Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Educatie >> Stiri si comunicate

Construcţia scenariilor de succes pentru învăţământul românesc

02 Noiembrie 2009



În perioada 31 octombrie – 1 noiembrie 2009 a avut loc al doilea workshop din seria Dialogurilor de la Bucureşti, cu tema „Scenario Building: Methods, Approaches and Applications In Higher Education” (Construcţia de scenarii: metode, abordari şi aplicaţii în învăţământul superior).


În cadrul evenimentului, 12 specialişti internaţionali în studii prospective au împărtăşit din experienţa pe care o au în construcţia de scenarii de succes în diferite domenii, precum şi metodologia acestui proces (ex. Delphy, analiza trendurilor etc).


„Dialogurile de la Bucureşti”
reprezinta un concept care reuneste 10 evenimente de tip atelier de lucru colaborativ (mutual learning workshop). De-a lungul celor 10 workshopuri, vor participa cei mai importanţi specialişti în studii prospective (foresight) din lume, precum şi specialişti în invatamantul superior din România.


Rezultatele fiecărui atelier vor fi încărcate pe o platformă colaborativa online (ForWiki va fi disponibilă din 2010) pentru utilizare ulterioară în exerciţii de foresight.


Organizatorul acestor workshopuri este Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării Ştiinţifice Universitare (U.E.F.I.S.C.S.U), prin proiectul “Calitate şi Leadership pentru Învăţământul Superior Românesc”.


Proiectul “Calitate şi Leadership pentru Învăţământul Superior Românesc” are ca obiectiv crearea unor condiţii favorabile pentru ca invăţământul superior românesc să contribuie la dezvoltarea economică şi socială a României, în contextul globalizării şi schimbării paradigmelor din învăţământul superior.


Gill Ringland, binecunoscuta ca autor („Scenario Planning”, Wiley, 2006 si „Scenarios in Public Policy” ,Wiley, 2002) consultant si trainer pe constructia de scenarii si strategie a prezentat experienta sa in proiecte de foresight realizate pentru Guvernul Scotian si pentru universitati din Marea Britanie, subliniind faptul ca scenariile si cunoasterea motoarelor schimbarii sunt instrumente utile pentru a gestiona schimbarea si incertitudinea.


George Cairns
, profesor de Management din cadrul RMIT University, Melbourne, Australia a aratat ca scenariile nu prezic viitorul, ci contribuie la intelegere prezentului si ofera un cadru pentru decizii informate cu privire la strategiile, planificarea si alocarea resurselor in cadrul organizatiilor.

Alaturi de acestia, contributii valoroase au avut si Murray Turoff, Profesor emerit al New Jersey Institute of Technology, Elie Faroult, expert al Foresight Unit din cadrul Comisiei Europene, Kiira Karkkainen, analist al Centre for Educational Research and Innovation (CERI) din cadrul OECD,Ziauddin Sardar, City University London, editor al prestigioasei reviste de studii prospective „Futures”, Katjia Pook consultant independent cu expertiza in managementul capitalului intelectual, Ozcan Saritas este cercetator la PREST, Manchester Institute of Innovation Research, University of Manchester si Riel Miller este expert international in designul si implementarea proiectelor strategice de foresight.


Dezbaterile au fost coordonate de către prof. Dragoş Aligică, membru cercetător al Mercatus Center la George Mason University.


Urmatorul workshop va avea loc in luna decembrie 2009.



Informatii de background


Proiectul “Calitate si Leadership pentru Învăţământul Superior Românesc” este unul dintre cele cinci proiecte strategice pentru învatamantul superior derulate de C.N.C.S.I.S., C.N.F.I.S. şi U.E.F.I.S.C.S.U şi finanţate prin Fondul Social European, Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane.


Misiunea U.E.F.I.S.C.S.U. este de a gestiona resursele financiare necesare în vederea susţinerii dezvoltării învăţământului superior şi a cercetării ştiinţifice universitare. Pentru aceasta, organizaţia urmăreşte atragerea de noi surse financiare şi orientarea activităţilor sale spre un management de calitate al finanţării învăţământului superior şi al cercetării ştiinţifice.


Obiectivul general al proiectului “Calitate si Leadership pentru Învăţământul Superior Românesc” este să dezvolte, prin implicarea tuturor partenerilor relevanţi, o viziune şi o strategie pentru învăţământul superior românesc (pentru orizontul anului 2025), care să fundamenteze politicile şi acţiunile pe termen mediu şi lung contribuind la îmbunătăţirea managementului strategic, financiar, al resurselor umane şi al resurselor de învăţământ ale universităţilor, la promovarea inovarii, a cooperării şi a parteneriatului între universităţi, mediul de afaceri şi centrele de cercetare pentru dezvoltarea societăţii cunoaşterii din România.






Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite