Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Kingston a vandut 700.000 de unitati in 2009

26 Ianuarie 2010



Kingston Technology a prezentat astazi in cadrul unei conferinte de presa rezultatele pentru anul 2009 si previziunile pentru 2010. In Romania, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 9,3 milioane USD, in conditiile scaderii cu 13% a numarului de unitati vandute (sub media de scadere a pietei). Kingston preconizeaza ca va fi nevoie de 2-3 ani pentru a ajunge la nivelul pietei din 2007-2008.
In ciuda scaderilor, 2009 a fost cel mai profitabil an pentru Kingston, conform lui Pawel Smigielski, Regional Manager Europa de Est, datorita achizitiilor la pret redus a unor componente in debutul anului si a cresterii ulterioare a pretului memoriilor, dar si a lipsei de datorii catre sistemul bancar care au dus chiar la falimente (producatorul german Qimonda a iesit de pe piata, iar producatorii taiwanezi de memorii doresc consolidarea intr-o singura companie nationala).


Vanzarile Kingston pe piata locala s-au ridicat la aproximativ 695.000 de unitati de memorie, din care 175.000 de unitati DRAM si 520.000 de unitati de tip Flash(carduri de memorie pentru telefoane mobile, aparate foto-video, precum si dispozitivele de stocare USB sau SSD- Solid-State Drive). Numarul de module DRAM pentru PC a inregistrat o scadere de 8%, valoare cu mult mai buna decat cea inregistrata de evolutia la nivelul pietei de PC-uri din Romania.
In plus, se evidentiaza rezultatele bune din sectorul memoriilor dedicate produselor A-brand (Acer,Dell,Fujitsu Siemens,HP,Lenovo,Dell,VAIO etc.), care indica o crestere in volum cu 15% comparativ cu anul 2008. Valoric, acest segment s-a cifrat la 300.000 USD, similar anului 2008.


"2009 a fost un an al upgrade-urilor pe piata in Romania, iar pentru Kingston a fost un an al cresterii cotei de piata. In conditiile in care, in 2009, indicele de scadere al pietei memoriilor DRAM a fost semnificativ mai mic decat cel al pietei de PC-uri, explicatia este data de orientarea consumatorilorcatre imbunatatirea sistemelor pe care le detin deja, decat catre investitiile in sisteme noi. Produsele Kingston au castigat in popularitate si cota de piata, fapt ce a dus la consolidarea pozitiei de brand nr. 1 pe piata de module de memorie pentru PC (crestere de la 13% la 19%), carduri flash si unitati de stocare USB (23% cota de piata, similar 2008)" a declarat Mihai Marcu, Business Development Representative pentru Bulgaria, Moldova, Romania al Kingston Technology Europe Ltd.


"Romania este o piata extrem de receptiva la noi tehnologii atat la capitolul Flash, cat si DRAM. Din punct de vedere valoric, vanzarile de SSD-uri, raportate la totalul vanzarilor de memorii de tip Flash plaseaza Romania peste media din EMEA. Similar, la categoria HyperX, modulele de memorie destinate entuziastilor si pasionatilor de jocuri pe calculator, Romania detine cea mai mare pondere din EMEA (17%), din numarul total de memorii DRAM vandute" declara Pawel Smigielski.


In 2010, Kingston vede ca motoare de crestere memoriile de tip SSD, dar si cele DDR3. SSD-urile se estimeaza ca vor atinge pragul de 100 milioane de unitati vandute in anul 2012, in paralel cu scaderea preturilor si cresterea capacitatii de stocare.


"Pentru 2010, Kingston Technology are in vedere extinderea gamei de SSD si consolidarea pozitiei in segmentul modulelor de memorie pentru calculatoarele personale, a mediilor de stocare USB (unde in viitorul apropiat se va trece la standardul 3.0) si a cardurilor de memorie pentru telefoane mobile, aparate foto si video. Una din tintele companiei, atat la nivel global, cat si pe piata locala are ca tinta utilizatorii mobili, o alta directie importanta fiind reprezentata de utilizatorii care urmaresc un upgrade la PC-ul personal" a declarat Mihai Marcu."Daca per total, in 2009 memoriile DDR3 au reprezentat 15% din totalul vanzarilor de memorii DRAM, la finalul anului 2010 ele vor avea o pondere majoritara. In plus, vrem sa continuam suportul bun acordat partenerilor Kingston din piata locala de la fiecare nivel, pentru a gasi cele mai bune metode de adaptare la noile conditii economice" a completat Mihai Marcu.





Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite