Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Oracle OpenWorld 2009

  EN English translation
28 Octombrie 2009



Oracle OpenWorld 2009: tandemul Oracle-Sun doboară recordul de performanţă pentru bazele de date

Oracle OpenWorld, unul dintre cele mai mari evenimente din industria ITC (peste 40.000 de participanţi), a scos în evidenţă cu precădere oportunităţile de afaceri apărute în urma achiţiziei Sun Microsistems de către Oracle. Astfel, subiectele principale au fost Exadata, prima ,,database machine“, produsă de Oracle şi doborârea de către aceasta a recordului de performanţă pentru bazele de date tranzacţionale.

Evenimentul a debutat cu o prezentare comună susţinută de Larry Ellison, CEO Oracle, şi Scott McNealy, ex-CEO SunMicrosystems. Accentul a fost pus pe intrarea Sun în portofoliul Oracle şi pe oportunităţile apărute prin această achiziţie. Larry Ellison a ţinut să puncteze că Oracle va continua investiţiile în produsele Sun: tehnologia Java, procesoarele SPARC şi baza de date MySQL, combătând zvonurile privind renunţarea la anumite tehnologii şi produse, cu precădere hardware. Anunţul principal a fost stabilirea unui nou record de performanţă, conform standardelor TPC-C pentru Oracle Database 11g pe un server Sun SPARC cu sistemul de operare Solaris. Sistemul a fost astfel mai rapid decât orice produs similar al concurenţei, Ellison insistând asupra produselor IBM, faţă de care , sistemul Oracle-Sun a obţinut un timp de răspuns de 16 ori mai mic. Performanţa este mai valoroasă şi prin folosirea de către tandemul Oracle-Sun a unui hardware cu dimensiuni de opt ori mai reduse şi cu un consum de patru ori mai mic decât al produselor concurente. Simultan, Larry Ellison a lansat o provocare utilizatorilor promiţând un premiu de 10 milioane USD companiilor care vor migra la sistemul Exadata şi nu vor obtine cel puţin o dublare a performanţelor faţă de cel mai bun sistem pe care îl folosesc în mod curent.


Exadata, vedetă la Oracle OpenWorld 2009

Exadata, prima ,,database machine,, disponibilă pe piaţă, este vedeta incontestabilă a evenimentului, fiind unul dintre cele mai dezbătute subiecte. Este vorba de versiunea a doua a produsului, dezvoltată împreună cu Sun, prima având ca partener HP. Oracle Exadata Storage Server combină bazele de date şi aplicaţiile de stocare de la Oracle cu hardware Sun, optimizate pentru atingerea unor performanţe de top. Principalul avantaj al produsului este depăşirea limitelor sistemelor tradiţionale de stocare. Sistemul Oracle Sun foloseşte o arhitectură şi o tehnologie nouă (SUN flash fare) ce permit o viteză mult mai mare de stocare, precum şi o creştere de scalabilitate şi fiabilitate. O altă vedetă prezentă la eveniment a fost Arnold Schwarzenegger, invitat în calitate de Guvernator al Californiei, şi care a vorbit despre impactul industriei IT asupra societăţii moderne şi despre necesitatea tehnologiilor green.


Îmbunăţăţiri ale produselor CRM


În acelaşi context, Oracle a adus o serie de îmbunătăţiri produselor CRM. De altfel, subiectul CRM a fost intens dezbătut în cadrul evenimentului, atât de Oracle, cât şi de parteneri precum CRMantra, SalesForce.com sau Salesgenie. La nivel de produs, noutăţile constau în lansarea versiunii 2.0 a Oracle Mobile Assistant pentru BlackBerry şi a versiunii 3 a add on-ului Oracle Social CRM Applications, cu funcţionalităţi orientate către soluţiile on demand.


Soluţia de optimizare a vânzărilor pentru BlackBerry este disponibilă acum în 12 limbi, ceea ce o face atractivă pentru foarte multe ţări, şi este orientată pe colaborarea între forţa de vânzări mobilă, acces off line la informaţii şi funcţionalităţi sporite de contact management. O abordare mult mai complexă are Oracle în ceea ce priveşte Social CRM, integrând în soluţiile CRM funcţionalităţi ce permit interacţiunea dintre companii şi clienti prin canalele de comunicare tip social networking: FaceBook, LinkedIn, Hi5 etc. Noile funcţionalităţi aduse soluţiilor CRM Oracle permit companiilor să monitorizeze clienţii în cadrul comunităţilor online în care activează şi să genereze un răspuns pe măsură. Alte funcţionalităţi lansate sunt: Oracle CRM Sales Campaigns On Demand, CRM Sales Library On Demand.


În 2010, lansare oficială Fusion Applications

Conform declaraţiilor lui Larry Ellison, mult aşteptata suită Fusion Applications va fi disponibilă comercial de la începutul anului viitor. Ellison a afirmat că dezvoltarea acestei noi generaţii de produse a fost posibilă prin investiţii anuale de peste 3 miliarde USD în cercetare şi dezvoltare. Fusion Applications este o suită de aplicaţii dezvoltate pe Fusion Middleware, singurul middleware complet standardizat existent în industrie şi bazat pe Java, a mai declarat Ellison. Un alt aspect particular este orientarea către Business Inteligence a Fusion Applications, atât ca funcţionalităţi integrate în fiecare aplicaţie pentru a nu fi nevoie de achiziţii ulterioare, cât şi ca interfaţă la nivel de utilizator. PeopleSoft, JDEdwards, eBusiness Suite sunt aplicaţii vechi dezvoltate pe o altă mentalitate, spre deosebire de acestea, Fusion Applications vor permite o asamblare la nivel de procese de business a tuturor componentelor, a mai adăugat Ellison.


SOA este o altă componentă care a stat la baza dezvoltării Fusion Application şi prin urmare componentele sunt rearanjabile şi reutilizabile. Fusion Applications va conţine atât funţionalităţi din aplicaţiile tradiţionale Oracle (eBusiness Suite, PeopleSoft, JD Edwards) sau alte sisteme custom, dar şi funcţionalităţi noi precum: TalentManagement, Distribuitor Order Management, Sales Compensation, Teritory Management etc.


Complementar, Oracle a lansat şi un nou sistem de suport pentru clienţi, MyOracle Support, unificând şi migrând toate serviciile existente către cloud computing. Conform lui Larry Ellison, Oracle a început deja dezvoltarea unei baze de date la nivel global care să conţină toate configuraţiile existente la clienţi, cu informaţii detaliate despre hardware şi aplicaţii (sisteme de operare, management, acces, versiuni ale bazelor de date etc). Scopul este monitorizarea şi identificarea tuturor problemelor şi a soluţiilor realizate pentru o anumită configuraţie, pentru a oferi proactiv cea mai bună soluţie tuturor clientilor existenţi.


Schimbări în sistemul de parteneriate

„Oracle PartnerNetwork Specialized“ este numele noului program de certificare Oracle, care va include patru niveluri de certificare a partenerilor, la nivel de soluţii şi competenţe pe verticale industriale, pentru a permite clienţilor finali să identifice mult mai rapid interlocutorul adecvat. De la 1 decembrie, toţi partenerii Oracle vor trebui să subscrie la unul dintre aceste niveluri. Noul sistem OPN Specialized vine în completarea sistemului anterior de ierarhizare a partenerilor.


Noutăţi în zona EMEA

Regiunea EMEA generează venituri de 7,9 miliarde USD ceea ce reprezintă peste o treime din veniturile globale ale Oracle. Evoluţia din ultimul an a fost peste asteptări, însă nu toate ţările au intrat încă pe calea de revenire, printre ele aflându-se şi Romania. ,,Impactul a fost mai mare în Europa de Est, unde revenirea e mai grea după ratele mari de creştere din ultimii ani. Investiţiile în aceste ţări au fost mai mari şi de aceea şi aşteptările au fost pe măsură. Se poate vorbi mai degrabă de o revenire la nivel de industrii, decât la nivel de ţări. Telecomunicaţiile îşi revin mult mai repede decât sectorul financiar, spre exemplu. Companiile producătoare au fost cele mai lovite de criză, mai mult decât cele orientate pe servicii“, a explicat Loic le Guisquet, Executive VicePresident Oracle EMEA.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite