Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Doar 22% din studenţi preferă biblioteca īn locul internetului

21 Octombrie 2009



78% din studenţii români petrec zilnic cel puţin trei ore în faţa calculatorului, arată un studiu comandat de Intel România şi realizat realizat de Hermes Advisors în centre universitare din Bucureşti, Timişoara şi Cluj între 1-15 octombrie.
O treime din studenţii participanţi la studiu petrec zilnic până la şase ore în faţa computerului. Majoritatea timpului este dedicată comunicării online şi căutării de informaţii pe Internet.
În ceea ce priveşte sursele suplimentare de studiu, 72% din tineri plasează pe primul loc Internetul. Prin comparaţie, doar 22% preferă să folosească biblioteca. 6% utilizează presa scrisă sau alte metode de informare.
Thomas Osburg, Corporate Affairs Director pentru Intel Europe, spune că situaţia este asemănătoare şi în restul Europei, deşi Intel nu a realizat încă studii de acest fel.


Studenţii români preferă comunicarea online
Atunci când accesează Internetul, activitatea preferată a studenţilor români este comunicarea online. 65% din studenţi folosesc Internetul ca mijloc de comunicare, în alte scopuri decât cele profesionale. Comunicarea online, prin intermediul diferitelor servicii de email, instant messaging, bloguri, reţele sociale etc. reprezintă activităţile preferate ale studenţilor când vor să se relaxeze, indicând o tendinţă clară a modului în care tinerii români îşi petrec timpul liber pe Internet.
Accesarea conţinutului online are loc de cele mai multe ori de acasă (93%). Un procent foarte mic, de numai 2% din studenţi, accesează conţinut online folosind computerele din sălile facultăţilor. Studiul arată că timpul petrecut în mediul online ar trebui valorificat în mai mare măsură pentru scopuri educaţionale şi de formare/dezvoltare profesională, iar universităţile s-ar situa în avantaj dacă ar putea dezvolta şi oferi cât mai multe astfel de oportunităţi studenţilor. Se poate deduce că, în timp ce sălile clasice de seminar rămân locuri importante de întâlnire, comunicarea şi accesul la informaţii s-ar putea face în mai mare măsură prin intermediul mediului virtual, ce reprezintă o resursă importantă pentru educaţie pe termen lung.
Computerul a devenit un instrument indispensabil pentru studenţii români, atât în procesul e învăţare, cât şi pentru relaxare. Acest fapt este relevat de numărul mare de studenţi care deţin acasă cel puţin un PC. 98% din studenţii chestionaţi deţin acasă un computer, 35% deţin două calculatoare, iar 14% din cei chestionaţi au acasă mai mult de trei calculatoare. Doar 1% nu au un sistem de calcul acasă.
94% din studenţii intervievaţi au momentan o conexiune la Internet în locuinţa stabilă.


Desktop vs laptop
Potrivit studiului Intel, 55% din studenţi folosesc un computer desktop acasă, iar 45%, sisteme mobile. Cu toate acestea, într-o proporţie covârşitoare de 88%, studenţii afirmă ca dacă ar fi în situaţia achiziţionării unui nou sistem de calcul, ar opta pentru laptop. Pentru studenţii români, cele mai importante caracteristici ale unui laptop sunt: i) performanţa; ii) autonomia;
iii) securitatea datelor şi informaţiilor; iv) conectivitatea; v) greutatea mică.
„Este clar că în prezenţa unui computer, procesul de învăţare al tinerilor este îmbunătăţit atât în orele de curs, de la facultate, cât şi în afara lor. Studenţii români urmează trendul din Europa în care computerul este considerat un mijloc de dezvoltare a unor abilităţi noi şi de încurajare a formării de reţele utile. Laptopurile înlătură restricţiile legate de timp şi loc, oferindu-le tinerilor o lume plină de noi oportunităţi”, adaugă Thomas Osburg.


Prima interacţiune cu computerul
Pentru 95% din studenţi, prima interacţiune cu calculatorul a fost înainte de împlinirea vârstei de 14 ani. Jumătate din cei investigaţi au utilizat prima dată computerul acasă, iar 40% în timpul orelor de şcoală generală. 1% din studenţii participanţi la studiu au interacţionat prima dată cu un computer în liceu. Restul de 9% au lucrat pentru prima dată pe calculator în alte locaţii decât acasă sau la şcoală/liceu.
Studiul „Tendinţe în utilizarea instrumentelor IT&C de către studenţii români” a fost realizat în perioada 1-15 octombrie 2009 pe un eşantion de 130 de studenţi din anii I-III din Universitatea din Bucureşti (50) , Universitatea de Vest din Timişoara (40) şi Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj (40). Metoda de cercetare folosită a fost chestionarul.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite