Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Applications >> BI >> Stiri si comunicate

Care sunt "secretele" QlikVIew pentru a se mentine pe crestere

05 Octombrie 2009



In pofida contextului economic mondial, care a afectat drastic industria IT in intrega lume, exista cateva companii din acest domeniu de activitate care au reusit sa se mentina pe un trend ascendent. Printre nume notorii precum Google, Apple sau SalesForce, se afla si QlikView, producator de solutii de BI, care a inregistrat o crestere de 50% a cifrei de afaceri, sustinuta de evolutia pe plus a numarului de clienti cu 45% in 2008. Bas van der Horst, Alliances Director Benelux, Eastern Europe, Turkey & Israel QlikView (prezent in Romania cu ocazia evenimentului IDC BI Roadshow 2009), ne-a explicat care sunt mecanismele si strategiile care au permis aceasta crestere: „Unul dintre motivele cresterii a fost crearea unei retele puternice, de peste 800 parteneri la nivel mondial. Vom continua sa ne intarim canalele indirecte de vanzari, pentru a prolifera experienta QlikView. Alte arii pe care punem accent includ: expansiunea la nivel geografic (incluzand Russia, China si Japonia), inovarea continua a produsului, penetrarea care se desfasoara pe pietele mijlocii si continua dezvoltare in piata intreprinderilor.“



Bas van der Horst, Alliances Director Benelux, Eastern Europe, Turkey & Israel QlikView


Un alt avantaj nominalizat de Bas van der Horst este acela ca QlikView este un produs de masa, cu o recuperare rapida a investitiei, fapt care scutit compania de povara reajustarii preturilor. Alti factori care au contribuit la succesul QlikView la nivel mondial, dar si pe plan local, unde compania este prezenta prin intermediul a trei parteneri, sunt:
- Volumul de clienti: in timp ce alti vendori au cicluri de vanzare de 12-18 luni, QlikTech a creat un volum de business, castigand aproximativ 15 clienti noi zilnic;
- Implementare rapida, recuperare rapida: QlikView poate fi instalat si utilizat in cateva saptamani si produce ROI in mai putin de o luna;
- Investitii reduse in service sau training: deoarece produsul este usor de implementat si utilizat, QlikTech nu urmeaza modelul traditional de taxare a serviciilor, numai aproximativ 10% din costuri fiind reprezentate de implementare sau training;
- „Banii inapoi in 30 de zile“: QlikTech este singurul furnizor BI care ofera aceasta garantie clientului.
Rezultatele sunt confirmate de un sondaj realizat de IDC in 2008 asupra indicelui de satisfactie a clientilor QlikView: scadere cu 41% a cheltuielilor generate de solutia de BI; o crestere cu 23% a productivitatii angajatilor; crestere cu 15% a satisfactiei clientilor; scadere de 8% in costurile de operare; crestere de 4% a veniturilor; o perioada medie de recuperare a investitiei de 196 zile si un TCO mediu cu 65% mai mic decat pentru alte solutii.
Previziunile pentru 2009 urmaresc acelasi trend ascendent: „In ciuda scaderii economice, QlikTech continua sa fie compania de software BI cu cea mai rapida crestere la nivel mondial, asa cum a fost si in ultimii 4 ani, conform IDC. Veniturile au crescut cu 50% in 2008, atingand 120 milioane $, in timp ce baza de clienti a crescut cu 45% pana la 10.585 in 92 de tari. Aceasta crestere extraordinara ne-a bucurat si ne asteptam ca business-ul sa creasca si in acest an“, ne-a mai declarat Bas van der Horst, Alliances Director Benelux, Eastern Europe, Turkey & Israel QlikView. (R.G.)



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite