Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Altele >> Stiri si comunicate

Raport al Bancii Mondiale referitor la protectia si educatia financiara a romanilor

19 Octombrie 2009



Banca Mondială şi Institutul Bancar Român, în colaborare cu Reprezentanţa Uniunii Europene la Bucureşti si cu sprijinul BNR si ARB, organizeaza maine, Conference on the Diagnostic Review of Consumer Protection and Financial Capability in Romania, in cadrul careia va fi prezentat Raportul de evaluare al Băncii Mondiale cu privire la protecţia si educaţia consumatorilor de produse si servicii financiar-bancare din România. Evenimentul are loc la sediul IBR, pe 20.10.2009, ora 9.


In cadrul evenimentului vor avea loc dezbateri legate de evaluarile, concluziile si propunerile misiunii Bancii Mondiale care a efectuat o analiza-diagnostic detaliata privind protectia si educatia consumatorilor de produse si servicii financiare din Romania. Aceasta evaluare are la baza o serie de consultari si discutii avute de Misiunea Bancii Mondiale cu institutiile abilitate in acest domeniu din Romania, precum si cu Asociatia Romana a Bancilor, institutii financiar-bancare, organizatii neguvernamenale, mass media etc. Analiza-diagnostic prinsa in Raport face parte din cel de-al patrulea program sponsorizat de Banca Mondială si destinat protecţiei si educatiei consumatorului de servicii financiare în ţările în curs de dezvoltare.


Obiectivele Raportului de evaluare care va fi prezentat pentru prima data in tara noastra se concentreaza pe trei direcţii principale: 1. definirea unui set de reguli de bune practici privind protecţia si educatia financiara a consumatorilor de servicii financiar-bancare; 2. prospectarea regulilor şi practicilor utilizate în România în comparaţie cu bunele practici internaţionale si 3. recomandări în privinţa măsurilor care ar trebui luate pentru a îmbunătăţi protecţia consumatorului şi educaţia financiară în România.


Proiectul finantat de Banca Mondiala propune institutiilor abilitate sa invete utilizatorii de produse si servicii financiare despre caracteristicile si riscurile aferente si cum sa le utilizeze in mod eficient. Pe masura ce institutiile financiare si-au extins activitatea in Romania, numarul si gradul de sofisticare al produselor au crescut, clientii fiind relativ slab informati sau pregatiti sa le utilizeze.


De aceea, masurile de educare financiara a consumatorilor au ca scop cresterea capacitatii populatiei de a lua decizii financiare fundamentale, astfel incat sa se reduca gradul de supraindatorare si sa creasca nivelul general de utilizare a serviciilor financiare in conditii de risc mai scazute, precum si educarea clientilor existenti sau potentiali si a unor categorii specifice cum ar fi tinerii, clientii aflati in dificultate financiara, utilizatorilor de carduri, clientii care isi cumpara prima locuinta, clientii cu venituri reduse etc.
Masurile de educare financiara a consumatorilor au in vedere instruirea, informarea si consilierea, realizate prin mijloace diferite de institutiile publice de invatamant, institutiile de reglementare, institutiile financiar-bancare, ONG-uri, mass media etc.


Raportul a fost întocmit de o echipă condusă de Sue Rutledge - Regional Corporate Governance Consumer Protection Coordinator and Senior Private Sector Development Specialist in cadrul Bancii Mondiale, la cererea autorităţilor de reglementare din România, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului şi Ministerul Finanţelor Publice. Mai mult, raportul a fost întocmit cu participarea Băncii Naţionale a României, a Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private şi a altor autorităţi guvernamentale şi non-guvernamentale din România.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite