Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Business Process Management vs. Project Management

28 Noiembrie 2009



Nu aş fi crezut niciodată că o să fiu pus în situaţia să scriu un articol cu titlul de mai sus. Dar iată că un pic de criză în economie poate să ofere această ocazie.


Din ce vedem, creşterea din trecut s-a realizat prin proiecte de dezvoltare, training şi angajări rapide, pe baza unui proces deja validat „de piaţă” care ne-a asigurat succesul ani la rând. Sistemele IT au apărut şi ele ca o alegere logică, astfel încât să putem rezolva probleme punctuale (ca să monitorizam vânzările luăm un CRM, ca să rezolvăm partea logistică punem un ERP, ca să măsurăm rezultatele: punem un sistem de BI).


Ciprian Cucu, CAPM Trainer Axioma Solutions

Context

Acum modelul care a avut success în trecut nu mai funcţionează. Managerii au trecut prin câteva faze: reducere de personal, renunţarea la furnizori tradiţionali sau negocierea dură a preţurilor de achiziţie, suspendarea temporară sau permanentă a activităţii pe anumite linii de produse, reducerea salariilor.


Chiar şi după aceste decizii dificile şi uneori dureros de aplicat, surpriza este că nu au apărut şi îmbunătăţirile atât de mult aşteptate.


Ceea ce în trecut părea ceva incitant, „fancy” sau doar rezervat companiilor mari a devenit regula de operare a majorităţii firmelor: REORGANIZAREA.


Iată că am avut o reţetă de la care am plecat, care ne-a adus succesul câţiva ani de zile, iar acum reţeta se dovedeşte toxică pentru pacient şi e nevoie de un tratament nou.


Unii au găsit-o deja şi alţii încă sunt în căutare de reţete noi prin care să supravieţuiască, să-şi păstreze clienţii şi de ce nu, să mai facă ceva profit.


Astfel s-a creat premisa consolidării noului model de business. După decizii pe termen scurt care au schimbat strategia cu 180 de grade este momentul ca obiceiurile noi să se aşeze şi să se definească în detaliu procese noi pe termen lung.


Cum am ajuns la procese?

În primul rând, în momentul în cares-a terminat „curăţenia de criză”, ceea ce a ieşit la suprafaţă nu a plăcut nimănui. În multe locuri, soluţia înseamnă o simplificare a reţetei. Există şansa să punem la punct un model mai agil şi mai simplu, curăţat de tabuurile care ne-au marcat trecutul. Cu alte cuvinte, s-a făcut din nou loc pentru ceea ce numim BPM sau Managementul bazat pe procese.


Încotro pornim, ce paşi vom face?

Primul pas în orientarea pe procese este să clarificăm noua viziune: nu mai e nevoie să o stabilim de la zero pentru că deciziile pe care le-am luat până acum au creionat-o deja şi este doar suficient să o confirmăm cu managementul şi acţionarii, iar apoi să o comunicăm către organizaţie.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite