Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Interviu cu Jeff Lechleiter, Vicepreşedinte IBM Software Group

26 Septembrie 2009



Jeff Lechleiter, IBM Software Group: „Clienţii îşi refac planurile de investiţii în IT, au înţeles că nu pot sta să aştepte trecerea crizei“


În 2007, IBM publica în presa internaţională un studiu făcut la nivelul a 1.200 de companii din categoria IMM a cărei concluzie era că peste jumătate dintre acestea vor anunţa schimbări majore ale modelului de business în următorii doi ani.

L-am cunoscut recent la Bucureşti pe Jeff Lechleiter, Vice President, General Business Software, IBM Software Group, divizie care gestionase studiul, şi l-am întrebat dacă acesta a fost o prefigurare a crizei. ,,Nu a fost premoniţie, ci doar un studiu global, prin care CEO şi CIO din piaţa IMM declarau că modelul trebuie să se schimbe pentru a face faţă concurenţei şi nevoii de eficienţă. Criza a venit ca un catalizator al acestor nevoi, iar procesul de schimbare s-a acutizat şi accelerat. Studiul ne-a permis însă o reaşezare a portofoliului de produse şi servicii pentru a face faţă cererilor exprimate de clienţi şi oarecum ne-a pregătit pentru criză“, a declarat Jeff Lechleiter.


IBM SmartBusiness, 100% IMM

La începutul lui 2008, IBM lansa sub denumirea ,,Blue Business Platform“ o gamă extinsă de produse şi servicii destinate simplificării modului în care sunt accesate şi utilizate resursele IT. Iniţiativa combină sute de aplicaţii şi parteneri în încercarea de a livra o gamă completă de soluţii pentru orice companie cu până la 500 de angajaţi. ,,Blue Business Platform“ a fost, de fapt, denumirea folosită intern. După lansarea oficială s-a numit IBM Smart Business şi a devenit o umbrelă pentru o platformă de business ce conţine o colecţie extinsă de aplicaţii şi servicii ale partenerilor ISV, care pot fi atât on premise, cât şi on demand şi care au ca scop final creşterea eficienţei IT-ului pe fondul scăderii costurilor şi a complexităţii. Chiar dacă vizează tot piaţa IMM, există o diferenţă majoră între IBM Express şi IBM SmartBusiness. „Când am anunţat oferta Express, din punct de vedere software, am luat o serie de aplicaţii din categoria enterprise şi le-am împachetat pentru cerinţele IMM. Am înteles, ulterior, că un client din categoria IMM nu doreşte mai puţine funcţionalităţi decât un client enterprise, ci doar o soluţie mai puţin complexă. Astfel, IBM SmartBusiness a fost construit de la zero pentru companiile mici şi mijlocii“, afirmă Jeff Lechleiter.


Succesul pe piaţa IMM are mai multe elemente-cheie. Printre acestea ar fi: un portofoliu mare de produse, o manieră simplă de vânzare şi implementare, o reţea acoperitoare de parteneri, un singur punct de contact etc. ,,As spune că pentru IBM elementul-cheie este partenerul. Produsele IBM ajung la clienţi prin parteneri şi doar aceştia combină elementele-cheie amintite anterior pentru a livra cea mai mare valoare. IBM pune la dispoziţia partenerilor, prin produsele şi serviciile dezvoltate, oportunitatea de a face profit: tehnologii şi servicii inovatoare, platforme şi aplicaţii predefinite, unelte de marketing, toate dezvoltate special pentru nevoile companiilor mici şi medii. Foarte importante sunt în acest demers «fundaţiile» create de IBM, precum Lotus Foundation care oferă soluţii pentru orice tip de problemă apărută într-o companie cu până la 500 de angajaţi cu sau fără departament de IT“, consideră Jeff Lechleiter.


Ieşirea din criză

Din nefericire, criza economică a lovit destul de intens şi în piaţa IMM. Veniturile în scădere au determinat reducerea bugetelor de achiziţii, amânarea unor proiecte. Totuşi, presiunea pentru creşterea eficienţei a rămas, ca şi necesitatea identificării unei soluţii. ,,Criza a dat peste cap planurile tuturor, afirmă Jeff Lechleiter. România şi, implicit, IBM au avut rate fenomenale de creştere în ultimii ani, iar eu cred că potenţialul a rămas. Criza are mare legătură cu lumea financiară şi, spre exemplu, America de Sud, unde băncile nu au avut atât de multe probleme, criza nu a avut un impact atât de mare. Cu siguranţă situaţia îşi va reveni şi în Europa, ne va lua ceva timp, însă am început deja să vedem cum clienţii îşi refac planurile de investiţii şi dezvoltare, pentru că au înţeles că nu pot sta să aştepte. Trebuie să ia decizii şi să meargă mai departe, iar investiţiile şi creşterea pieţei nu vor întârzia să apară. Va fi o revenire mai lentă, însă vom reveni la prognoze optimiste probabil din prima parte a anului viitor. Lucrul în echipă şi iniţierea unui dialog constructiv şi cu sens alături de clienţi cred că ar putea fi cea mai bună soluţie pentru momentul de faţă. Prin acest dialog ar trebui să înţelegem în mod real în ce sunt dispuşi clienţii să investească, pentru ca şi ei să ofere o valoare mai mare propriilor clienţi.“



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite