Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

ANFP s-a mutat la INA

12 Ianuarie 2010




Andras Szakal explică însă de ce crede că nu este nici o problemă din acest punct de vedere.


„Astea au fost nişte argumente pentru care INA nu putea fi desfiinţată. Au fost nişte argumente false. Au avut câteva programe care erau în derulare pe Phare, care s-au încheiat în noiembrie. INA s-a înfiinţat pe baza negocierilor (ca şi ANFP, de altfel) de aderare la UE. Dar asta a fost atunci, de atunci au trecut câţiva ani şi, dacă Guvernul României a considerat că este mult mai funcţionabilă această instituţie cumulându-se cele două, nu cred că este nici o problemă din acest punct de vedere, pentru că toate programele, toate proiectele, toate finanţările care au avut loc pe INA se vor desfăşura în continuare pe ANFP, păstrându-se structurile la fel”.


Aşadar, în loc să păstrăm o instituţie care se autofinanţa, o trecem la bugetul de stat. Întrebarea care se pune este: unde anume se face economie la bugetul de stat?


„Am desfiinţat foarte multe posturi vacante care au fost bugetate, atât la INA, cât şi la ANFP. Din acest motiv a avut loc şi o reducere a cheltuielilor, întrucât acele posturi nu mai trebuie finanţate. Unele persoane, atât din cadrul INA, cât şi din cadrul ANFP s-au suspendat, o serie de persoane au dorit să se transfere la alte instituţii şi, acolo unde există posibilitatea, ne-am dat acordul asupra acestui transfer în interes de serviciu”, spune Szakal.


Ce planuri are ANFP?

Preşedintele agenţiei spune că e nevoie de o reevaluare a personalului contractual. „Erau foarte multe persoane care erau angajate contractual şi nu cred că necesită păstrarea acestor persoane. INA deţine şi un hotel în staţiunea Neptun, în judeţul Constanţa, care este nefuncţional şi nu cred că necesită un personal atât de mare, pentru că erau foarte mulţi fochişti, şoferi, personal administrativ etc. Ne vom deplasa la Neptun şi vom vedea necesitatea de a mai angaja contractual sau vom găsi o altă modalitate de gestionare a acestui bun al ANFP”, menţionează Szakal.


Preşedintele ANFP spune că hotelul va fi păstrat, iar agenţia îşi va concentra eforturile pe atragerea unor fonduri structurale şi pe promovarea unui număr de proiecte pentru a susţine acest hotel.


În luna ianuarie a anului viitor, ANFP începe cursurile pentru formarea înalţilor funcţionari publici. Numărul de locuri este de aproximativ 60, iar din acest motiv vor avea loc concursuri de admitere la aceste cursuri.


„Până acum, cursurile pentru înalţii funcţionari publici erau plătite de fiecare participant în parte şi ajungeau la aproape 100 de milioane de lei vechi de participant. Unii nu s-au înscris pentru că nu aveau posibilitatea să urmeze aceste cursuri. Consider că sunt foarte mulţi bani pentru o persoană, trebuie să rediscutăm cu ministrul de interne şi să cerem doar bani care ne sunt necesari pentru plătirea formatorilor. Vrem să micşorăm tariful”, mai spune Andras Szakal.


De asemenea, ANFP va instrui gratuit 12.000 de funcţionari publici pe programe ECDL, printr-un program structural pe care l-a accesat, în valoare de aproape 5 milioane de euro.


„Cursurile vor avea loc în centre, doar am făcut licitaţia pe consultant, urmează şi licitaţia pentru firmele care vor realiza aceste instruiri, pentru că trebuie să fie firme specializate în ECDL. Ţinta va fi formată din administraţiile care au suferit până în acest moment şi care nu şi-au permis prea multe”, adaugă Szakal.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite