Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Alcatel-Lucent prezinta "Touching Technologies"

28 Octombrie 2009



Anul acesta, evenimentul Alcatel-Lucent Communication Day s-a centrat pe solutii care raspund nevoii oamenilor de a interacționa cu tehnologia - "Touching Technologies". Deși au fost grupate în patru module distincte, soluțiile prezentate funcționează sub o cupolă/idee/filozofie comună: impactul pozitiv al inovației tehnologice asupa noastră, a tuturor. Cele mai importante tehnologii prezente la eveniment pun în centrul lor oamenii și modul în care aceștia folosesc tehnologia.

1. Soluții de telecomunicații

Anticipată sau nu, tehnologia wireless este din ce în ce mai prezentă în viața noastră. Desigur, miza este transmiterea rapidă și corectă a mesajelor, indiferent că vorbim detransmisii video în timp real, transmisii de date, aplicații GPS sau fluxuri audio. Tehnologiile prin care se pot transmite toate aceste mesaje pot fi: 3G (asigură transmisiuni de bandă largă), CDMA, WiMAX, etc. Inovația Alcatel-Lucent se numește Online Mobile Video Operation System, are la baza tehnologia 3G și este dedicată sectorului public.
OMVOS este o tehnologie de coordonare și monitorizare pe teren realizată prin intermediul uni sistem video online mobile, care asigură transmisia de date și imagini în timp real prin 3G. Marele avantaj al acestui sistem este că poate susține simultan până la 1000 de celule mobile de comunicare.

2. Soluții integrate de SMART METERING

Ca și principiu, Smart Metering-ul a fost abordat empiric pe piața din România și mai este și astăzi sub forma lui “Nu lăsa lumina aprinsă!” sau “Închide apa că faci risipă!”. Ca și instrument de monitorizare a consumului, SMART METERING-ul este însă un produs nou pe piața din România și definește un instrument inteligent ce oferă atât clienților, cât și furnizorilor un control exact asupra folosirii utilităților (electricitate, gaz și apă). Mai mult, contorizarea se face în timp real, astfel încât și furnizorul și consumatorul pot evalua consumul resurselor în fiecare moment al lunii.
Înlocuirea sistemelor tradiționale de măsurare a consumului cu soluții integrate de SMART METERING
vine ca un pas firesc în relația furnizor – consumator, cu beneficii de ambele părți. Soluțiile integrate de Smart Metering oferă o nouă cheie pentru înțelegerea și abordarea utilităților și creează o punte de comunicare între consumator și furnizor.


Beneficiile obținute, de ambele părți, de pe urma folosirii unui sistem inteligent de monitorizare sunt:
- Creşterea flexibilității infrastructurii de distribuție
Soluția furnizează operatorului date corecte în timp real pentru ca acesta să creeze un istoric de informații cumulând diferiți parametri (geografici, profilul consumatorului, etc). În viitor, acest lucru va ajuta la estimarea consumului, la stabilirea unui model de consum și la controlul costurilor prin corelarea informaților în timp real cu baza de date deja existentă.
- Optimizarea consumului
În perioadele de consum foarte ridicat, sistemul administrat de furnizor poate detecta obiectele electro-casnice ce consumă nejustificat și pot avertiza consumatorul în vederea optimizării consumului. Dar în ce constă această procedură de avertizare? Prin telefon? Email? Poştă? Primele două ar putea fi o variantă, în nici un caz ultima. Şi totuşi, există o soluție mult mai simplă şi extrem de vizibilă: Alcatel-Lucent o numeşte “veioza minune!”.Conectată la un panou comun de monitorizare a onsumului de resurse, veioza avertizează luminos asupra consumului nejustificat - becuri aprinse, apa lăsată să curgă, calculatorul lăsat în stand-by, flacăra de la cuptor şi aşa mai departe. Cu alte cuvinte, consumatorul este informat că undeva există “scurgeri de energie”. Alături de funcția principală de conservare a energiei, veioza minune poate preveni un pericol potențial provocat de utilizarea neglijentă a resurselor.
- Automatizarea soluțiilor
Administrarea şi mentenanța proceselor înseamnă costuri mai mici de care pot beneficia şi consumatorii. De exemplu, instalarea unui software de îmbunătățire a sistemului, identificarea şi localizarea exactă a unei întreruperi în rețea, sunt procese care se vor realiza automat fără a mai încărca suplimentar nota de plată a furnizorului. Trebuie menționată aici şi opțiunea de conectare sau deconectare a utilizatorului la rețea sau de la rețea, în mod automat, fără ca deplasarea unei echipe la fața locului să fie necesară. Aceste soluții tehnice se vor reflecta şi în buzunarul consumatorului, prin scăderea costurilor de administrare şi întreținere.
- Suport pentru multiple utilități
Soluțiile Alcatel-Lucent integrate de Smart Metering sunt compatibile cu toate tipurile de resurse şi cu orice standard de comunicație. De asemenea, grație capacităților de estimare, clientul are două opțiuni: cartela pre-plătită şi abonament. Acestea sunt cele mai importante beneficii pentru operator, dar putem distinge la fel de uşor şi beneficiile pentru consumator:
· Eficiența energetică
· Reducerea de C02
· Informații la zi despre consum
· Reduceri de costuri/tarife flexibile
· Automatizarea locuinței

3. GEOPEPPER

Mulți dintre noi şi-au făcut, măcar din curiozitate, un cont pe o rețea socială – Facebook, LinkedIn etc. Sunt multe exemple de platforme sociale de succes în lume, însă focusul nostru este un serviciu bazat pe principiile de funcționare ale unei latforme sociale: GEOGRAPHIC MESSAGING SERVICES PLATFORM sau GEOPEPPER.


Odată devenit membru al comunității GEOPPEPER, utilizatorul poate activa o bază de date în care poate primi şi accesa diverse informații (localizări de restaurante, cinema, informații despre trafic etc.) sub forma unor mesaje/recomandări venite din partea grupului din care face parte. Desigur, fluxul continuu de informații poate deveni obositor. GEOPEPPER poate fi setat, în aşa fel încât să nu devină intruziv. Cu alte cuvinte, se poate personaliza: când şi ce fel de mesaje se primesc, în
funcție de preferințe. Se poate opta pentru un newsletter zilnic sau pentru informații dintr-o anumită categorie. Acest serviciu se poate folosi şi ca un reminder pentru diferite activități. GEOPEPPER are şi o perspectivă financiară foarte bună. Iată o serie de posibile aplicații generatoare de profit:
· Mobile marketing
· Geo – blogging
· Retail
· Ghiduri (restaurante, de călătorie)
· Protecția copiilor
· Jocuri.

Proiectul PeCMan - Management de Conținut Personal pe Trei Nivele

Redarea şi convertirea informației personale în diferite formate digitale este un fenomen din ce în ce mai obişnuit şi, din ce în ce mai util - fotografii, blogging, adrese de e-mail, agende telefonice etc. se poate încărca, posta sau distrbui pe una sau mai multe platforme, online sau nu. O aglomerare de date care, în timp, simte nevoia unei arhitecturi de ordonare, de o metodă de administrare eficientă şi de o distribuție rapidă atunci când este nevoie.
Proiectul PeCMan este o interfață virtuală de management de conținut personal pe trei nivele. Primul nivel, Ecosystem innovation se concentrează pe rezolvarea problemelor pe care le presupune realizarea unei rețele deschise de distribuție a conținutului. Asigurarea unui flux de informații constant şi coerent, modul de prezentare a informațiilor, data tagging-ul şi securitatea datelor sunt provocări pentru care avem cele mai bune răspunsuri.
Al doilea nivel - Content Services Innovation – este dedicat serviciilor de conținut şi tehnologiilor curente şi modul în care acestea pot fi redirecționate în beneficiul serviciilor de conținut. Cel de-al treilea nivel este focusat pe experiența utilizatorului şi modul în care acesta interacționează cu această interfață. Uploadarea informațiilor, depozitarea lor, funcțiile de browsing şi de căutare, sunt aplicații care trebuie să-i ofere utilizatorului certitudinea unei platforme sigure, prietenoase şi, nu în ultimul rând, uşor de folosit.

Multimedia Content Manager

Multimedia Content Manager( MCM) este o platformă software de tip multiscreen care îi permite furnizorului să pună la dispoziție consumatorului final conținut multimedia preselectat, în orice format şi compatibil cu orice ecran - telefon mobil, PC sau televizor. Servicii de ştiri, aplicații interactive, video, muzică, tonuri de apel – sunt doar câteva exemple la îndemână. În acelaşi timp, MCM este un suport de marketing pentru promovarea conținutului de tip publicitar personalizat sau nu, către un public ale cărui preferințe sunt cunoscute. MCM este o soluție end-to-end, care livrează şi administrează în timp real şi la standarde tehnice de ultimă generație, servicii de conținut multimedia customizate în funcție de profilul abonaților.


4. Pachete de transport rapid în condiții de trafic greu
Alcatel Lucent 1850 Transport Service Switch şi Microwave Packet Radio sunt două soluții de convergență şi transport al informațiilor care vin pe suport diferit în aceeaşi rețea - un mix de informații şi aplicații cum ar fi servicii de voce, de date şi video –streaming, megabiți de viteză mare ce formează un trafic diversificat şi aglomerat. Pentru a evita ambuteiajele soluția este o nouă infrastructură de transport. La capătul acestei analogii se află cele două servicii Alcatel Lucent 1850 Transport Service Switch şi Microwave Packet Radio, capabile să transforme o rețea obişnuită într-o autostradă informațională.


Toate aceste soluții sunt orientate spre beneficiul oamenilor și au la baza o tehnologie interactivă, inteligentă și cu efecte pozitive pe termen lung.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite