Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Fujitsu va coordona de la Viena operaţiunile din Romānia

28 Noiembrie 2009



Fujitsu nu va numi un Country Manager pentru România, activitatea locală urmând a fi gestionată de la Viena. Situaţia nu este unică, iar compania se bazează pe mediul virtual pentru a gestiona regiunea cu o echipă localizată în diverse oraşe. ,,Cu o echipă locală bine pregătită, activitatea din România este perfect administrabilă de la Viena. Eu voi reprezenta responsabilităţile locale în locul unui Country Manager. Am această sarcină pentru întreaga regiune, deşi am biroul la Viena şi nu sunt singurul cu responsabilităţi regionale. Directorul Financiar, spre exemplu, este localizat în Istanbul. Un avantaj major îl reprezintă mediul virtual şi comunicaţiile actuale, care ne permit o flexibilitate foarte mare în localizarea birourilor“, consideră Wolfgang Horak, Senior Vice President Fujitsu SEE.


După ieşirea din asocierea cu Siemens, compania trece printr-o serie de schimbări de strategie. Este atât vorba de integrarea entităţilor regionale sau locale în structura globală a companiei, cât şi de orientarea tot mai evidentă către soluţii enterprise.


„Focusul nostru actual este sectorul enterprise, vom rămâne în piaţa consumer doar cu o serie de produse mai exclusiviste: high-end gamer PC sau netbook-uri de calitate ridicată etc. Vom rămâne pe această piaţă, dar nu vom urmări un business de volum. A fost impresionant să avem în România succesul din anii trecuţi, să fim primul vendor pe piaţa laptop-urilor, însă Fujitsu, cu structura actuală, nu are aceleaşi obiective. Suntem o companie globală acum, cu o strategie diferită şi trei direcţii majore de activitate: vânzarea produselor prin canalul de parteneri (Tier C), vânzarea soluţiilor de infrastructură (Tier B) şi oferirea de servicii categoria managed services şi infrastructure as a service (Tier A). Obiectivul meu este ca toate ţările din regiune să fie cel puţin pe segmentul Tier B. România este acum Tier C dar trebuie să ajungă la Tier B până la finele anului fiscal actual (cca 6 luni). Pentru aceasta căutăm perosnal, atât intern, cât şi extern, însă cu precădere pentru abilităţi tehnice decât manageriale“, ne-a declarat Wolfgang Horak.


Mix între local şi global

Ce diferenţiază astăzi Fujitsu este abordarea multidomestică, un mix între organizarea multinaţională şi specificul local existent inevitabil pe fiecare piaţă naţională. Această abordare combină responsabilităţile multinaţionale definite la nivel de linie de produse cu cele generate de strategia locală de vânzări. „Credem că responsabilităţile locale ne fac mult mai flexibili, deoarece putem discuta cu clienţii locali, să le înţelegem specificul şi să le oferim o soluţie cu valoare adăugată mare. Business-ul este local, dar parte integrantă dintr-o activitate globală“, afirmă oficialul Fujitsu.


Orientare către servicii

Una dintre priorităţile majore ale Fujitsu pentru următorii 2-3 ani este să devină un furnizor de infrastructură IT. Serviciile nu sunt un domeniu nou pentru Fujitsu, existând experienţa diviziei Fujitsu Services, vândută la începutul anilor 2000 către S&T. „În piaţa IT există o buclă temporală, prin care numeroase tehnologii revin în discuţie. În anii 76-77, mainframe-ul era la baza sistemului IT, iar astăzi, prin toate discuţiile despre cloud computing, ne întoarcem la acel model“, a comentat Wolfgang Horak.


În procesul de schimbare, compania se orientează către segmentul de managed services, un domeniu strategic, situat între mentenanţă şi outsourcing. „Există un trend în formare, prin care clienţii îşi propun să cumpere hardware direct de la unul sau mai mulţi producători dar, ulterior, să contracteze servicii profesionale tehnice cu acoperire şi suport global. Fujitsu poate oferi aceste servicii, într-un număr mare de ţări (35-40) cu servicii standardizate şi personalizate pe cerinţele clientului, dar cu acelaşi SLA, atât în Brazilia, cât şi în România sau Japonia. Mai mult, oferim clientului uneltele necesare pentru monitorizarea acestui SLA la nivel global, cu detalii privind funcţionarea sistemelor şi a calităţii serviciilor livrate. Complementar, putem oferi clienţilor consultanţa necesară definirii acestor cerinţe“, a mai declarat Wolfgang Horak.


Compania îşi va păstra modelul de abordare a pieţei prin parteneri, precum şi portofoliul eterogen de produse, Fujitsu fiind în mod curent unul dintre cei mai importanţi parteneri ai EMC şi NetApp.




Wolfgang Horak, Senior Vice President Fujitsu SEE



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite