Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Care e miza desfiinţării INA?

29 Octombrie 2009




ANFP gestionează circa 150.000 de funcţionari publici, în timp ce INA se ocupă de instruirea tuturor cadrelor din administraţie.


ANFP a prevăzut investiţii de la buget pentru crearea unui Centru de pregătire a Funcţionarilor publici la Braşov, în condiţiile în care INA deţine 8 centre regionale de formare continuă pentru administraţia publică locală (Bucureşti, Craiova, Cluj, Călăraşi, Constanţa, Sibiu, Iaşi, Timişoara), autofinanţate.


Pe de altă parte, INA plăteşte bursele pentru stagiarii şi bursierii din la Programul destinat Managerilor Publici (Proiectul Tinerilor Profesionişti – YPS). Valoarea bursei pentru fiecare persoană este de 1.000 RON/lună. Bursele suportate din bugetul INA ajung pentru 36 de stagiari la 36.000 RON şi pentru 65 de bursieri la 65.000 RON.


Odată cu includerea institutului într-o structură bugetară – Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici – INA ar trebui să primească bani de la bugetul de stat pentru a-şi desfăşura activitatea, astfel că desfiinţarea institutului nu înseamnă o economie, ci o cheltuială suplimentară.


Anul trecut, INA a derulat peste 300 de programe, la care au participat peste 6.400 de angajaţi din cadrul administraţiei publice centrale şi locale. La acestea se adaugă şi programele organizate la cererea anumitor instituţii publice, care au avut o pondere semnificativă, atât din punct de vedere al numărului de programe organizate, cât şi al participanţilor.


În anul 2008, INA a organizat 41 de programe de formare continuă, în domeniul „Proiecte şi finanţări”, la care au participat 893 de persoane (funcţionari publici, contractuali) din administraţia publică centrală şi locală, la care se adaugă 8 programe, cu un număr de 200 de participanţi, organizate la cererea a patru instituţii şi autorităţi centrale (ministere, agenţii).


Dintre cele 41 de programe, 7 programe au fost destinate, ca structură şi abordare, problematicii managementului de proiect şi au fost absolvite de 103 participanţi din structuri ale administraţiei centrale şi locale.


INA are încă planuri mari

Mircea Coşea a fost numit în funcţia de director general al INA în aprilie 2009. La conferinţa de presă organizată cu ocazia Forumului Naţional al Formării în Administraţia Publică din luna iunie, Mircea Coşea declara că modul în care INA este prezentă în formarea funcţionarilor publici nu este satisfăcător şi că doreşte să crească nivelul de vizibilitate al instituţiei prin tipărirea de broşuri, reviste şi organizarea unor evenimente.


Conducerea INA intenţiona să depună un proiect legislativ care să aducă îmbunătăţiri legii de funcţionare a INA.


„Intenţionăm să ne extindem activitatea la nivelul cercetării şi în domeniul consultanţei. Dorim să devenim aplicanţi pentru proiecte europene care ţin de administraţie. Avem capacitatea profesională de a oferi consultanţă pentru accesarea proiectelor, dar legea de funcţionare nu ne permite deocamdată să facem aceste lucruri. Contractele care vin prin Phare sunt licitate prin Ministerul de Finanţe, dar INA nu poate participa la licitaţii. Cerem o relaţie normală cu firmele de training, pentru a beneficia şi noi”, preciza atunci Mircea Coşea.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite