Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Consolidarea, un obiectiv şi pentru integratorii locali

28 Noiembrie 2009



Single Point of Contact. Acesta este principalul avantaj pentru un client care preferă serviciile oferite de un integrator. Urmează integratorii români de sisteme IT tendinţele de consolidare de pe piaţa internaţională? Au în plan achiziţii? Care au fost cele mai mari proiecte gestionate, ce aplicaţii au fost integrate şi ce părţi din proiect au ales să subcontracteze?

Principalul avantaj al opţiunii pentru un integrator îl constituie, aşadar, simplificarea interacţiunilor clientului, acesta având un singur contractor principal pentru proiect şi nu contracte multiple cu toţi furnizorii de soluţii şi echipamente. Un rol important îl joacă project manager-ul, persoana care, în numele integratorului, asigură coordonarea echipei de proiect formată din integrator, subcontractori, furnizori, client.


Procesul de evaluare şi selecţie a unui integrator este complicat, deoarece clientul trebuie să ţină cont de câţiva factori cum ar fi, de exemplu, experienţa relevantă a acestuia în implementarea de sisteme similare pentru companii din acelaşi sector de activitate sau numărul de specialişti ai integratorului care pot fi implicaţi în procesul de implementare şi de disponibilitatea lor la momentul respectiv.


„În cei 15 ani de activitate locală, S&T România nu are proiecte eşuate”, declară Florin Făgărăşan, Director Business Solutions, S&T România, adăugând că specialiştii S&T nu vor accepta să implementeze o soluţie dacă sunt convinşi că ea nu va aduce clientului beneficiile scontate.




Florin Făgărăşan, Director Business Solutions, S&T România


Integrarea nu are „efecte secundare”. Dezavantajele apar atunci când soluţiile de integrare sunt cauza şi nu efectul, consideră Cezar Golumbeanu, President of the Board, Novensys. „Cunosc cazuri de proiecte de integrare de zeci de milioane de euro, care au fost aruncate la coşul de gunoi, pentru că au fost făcute doar pentru că aşa «scria la carte»: am X angajaţi, sunt din industria Y, deci am nevoie de aceste soluţii, şi integrate astfel. Ştiu şi situaţii în care business-uri antreprenoriale vizionare, nefiind susţinute de soluţii integrate pe măsură, agile, au atins repede un «glass ceiling» şi, până să se dezmeticească, au fost prinşi din urmă de competiţie pe o piaţă pe care ei înşişi o creaseră”, precizează Golumbeanu.



Cezar Golumbeanu, President of the Board, Novensys


Armand Spiru, Sales Manager, Ager Business Tech, recunoaşte că în orice fel de relaţie apar avantaje şi dezavantaje, nemulţumiri legate de parteneriat. „În astfel de cazuri”, explică Spiru, „marele dezavantaj al clientului ar putea fi schimbarea furnizorului, având în vedere că, după un timp, devii relativ «dependent» de modul de lucru şi de soluţiile propuse de acel partner, prin soluţii proprietare, pe care fiecare integrator are bunul obicei de a le introduce la clienţi”.




Armand Spiru, Sales Manager, Ager Business Tech



Ce subcontractează integratorii?

S&T a subcontractat unor companii specializate proiectarea şi instalarea reţelelor de date şi alimentare cu energie electrică, a instalaţiei de climatizare pentru centrele de date sau servicii de programare.


„Integratorul se concentrează pe controlul componentelor principale ale proiectului, pe serviciile critice, cu valoare adăugată mare şi pe gestiunea subcontractorilor pe direcţiile lor de specializare. Prin gestiunea subcontractorilor înţelegem evaluarea şi selecţia subcontractorilor, precum şi controlul execuţiei elementelor de proiect încredinţate acestora”, spune Florin Făgărăşan.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite