Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

VoIP castiga teren

10 Februarie 2005



VoIP este o tehnologie ce permite efectuarea de apeluri telefonice prin retele de date, indiferent ca este o retea locala (LAN), WAN sau Internet. Aceasta tehnologie nu a fost atat de fiabila si performanta de la inceput. In primul rand convorbirile telefonice nu trebuie sa aiba latenta, ceea ce inseamna ca nu trebuie sa existe intarzieri intre momentul in care o persoana vorbeste si cealalta asculta. In al doilea rand, convorbirile telefonice realizate astazi prin telefonia IP sunt full duplex, insemnind ca ambele parti implicate in convorbire (cazul telefonului) sau toate partile implicate (cazul teleconferintei) pot vorbi si asculta simultan. IP-ul a fost la inceput construit in genul trimitere-primire, in sensul ca un utilizator trimite o cerere catre un server si acesta raspunde. Aceste obstacole au fost rezolvate, in prezent VoIP este o tehnologie de varf care se vinde foarte bine.


VoIP vs. PSTN


Majoritatea oamenilor prefera sa foloseasca pentru convorbiri un telefon decat un computer si mai mult ca sigur ca nu le pasa prin ce tehnologie se realizeaza acest lucru atata vreme cat se bucura de calitate. Cu o solutie VoIP integrata, compania va rula mai multe aplicatii in timp real intre mai multe locatii si va economisi prin reduceri importante ale costurilor de comunicatie.


Prin integrarea pe aceeasi infrastructura a transmisiei de date si voce, o companie are urmatoarele avantaje imediate: reducerea costurilor totale de comunicatii si scalabilitate, adica posibilitatea adaugarii unor noi module, mai ales aplicatiile software ce nu necesita schimbari hardware.


Alt avantaj al VoIP asupra telefoniei clasice este acela al simplitatii managementului, efortul de administrare a unei singure retele este mai mic decat in cazul utilizarii a doua retele distincte. Cele mai mari reduceri de cheltuieli care pot fi vizibile in cazul migrarii la VoIP sunt in cazul companiilor multinationale care au sedii peste tot in lume si unde se inregistreaza cele mai multe convorbiri internationale.


Pentru a creste productivitatea si flexibilitatea, telefonia IP permite firmelor sa ofere noi servicii precum Interactive Voice Response (IVR). Prin acest serviciu, site-urile diverselor companii ofera posibilitatea clientilor de a afla prin telefon informatii privind traficul aerian sau evenimentele legate de cotatiile bursiere. Acestea sunt exemple ale interfetei vocale ale telefoniei IP.


Telefonia clasica in pericol?


Intrebarea care se pune este daca VoIP-ul va inlocui definitiv vechiul sistem de telecomunicatii. Un raspuns scurt ar fi acesta: in nici un caz nu se va intimpla in viitorul apropiat. Multe companii, printre care si operatorii de telefonie folosesc VoIP in paralel cu telefonia clasica. Totusi doua proiecte de mare anvengura tind sa demonstreze ca VoIP-ul a trecut la atac. British Telecom a anuntat ca doreste sa isi schimbe intreaga infrastructura migrand la telefonia IP pina in 2008, cea mai mare schimbare de acest fel din lumea telecomunicatiilor. Celalalt proiect se desfasoara in Houston, al patrulea oras ca marime din Statele Unite, care a ales sa isi unifice reteaua metropolitana de date si sistemul de telefonie clasic intr-un sistem ce transporta atat date cat si voce, bazat pe tehnologia Cisco AVVID (Arhitecture for Voice, Video and Integrated Data ). Acest sistem va ajuta orasul si va oferi mai multa eficienta si productivitate printr-o arhitectura centralizata. In plus, acest sistem va aduce o reducere a cheltuielilor cu aproximativ 6 milioane dolari pentru oras si pentru platitorii de taxe. La randul sau, Cisco Systems se foloseste exclusiv de telefonia IP pentru a interconecta cei 37.000 de angajati ai sai de peste tot de pe glob.


Pana una alta, sistemul telefonic traditional este o retea extrem de vasta in care s-au investit multi bani si care functioneaza foarte bine asigurand o calitate a vocii excelenta.


Tendinte si Evolutie



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite