Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Software ca serviciu, alternativa la piratarea licentelor

03 Februarie 2010



În condiţiile economice actuale, companiilor le este din ce în ce mai greu să achiziţioneze licenţele software necesare pentru desfăşurarea activităţii. Având în vedere şi nivelul ridicat al pirateriei software din România, de peste 66%, IT Assist propune o alternativă eficientă pentru companii: software livrat că serviciu, cu plata lunară.
În conformitate cu ultimele date furnizate în mai 2009 de asociaţia mondială anti-piraterie BSA (Business Software Alliance), pirateria software în România a scăzut în ultimii cinci ani până la un nivel de 66%, care situează România în a doua jumătate a unui clasament mondial. Acest nivel de piraterie se traduce prin faptul că mai puţin de 34% din utilizatorii de software sunt legitimi.
„Explicaţiile pentru acest nivel ridicat al pirateriei sunt multiple, pornind de la educaţia pieţei până la imposibilitatea de a plăti costurile destul de ridicate ale produselor software. Pornind de la realităţile socio-economice ale mediului de afaceri din România, IT Assist propune câteva alternative prin care companiile intra în legalitate şi nici nu îşi împovărează bugetele cu costurile iniţiale mari ale unor licenţe pe care nu şi le permit”, spune Marius Militaru, Director Marketing şi Vânzări IT Assist.
MSP (Managed Service Provider) sau SaaS (Software aş a Service) sunt sisteme moderne prin care utilizatorii nu mai plătesc licenţa software clasică sau echipamentele necesare, ci serviciul pe care-l folosesc pentru a satisface o cerinţă de afaceri. Avantajele acestor sisteme de achiziţie software şi hardware derivă din faptul că o companie nu mai trebuie să investească masiv la achiziţia unor programe software, ci plătesc exact ce au nevoie: serviciul respectiv. Având în vedere că plată se poate face lunar sau trimestrial, pe măsură ce serviciul este furnizat, se obţin avantaje semnificative din punct de vedere cash flow şi buget financiar al companiei.
„Considerăm că în condiţiile economice actuale eşalonarea costurilor şi redimensionarea lor de la o lună la alta sunt argumente forte pentru o companie pentru a lua în considerare alternativele de software livrat ca serviciu. Costurile legate de utilizarea unui produs software sunt de multe ori mult mai mari decât preţul licenţei iniţiale, pentru că trebuie luate în calcul şi formarea de personal calificat pentru administrare, training, echipamentele hardware necesare, care costă uneori şi de două, trei ori mai mult decât licenţa software-ului respectiv. De aceea, trebuie pus în balanţă nu este doar costul licenţei, ci şi conceptul TCO (Total Cost of Ownership) - costul total al utilizării unui software. În cazul software-ului livrat că serviciu aceste costuri sunt incluse în abonamentul serviciului, fiind nu numai mult redus dar şi transparent şi predictibil. În felul acesta ajutăm companiile să îşi gestioneze mai bine bugetele şi în paralel să elimine problema pirateriei”, continuă Militaru.
IT Assist propune pentru început servicii antimalware (antivirus, antispam, antiphising, antispyware), e-mail, backup-ul datelor, configurarea şi mentenanţa reţelei. În viitor, gama de servicii care înlocuiesc software-ul sau hardware-ul clasic se va extinde şi către o suită de gestiune a documentelor de tip Office, precum şi alte aplicaţii uzuale în cadrul unei companii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite