Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

HP accelerează adoptarea cloud computing

12 Ianuarie 2010



Cu ocazia evenimentului european Software Universe (decembrie - Hamburg), HP a lansat o serie nouă de produse software destinate accelerării adopţiei cloud computing. Momentul lansării acestor produse este unul critic, deoarece utilizatorii încep să înţeleagă conceptul şi să descopere adevăratele beneficii ale cloud computing, iar providerii au nevoie de tehnologia necesară livrării rapide a serviciilor. În cursa pentru cloud computing s-au inscris cele mai mari companii IT globale, iar volumul mare de oferte dezvoltate pentru acest mediu arată că HP doreşte să fie în pole position.


Oferta pentru cloud computing se bazează în principal pe produse precum: HP Operations Orchestration (soluţie pentru integrarea şi orchestrarea serviciilor pentru o infrastructură deja existentă şi integrarea cu platforme ale altor vendori, precum: Amazon Elastic Computer Cloud), HP Cloud Assure for Cost Control (soluţie ce permite companiilor optimizarea costurilor legate de accesarea serviciilor din nor şi bugetarea predictibilă a acestora pe baza unei evaluări realiste a nevoilor interne), HP Communications as a Service, CaaS (platformă dedicată ISP-iştilor). Aceste trei produse lansate de HP în cadrul Software Universe au ca scop accelerarea adopţiei cloud computing în sectorul enterprise, printr-un mix de public şi private cloud care să permită păstrarea unul nivel acceptabil de securitate şi disponibilitate, dar totodată, reducerea masivă a cheltuielilor operaţionale.


Communications as a Service

Funizorii de servicii de comunicaţii sunt printre primele companii care au înţeles oportunităţile oferite de cloud computing. Pentru aceste companii HP a lansat Communication as a Service. CaaS este o platformă destinată operatorilor telecom, care, combinată cu infrastructura acestora de billing şi cu aplicaţii ale unor parteneri HP, poate livra cele mai diverse servicii către companii din segmentul mediu şi mic. Această platformă, ajută operatorii telecom să livreze rapid şi cu riscuri reduse servicii precum: call center on demand, IVR, supraveghere video, comunicaţii unificate etc. Companiile mici şi medii nu îşi permit investiţii, proprii în astfel de aplicaţii însă HP Comunication as Service le poate transforma în utilităţi pe care ASP-iştii să le poată livra prin abonament. Avantajele sunt atât la nivel de costuri, prin reducerea unei investiţii iniţiale consistente, cât şi la nivel de riscuri, prin eliminarea experimentării unei tehnologii noi. HP CaaS oferă operatorilor posibilitatea creşterii veniturilor prin dezvoltarea unor servicii noi şi foarte accesibile. Soluţia include atât platforma, cât şi patru servicii integrate de comunicaţii dezvoltate de HP sau de parteneri. Peste această platformă se pot adăuga însă numeroase aplicaţii din alte surse.


Divizia Software, creştere de profitabilitate

HP Software a devenit cea mai profitabilă divizie a HP în 2009. Nivelul general al veniturilor a depăşit 3,6 miliarde USD, iar profitabilitatea a fost de 19,1%, 684 milioane USD. În termeni de creştere, HP Software a înregistrat un procent de 37% creştere profitabilitate, în ciuda scăderii veniturilor. Ultimul trimestru al anului 2009 a adus un număr de contracte mai mare cu 63% faţă de Q3. Ca entitate, HP Software s-ar situa pe un loc 6 al celor mai mari companii software, într-un top global, devansând nume foarte cunoscute din industrie. Rezultatele au fost posibile după investiţii în achiziţii ce depăşeşc 4 miliarde USD în perioada 2006-2008 (Mercury, OPS Software, Tower Software etc.) şi încă 360 milioane anual în cercetare şi dezvoltare. Obiectivele HP Software pentru 2010 constau în omogenizarea portofoliului de produse, orientarea către cloud computing, dar şi extinderea pe noi pieţe şi canale. Una dintre provocările majore ale clienţilor pe care HP Software incearcă să o rezolve este reducerea cheltuielilor operaţionale (60-70% din bugetele IT actuale ale celor mai multe companii) şi alocarea sumelor astfel disponibilizate de la întreţinere şi administrare către inovare şi adăugare de valoare.


La ediţia 2009 a Software Universe a participat şi un număr semnificativ de clienţi şi parteneri din România, ceea ce arată că piaţa locală se maturizează, iar proiectele dezvoltate au capacitatea de a deveni referinţe europene.




Manageri de top ai HP Software la intâlnirea cu presa, în cadrul Software Universe 2009



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite