Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Premieră în Administraţia Publică

29 Octombrie 2009




Implementarea unui sistem informatic integrat implică specialişti din partea implementatorului (consultanţii de modul) şi ai beneficiarului (utilizatorii de soluţie implementată).


„Acest mod de implicare are ca scop asigurarea transferului de cunoştinţe şi crearea, la client, a unui centru de competenţe capabil să preia sarcinile administrative de bază. Nivelul de implicare al consultanţilor şi al utilizatorilor este diferenţiat, în funcţie de etapele de implementare”, spune Petru Duşa.


Pentru implementarea proiectului au fost implicaţi per total 24 de consultanţi şi 165 de utilizatori.


Principalul obstacol – rezistenţa la schimbare a oamenilor

Cea mai mare provocare a fost reprezentată de procesul de schimbare organizaţională.


„Orice organizaţie are un istoric şi, prin urmare, o inerţie funcţională. Diferite departamente funcţionale aveau reguli şi suport informatic proprii. Implementarea unui sistem informatic integrat a necesitat unificarea regulilor şi introducerea celor mai bune practici în domeniu. Asimilarea regulilor şi practicilor noi, dobândirea încrederii în noile reguli şi practici au constituit sursele celor mai multe probleme”, menţionează Petru Duşa.


Cristina Nucuţa confirmă faptul că una din dificultăţi a fost o oarecare lipsă de maleabilitate a personalului instituţiei, relativ la introducerea de noi instrumente şi la schimbarea procedurilor de lucru existente în fiecare departament.


„Au mai fost dificultăţi legate de schimbările legislative care au produs schimbarea fluxurilor şi au necesitat reconfigurări în sistemul implementat. De asemenea, au mai fost dificultăţi datorate implementării soluţiei SAP business all-in-one for public sector, pentru prima oară în România, într-o administraţie publică locală şi inexistenţei unei corelări în totalitate a proceselor cu legislaţia şi constrângerile aplicabile în gestionarea activităţilor din sectorul bugetar”, adaugă Şeful Serviciului Informatizare al Primăriei Iaşi.


Problemele au fost soluţionate uşor

Petru Duşa spune că nu a fost nevoie decât de aplicarea procedurilor standard la problemele identificate, rezolvându-le, astfel, pe cele mai multe dintre ele. „Implementarea proiectelor de sisteme integrate dispune de metodologii şi instrumente specifice. Utilizarea acestor metodologii şi instrumente, completate de componenta, importantă, de management al schimbării au constituit suportul soluţionării celor mai multe dintre problemele identificate. Comunicarea a constituit un instrument important de soluţionare a multor probleme”, mai spune Petru Duşa.


Cristina Nucuţa adaugă că, de la bun început, au fost stabilite grupuri de lucru şi, prin analize repetate ale activităţilor şi modificări ale fluxurilor documentelor şi informaţiilor din cadrul departamentelor ale căror activităţi au fost modelate în sistemul integrat, au fost gestionate dificultăţile de implementare ale sistemului.


Aplicaţiile implementate se pot structura în trei categorii :



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite