Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Business Process Management vs. Project Management

28 Noiembrie 2009




În pasul doi analizăm şi documentăm noile procese ca să creăm baza pe care organizaţia va putea aborda consistent noul mod de lucru.


Ca să nu repetâm greşelile trecutului, acesta ar fi punctul în care ar trebui să identificăm acei indicatori (KPI) cu care putem să măsurăm performanţa în cadrul departamentului, companiei sau grupului din care facem parte.


Pasul trei: optimizarea noului model. Odată depăşiţi primii doi paşi, iată că vine şi vremea să intre în scenă derularea de proiecte care să aibă ca obiectiv îmbunătăţirea „reţetei”.


Ce fel de proiecte?

În general, când vorbim de optimizare, trebuie să ne gândim cum să facem mai bine şi mai repede tot ceea ce ţine de atingerea unui obiectiv al companiei.


Pentru că organizaţiile îşi datorează succesul câtorva elemente cheie, iată şi câteva categorii de proiecte pe care le-am putea derula:


• Proiecte pentru scăderea costurilor pe procesul respectiv: nu credem că mai este nici un secret că, dacă vrei să rămâi competitiv, trebuie să gaseşti soluţii de reducere a costurilor;
• Proiecte pentru reducerea duratelor: indiferent că vorbim de ciclul de vânzare, livrare, procesare sau timpul în care răspundem realităţilor din piaţă - „time-to-market” -, timpi mai mici înseamnă apreciere din partea clientului, creşterea productivităţii şi chiar un potenţial profit;
• Proiecte pentru creşterea valorii la client: pe durata crizei nu numai companiile şi-au schimbat sau îşi schimbă modul de operare, dar şi clienţii şi-au schimbat criteriile de achiziţie şi modul de a lua decizia. Ca atare, este necesară identificarea noului mod în care clienţii vor să facă business şi modificarea corespunzătoare a proceselor.


Concluzie

Suntem conştienţi că termeni cum ar fi BPM, BPR, Six Sigma, Kaizen, Continuous Improvement pot fi dificil de înţeles. Pe de altă parte, în România există companii care au o bună experienţă în ceea ce priveste consultanţa de management inclusiv pe partea de reorganizare şi optimizare de procese. Urmaţi sfatul unui prieten: „Deschide-ţi uşa consultantului!”.




Ciprian Cucu, CAPM Trainer Axioma Solutions



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite