Septembrie 2009




„În orice caz, nu am aplicat şi nici nu vom aplica reduceri salariale. Modificările salariale vor trebui gândite foarte atent, într-o perspectivă, din păcate, imprevizibilă în condiţiile crizei actuale. Ce putem promite, un lucru pe care noi îl considerăm pozitiv, este că vom aplica în continuare politica de recompensare a performanţelor”, subliniază Liviu Drăgan.


TELETRANS a luat măsuri atât la nivel intern, cât şi extern. Principalele demersuri întreprinse au inclus în mare parte stabilizarea business-ului, eficientizarea activităţii prin reorganizarea procedurilor interne, creşterea flexibilităţii faţă de clienţi şi optimizarea timpului de răspuns la cerinţele pieţei. „Planurile de dezvoltare ale reţelei pe care operăm au fost şi ele adaptate la tendinţele actuale ale pieţei şi la noua strategie de vânzări a companiei. Referitor la cea de-a doua parte a anului, investiţiile vizează construirea unui inel de redundanţă în Moldova, unde în acest moment folosim soluţii alternative, dar şi focusarea pe partea de distribuţie şi îmbunătăţirea accesibilităţii la reţea a clienţilor noştri. Urmărim, de asemenea, o eficientizare a utilizării infrastructurii existente şi ne propunem investiţii în echipamente active de ultimă generaţie, care, implicit, presupun un grad superior de încărcare a reţelei”, spune directorul general al TELETRANS.


EBS România a intensificat activităţile de marketing şi vânzări pe piaţa externă, a redus costurile şi a eficientizat activitatea în toate zonele de business, a intensificat investiţiile în pregătirea personalului şi în parteneriatul cu SAP, dar şi în vederea optimizării proceselor de business (spre exemplu, implementarea în organizaţie a tehnologiilor Share Point).


Oficialii companiei Orange spun că, în contextul economic actual, se vor concentra pe creşterea nivelului de satisfacţie al clienţilor şi pe monitorizarea şi optimizarea costurilor fixe, un proces continuu în cadrul companiei. De asemenea, la nivelul companiei se va aplica un program de transformare, care vizează atingerea unui nou nivel de performanţă. Acest program include mai multe componente, printre care dezvoltarea canalului de vânzări online şi poziţionarea Orange ca un jucător important pe piaţa online din România şi derularea programului de franciză, ce vizează creşterea performanţei reţelei Orange de distribuţie. Totodată, compania se va concentra pe oferirea de noi beneficii clienţilor, prin extinderea programelor de loialitate şi va lansa o serie de oferte ce vizează achiziţia de clienţi noi.


„Pot spune că, la Vodafone România, am luat măsuri din timp, în sensul eficientizării proceselor interne şi al adaptării strategiei noastre la dinamica şi specificul pieţei”, declară Liliana Solomon, CEO Vodafone România.
Telefonia mobilă a fost şi ea afectată de situaţia economică, aşa cum au arătat cifrele publicate de companii în ultimele luni.


„Piaţa românească este foarte competitivă, astfel încât rezultatele au reflectat atât impactul limitării generale a consumului, cât şi impactul apariţiei ofertelor din ce în ce mai agresive. Însă, putem spune că ne-am pregătit pentru această perioadă dificilă, prin deciziile pe care le-am luat în ultimii ani şi prin aplicarea unei strategii orientate pe o creştere sănătoasă a business-ului nostru. Investiţiile în dezvoltarea serviciilor de date mobile, identificarea şi adresarea rapidă a nevoilor clienţilor prin oferte flexibile, optimizarea proceselor interne şi eficientizarea business-ului în general, sunt câteva dintre direcţiile care ne-au ajutat să obţinem rezultate bune, în condiţiile deteriorării treptate a economiei”, adaugă Solomon.


Fiecare dintre cele trei companii din GECAD Group a adoptat alte măsuri anti-criză, specifice business-ului în care activează fiecare. GECAD Technologies, producătorul soluţiei de mesagerie electronică Axigen, a realizat, în primul rând, o monitorizare mai atentă a costurilor.


„Am standardizat mai multe proceduri şi am lansat mai multe tool-uri de automatizare a proceselor de business existente, astfel încât să minimizăm overhead-ul. În acest context ne-am certificat şi ISO 9001. Am decis să minimizăm activităţile de parteneriat şi marketing cu grad de risc ridicat sau care nu făceau parte din direcţia principală de business şi am practicat o politică HR de securizare şi motivare a echipei existente”, menţionează Mihai Anghel, Sales Manager Axigen/Gecad Technologies. De asemenea, compania a introdus proceduri mai stricte referitor la termenele de plată ale partenerilor şi clienţilor noi, dar a introdus şi noi tipuri de licenţe, cu posibilitatea efectuării de plăţi lunare în sistem subscription sau plăţi graduale de tip „pay as you grow”, în funcţie de gradul de utilizare.


Gabriela Mechea, directorul general al GECAD NET, spune că în acest an compania a mizat pe ideea „prietenul la nevoie se cunoaşte”, încercând, pe cât a fost posibil, să ajute clienţii să treacă şi ei cu bine peste această perioadă dificilă. „Pentru a fideliza clienţii şi pentru a veni în ajutorul lor, am optat pentru oferte flexibile, în funcţie de bugetele acestora şi, de ce nu, la acordarea de gratuităţi când a fost cazul. Ne-am focalizat pe servicii cu valoare adăugată la client şi am promovat acele soluţii şi servicii care vin în ajutorul companiilor care au un deficit de personal tocmai din cauză că au fost nevoite să ajusteze numărul angajaţilor. Pe plan strategic, am reuşit să obţinem competenţe suplimentare pentru soluţii noi sau pe care le aveam deja în portofoliu, astfel încât ne-am mărit considerabil avantajele tehnice şi de business în faţa concurenţilor. Mai mult, am reuşit până acum să derulăm o politică de reducere a costurilor, fără să fie nevoie să operăm restructurări de personal. Am adoptat totodată o politică strictă de cash flow”, mai spune Mechea.


Bugetele de marketing ale GECAD ePayment/Avangate nu au scăzut, dar compania a instituit un control mai sever asupra costurilor şi o evaluare foarte atentă a rezultatelor.
„Am instituit un focus mai mare pe clienţii existenţi, pentru a obţine un venit mai mare per client, am eficientizat şi automatizat procese interne, am redus costurile cu furnizorii (atât în România, cât şi extern). De asemenea, bugetul de salarii a fost ţinut sub control, cu creşteri salariale minimale – suntem însă peste media creşterilor salariale din industria de IT. Creşterea de personal a fost mai mică decât aveam planificat iniţial – dar totuşi, per total, numărul de angajaţi s-a mărit. Am ajuns acum la 65”, declară Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment/Avangate.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite