Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

IIRUC SERVICE creşte pe vremuri de criză

26 Septembrie 2009



La aproape un an de la primele semnale ale declanşării crizei economice şi în România, compania IIRUC Service a prezentat un raport de activitate pe primul semestru 2009. Astfel, în prima jumătate a anului, compania a înregistrat o creştere de 84% (raportat la perioada similară a anului trecut), respectiv o cifră de afaceri de 4,7 milioane de euro. Raportat pe cele două linii de business, ponderea majoritară (aproximativ 3 milioane de euro) este reprezentată de IT corporate, restul fiind acoperit de zona IT retail. La aceste două direcţii principale se va adăuga o a treia, aflată în curs de dezvoltare, cea a soluţiilor high-end, care va aborda cu precădere zona corporate.


Ponderea se va menţine şi în cel de al doilea semestru al anului, potrivit estimărilor anunţate de Călin Rangu, vicepreşedinte Business Development pentru Europa Centrală şi de Est Raiffeisen Informatik şi CEO IIRUC Service România, cifra de afaceri anticipată pentru anul în curs fiind de 10 milioane de euro (o previziune în scădere faţă de estimarea iniţială, datorată contextului economic actual, care a redus drastic numărul proiectelor informatice în prima jumătate a anului, atât în mediul privat, cât şi în sectorul public).


Raportul prezentat a detaliat şi noua organizare pe arii de activitate a IIRUC Service, acestea fiind reprezentate de trei mari sectoare: outsourcing (integrator de servicii IT şi prime contractor); service&reparaţii şi zona de terminale tranzacţionale. (IIRUC Service are peste 25.000 de clienţi de dimensiuni mici pe zona terminalelor tranzacţionale, fiind unul dintre principalii furnizori locali de servicii pentru echipamente comerciale de pe piaţa locală.) Pe fiecare din cele trei sectoare, compania a înregistrat rezultate pozitive, reuşind să-şi treacă în portofoliu deja o serie de clienţi mari, precum: ANAF, Vienna Insurance Group, Pepsi (un proiect de mari dimensiuni), Poşta Română, Flamingo, Romtelecom, Omnilogic, Xerox, Romatsa, Electrica etc., alte proiecte importante urmând a fi startate pe nişa hypemarketurilor. La acestea se adaugă un număr de patru bănci, dintre care, evident, clientul principal este Raiffeisen Bank România. Un alt proiect de amploare este cel generat de preluarea de către Raiffeisen Ucraina a departamentului informatic al băncii Aval (cea de a doua mare bancă a Ucrainei), cu un efectiv de 1.000 de angajaţi şi care gestionează 26 de Data Center. Potrivit declaraţiilor lui Călin Rangu, preluarea prevede replicarea modelului de succes reuşit cu IIRUC Service în România, respectiv crearea unei noi entităţi care să furnizeze, în principal, servicii IT către Raiffeisen Ukraina şi apoi către alte companii din această ţară, care este cotată ca fiind cea mai mare piaţă în materie de IT outsourcing services din zona Centrală şi Est Europeană (cu o valoare de 530 de milioane de dolari), conform unui recent studiu prezentat cu această ocazie. Potrivit aceleiaşi surse, România ocupă locul doi, cu o valoare de 410 milioane de dolari,
fiind urmată de Ungaria (375 milioane), Polonia (350) şi Belarus (310). În ceea ce priveşte clasamentul ţărilor din această regiune în funcţie de numărul companiilor care oferă servicii de IT Outsourcing, primul loc revine tot Ucrainei (cu 850 de companii),
România ocupând locul doi (cu 580 de companii), fiind urmată de Belarus (510), Polonia (450) şi Bulgaria (410).


Nu în ultimul rând, la capitolul realizări a fost nominalizat numărul mare de parteneriate realizate de la preluarea IIRUC Service de către Raiffeisen Informatik (pe listă adăugându-se nume importante precum IBM, Dell, Xerox, AVIRA, Todos, Epson, Fujitsu, HP etc.), care consolidează poziţia companiei ca prime contractor – un nou model de business încă neexploatat la întregul său potenţial pe piaţa românească“.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite