Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Consolidarea, un obiectiv şi pentru integratorii locali

28 Noiembrie 2009




Marius Căpraru consideră că, cel mai probabil, piaţa românească va urma trendul internaţional.


„Deja există semne în acest sens prin parteneriate realizate între competitori, ca strategie de înfruntare a crizei. Noi suntem deschişi în această privinţă şi cu siguranţă vom profita de orice oportunitate apărută pe parcurs. Deşi am iniţiat o strategie de dezvoltare regională în Moldova şi Bulgaria în prima jumătate a anului 2008, între timp aceasta a fost oprită, din cauza condiţiilor nefavorabile ale pieţei în ultimul an. Planul nu a fost abandonat, ci doar amânat până la ieşirea din criză”, adaugă CEO-ul Sistec. Sistec a obţinut în 2008 o cifră de afaceri de 9 milioane de euro. Din cei 230 de angajaţi, aproximativ 40% sunt implicaţi exclusiv în proiecte de integrare.


Ce se întâmplă pe piaţa externă?

John O’Brien, analist la Ovum, a realizat o analiză a pieţei integratorilor de sistem din Marea Britanie. Piaţa britanică va creşte anual cu doar 1,9% până în 2012, sectorul public generând această creştere în cea mai mare măsură. O’Brien a precizat, însă, că integratorii de sistem de toate mărimile au observat o scădere a cererii pentru consultanţă şi training IT. Ultimul segment este afectat puternic în acest moment, din cauză că organizaţiile au ales să-şi cheltuiască bugetele IT mai degrabă pe dezvoltarea de sisteme. Pe măsură ce presiunea financiară va afecta tot mai mult afacerile, integratorii de succes din tier 1 şi 2 vor fi aceia care şi-au extins expertiza în zone precum SOA (service oriented architecture), cloud computing, convergenţă voce-date, mobile computing şi aplicaţii Web 2.0.


Avantaje


- cea mai bună soluţie aleasă în funcţie de specificul clientului
- single point of contact şi garanţia unui singur responsabil pentru succesul proiectului
- optimizarea costurilor pentru client

Dezavantaje

- schimbarea furnizorului
- perioadă mai îndelungată de implementare a proiectului


Integratori de sistem

Ager Business Tech
Brinel
BULL România
C&D Industries
CG&GC
Computer Sharing
Frontal Communications
HP România
IBM România
Maguay
Ness
Net Consulting
Novensys
Omnilogic
RomSoft
Romsys
S&T România
Sistec
Siveco Romania
TeamNet


Vendor vs. integrator


Vendorul preferă să promoveze şi să vândă clientului soluţia pe care el o are în portofoliu, pe când integratorul va încerca să construiască o soluţie optimă, care să răspundă în totalitate cerinţelor clientului, chiar dacă aceasta presupune un mix de tehnologii de la mai mulţi vendori.


Scenariul clasic al relaţiei integrator-client

Clientul are de implementat un anumit proiect şi apelează la servciile unui integrator (selectat în urma unei licitaţii). Integratorul evaluează, compară şi prezintă una sau mai multe soluţii, împreună cu recomandări de implementare. Decizia este a clientului, luată în baza informaţiilor primite. Odată luată o decizie informată, clientul poate angaja integratorul în etapa de implementare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite