Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Soluţii IT pentru asigurări

28 Noiembrie 2009




Odată cu creşterea activităţii companiilor de asigurare, complexitatea proceselor a eliminat treptat de pe piaţă acele soluţii care realizau o gestiune primară a poliţelor de asigurare.


Piaţa asigurărilor a scăzut

Petre Ciorik, Director Tehnic Softeh Plus, menţionează printre principalele probleme cu care se confruntă pieţele de asigurări diversitatea produselor de asigurare şi numărul tot mai mare de dosare de daună. Soluţia oferită de Softeh pentru core insurance (IRIS) poate fi integrată cu Power Account – soluţie ERP cu preluarea înregistrărilor contabile generate de IRIS în timp real, cu sistemul BrokAsig, destinat societăţilor de brokeraj sau intermediere în asigurări şi cu Oracle Business Inteligence – pentru obţinerea situaţiilor statistice. Compania are în portofoliu patru societăţi de asigurare şi peste 20 de societăţi de brokeraj.


Anamaria Ceauşu, Asistent Marketing, Fasma remarcă faptul că, în ultima vreme, piaţa asigurărilor a cunoscut o scădere, aceasta fiind urmarea restrângerii consumului şi a veniturilor populaţiei. „Problema, în momentul de faţă, pe lângă lipsa lichidităţilor, este slaba organizare la nivel de companie. Să luăm ca exemplu brokerii de asigurări ce se află toată ziua pe teren în căutarea şi atragerea de noi clienţi. Procesul pe care aceştia trebuie să-l parcurgă este unul destul de dificil. Ei întâmpină greutăţi în centralizarea, urmărirea poliţelor de asigurări şi păstrarea relaţiei cu clienţii. Sistemul nostru destinat pieţei asigurărilor, WinsGate, rezolvă această problemă, prin automatizarea fluxului de lucru”.


Momentan, WinsGate este singurul proiect al companiei pentru piaţa asigurărilor, fiind dezvoltat astfel încât să conţină toate modulele necesare acestei activităţi.


„Acest sistem acoperă o gamă variată de activităţi, de la managementul portofoliului de asigurări (cereri, cotaţii de preţ, cumpărare), calculul comisioanelor, CRM, Document Management, până la colaborare internă şi raportare avansată”, mai spune Anamaria Ceauşu.


Fasma s-a profilat doar pe piaţa externă, însă, având în vedere că piaţa asigurărilor a început să prindă avânt şi în România, compania va încerca să se adapteze cerinţelor şi să pătrundă şi pe piaţa locală.


„Piaţa de asigurări din România este destul de săracă cu privire la soluţiile software dedicate. Acest lucru a fost influenţat şi de faptul că asigurările nu au cunoscut o dezvoltare şi o susţinere ca pe piaţa externă. În România încă se lucrează cu documente tipizate şi centralizare în Excel, baze de date ţinute in-house”, conchide Anamaria Ceauşu.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite