Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Soluţii IT pentru asigurări

28 Noiembrie 2009



Domeniul asigurărilor reprezintă, cu siguranţă, una dintre cele mai mari provocări pentru o companie IT, atunci când vine vorba de realizarea unei soluţii informatice care să gestioneze activitatea de bază a companiilor de asigurări. Complexitatea proceselor dintr-o companie de asigurări a determinat echipele de IT să dezvolte intern o aplicaţie cu care să-şi eficientizeze activitatea.

Principalele probleme cu care se confruntă în prezent piaţa de asigurări din România sunt strâns legate de subiecte precum colectarea creanţelor, scăderea producţiei pe anumite produse strâns legate de tiparele de consum, ce au precedat criza economică (asigurările de viaţă ataşate împrumuturilor imobiliare, poliţe Casco aferente maşinilor luate în leasing, produsele dependente de piaţa bursieră), fraude în subscrierea pe anumite canale intermediare prin încheierea unor poliţe şi încasarea primelor aferente acestora fără a le declara la asigurator, lipsa unei politici suple, agile de cheltuieli (de exemplu, expunerea la variaţiile de curs valutar prin contracte încheiate pe perioade lungi în valute străine fără a avea o acoperire prin active corespunzătoare), creşterea daunalităţii cauzată, pe de o parte, de încercările de fraudare prin avarierea sau distrugerea intenţionată a bunurilor asigurate, subiecte ale unor credite, ce nu mai pot fi plătite de caăre posesori sau revalorificate fără ca aceştia să iasă în pierdere sau fraude aduse societăţilor de asigurări.


Rolul serviciilor oferite de departamentul informatic al unei companii de asigurări este de a sprijini cât mai mult departamentele care aduc business companiei, prin identificarea, definirea şi implementarea în sistemele informatice a produselor cu o profitabilitate ridicată, prin analize complexe cu instrumente de tip „business intelligence”, care iau în calcul tendinţe din portofoliul intern raportate la factori externi. De asemenea, prin o mai bună segmentare şi selecţie a „clienţilor buni”, prin alcătuirea unor profiluri de client şi atragerea acestora prin tarife şi condiţii competitive, fidelizarea clienţilor cu un istoric bun, implementarea unor mecanisme de cross-sell şi upsell, stimularea corespunzătoare a forţei de vânzări prin lead-uri şi comisioane competitive pe produsele ce compania doreşte să le vândă sau, sezonier, pe campanii, fluxuri de vânzări ce implică colectarea rapidă a contractelor încheiate de intermediari, rapoarte detaliate şi alerte automate în procesele aferente rezolvării daunelor, rapoarte şi avertismente din timp asupra acumulărilor de creanţe, o mai bună interacţiune cu intermediarii.


„Există un grad avansat de integrare între aplicaţiile de core-insurance, aferente fiecărui element din lanţul de valori specific asigurărilor şi aplicaţiile adiţionale, de exemplu, cele care asigură partea de autentificare, autorizare şi audit al activităţii utilizatorilor, cele care gestionează rapoartele operaţionale sau cele cerute de organele legislative, sistemele de gestiune financiar-contabilă sau cele care se ocupă cu gestiunea clienţilor”, spune Ştefan Lăudat, CIO Generali Asigurări.


În prezent, soluţia utilizată de Generali acoperă toate activităţile de asigurare, pe întreaga durată a lanţului de valori şi a ciclului de viaţă a unei poliţe: marketing şi design de produse, ofertare şi selecţie, subscriere, comisionare, gestiune poliţe, daune, încasări, stornări, precum şi rapoartele aferente acestora.


„Întreg portofoliul nostru de clienţi este gestionat cu această soluţie de core insurance, plus aplicaţiile adiţionale dezvoltate pornind de la această soluţie. Grupul Generali are o tradiţie în promovarea şi folosirea internă de aplicaţii standardizate, selecţionate în urma bunelor practici identificate în alte companii membre ale grupului. Unele aplicaţii, însă, au fost dezvoltate şi in-house, acolo unde specificul activităţii a cerut dezvoltarea şi întreţinerea unei soluţii dedicate”, subliniază Ştefan Lăudat.


Numărul de utilizatori online în medie, pe lună, depăşeşte o mie, iar CIO-ul Generali speră că numărul va fi în creştere, pe măsură ce vor deschide o nouă platformă de tip business to customer. În prima jumătate a acestui an s-au încheiat peste 300.000 de poliţe noi.


Soluţiile dezvoltate in-house domină

Răzvan Bucur, Unit Manager, Fadata România spune că principala problemă rezolvată de un sistem informatic integrat este centralizarea datelor.


„Ţinând seama de trendul actual care există în România, de concentrare pe piaţa asigurărilor, de grupuri care deţin mai multe companii, soluţia noastră are avantajul de a putea lucra cu o instanţă la nivel de grup şi de a customiza pentru fiecare companie din cadrul grupului anumite lucruri specifice fiecărei companii”.


Orice aplicaţie externă poate fi integrată cu soluţia Fadata. Compania nu oferă alte aplicaţii, concentrându-se doar pe zona de asigurări.


Soluţia Fadata acoperă tot ce înseamnă bussiness/operaţiuni asigurari într-o companie – ofertare, underwriting, plăţi prime, daune, plăţi daune şi regrese, reasigurare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite