Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Īn 15 ani, TotalSoft a crescut de la start-up la companie regională

28 Octombrie 2009




Ce alte direcţii de dezvoltare mai aveţi în plan?

Creşterile sănătoase şi profitabilitatea din ultimii ani ne-au permis investiţii importante în dezvoltarea companiei. Din acest punct de vedere, intenţionăm lansarea unui produs nou, atât pe piaţa locală, cât şi pe cea externă. Produsul va fi o aplicaţie pentru managementul proiectelor în companii, a căror resursă principală este cea umană. Mă refer la companii de proiectare, IT, avocatură, consultanţă financiară etc. Această aplicaţie va integra funcţionalităţi de project management, HR, time management, CRM şi va avea un impact semnificativ asupra eficienţei unei companii. Mai mult, o asemenea aplicaţie va putea fi vândută oriunde în regiune. O altă direcţie de dezvoltare, o reprezintă Charisma Medical, care ne-am propus să devină un standard pentru clinicile şi laboratoarele din România.


După achiziţia Primavera de către Oracle, TotalSoft s-a apropiat de această companie. Cum evoluează relaţia?

Avem o relaţie foarte apropiată cu Microsoft, însă, în ultima vreme, ne-am apropiat foarte mult şi de Oracle. Dincolo de achiziţia Primavera de către Oracle, am început să dezvoltăm mult pe tehnologiile acestei companii. Prin achiziţiile numeroase, Oracle are un portofoliu foarte atractiv, oferind soluţii pentru cele mai diverse cerinţe de business. Mai mult, consider că, prin comparaţie cu restul partenerilor Oracle, putem avea un impact mult mai mare în piaţă. Putem deveni un partener mult mai puternic decât oricare dintre cei actuali.


Care consideraţi că au fost cele mai inspirate decizii ale acestor 15 ani de activitate?

Cred că una dintre cele mai inspirate a fost aducerea sistemului Primavera în România. Îmi place să cred că, dacă se va scrie o istorie a Project Managementului în România, va fi menţionat şi acest moment. A doua decizie, pe care o consider inspirată, a fost vânzarea a 40% din companie pentru a avea capitalul necesar investiţiei în produsul Charisma. A fost o abordare diferită, deoarece la vremea respectivă companiile dezvoltau produse pe baza colaborării cu un client. Nimeni nu vindea acţiuni pentru a crea un produs. Vânzarea a 40% din companie mi-a permis să investesc un milion de dolari în dezvoltarea unui produs, iar de atunci nimeni nu a mai făcut un asemenea pas în România. De asemenea, o decizie bună cred că a fost extinderea în regiune. Nu e un pas uşor de făcut, pentru că produsele nu au fost gândite şi pregătite pentru alte pieţe. Am îndrăznit să merg în afara României, iar rezultatele mă îndreptăţesc să cred că a fost o decizie inspirată. În egală măsură, cred că am fost inspirat să păstrez oamenii de valoare în companie. Acest lucru a avut un efect pozitiv. În spatele unui produs se ascund mai multe competenţe decât în cadrul unui proiect. Munca la un produs devine rutină, dar am reuşit să păstrez oamenii-cheie, oferindu-le şi o oarecare libertate creativă. Acum, odată cu extinderea regională, cred că TotalSoft devine mai atractivă şi la nivel de carieră.


Liviu Dan Drăgan este unul dintre cei mai cunoscuţi oameni de afaceri din industria locală de IT. A înfiinţat compania TotalSoft în 1994 şi a vândut o parte din acţiuni în 2000, pentru a obţine 1 milion de dolari necesari dezvoltării ERP-ului Charisma.
Liviu Dan Drăgan este totodată şi preşedintele Asociaţiei Patronale a Industriei de Software şi Servicii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite