Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Negocierea în Project Management

12 Ianuarie 2010



De multe ori suntem puşi în situaţia să negociem atunci când suntem implicaţi în proiecte. Unii dintre noi reuşesc să o facă instinctiv, alţii nu.
Dar totuşi câte din situaţiile descrise ca negociere reprezintă o negociere propriu-zisă?
Poate că nu întâmplător, datorită unei lipse de pregătire adecvată, de multe ori confundăm negocierea cu alte activităţi.
Ce îmi propun în acest articol este să stabilesc o delimitare clară între ce este negocierea şi ce reprezintă „celelalte activităţi” cu care o confundăm.



Ciprian Cucu, CAPM Trainer Axioma Solutions



Context


Când vorbim de negocierea în proiecte identificăm două scenarii:


- negociere în relaţia furnizor client;
- negociere în cadrul organizaţiei.


În general, cărţile şi cursurile de negociere ne învaţă să tratăm prima situaţie şi aici vorbim de negocierea preţului, a termenelor şi condiţiilor contractuale.


Pentru partea a doua, prin literatura de specialitate cam „bate vântul”.


De aceea, pentru mulţi, când vine vorba de negociere vin şi problemele, pentru că nu poţi aplica tehnicile de negociere standard în interiorul organizaţiei.


Gata cu „Dirty Tricks”, gata cu „călcatul pe cadavre”, „mortul în casă” şi alte poveşti!



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite