Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

UPC pierde clienti pe cablu, dar castiga la serviciile digitale

26 Februarie 2010



Operatorul de cablu si servicii de Internet si telefonie UPC Romania a inregistrat in ultimul trimestru din 2009 o scadere usoara a bazei de clienti pe cablu TV, ajungand la 1,07 milioane de utilizatori, dar a castigat utilizatori la serviciul de cablu digital, ajungand 231.000 de clienti, iar serviciul find mai scump. Baza de clienti a scazut cu 4 procente comparat cu finalul lui 2008. Cresterea pe cablu digital este de 110% comparat cu 2008.
La nivel lunii februarie 2010, UPC are 25.000 de clienti la serviciul care permite inregistrarea emisiunilor TV (DVR), cam 10% dintre clientii serviciului de cablu digital. Circa 7.000 de oameni folosesc si serviciul de televiziune high-definition (HD). Un astfel de client aduce venituri de patru ori mai mari decat abonatul la cablu analogic.


Pe segmentul DTH (televiziune prin satelit), baza de abonati ai UPC s-a extins de la 155.300 la 181.00 de clienti, iar numarul clientilor serviciilor de internet a crescut de la 237.300 la 267.400. Numarul clientilor UPC a crescut si pe telefonie fixa in 2009, de la 124.200 la 150.700 de abonati.


Compania sustine ca isi va continua anul acesta investitiile in retea, bugetul alocat fiind de 124 de milioane de lei (aproximativ 30 mil. euro). "Vom continua sa lansam serviciul de televiziune digitala in noi localitati - in prima faza in Valea Prahovei si Falticeni - si ne pregatim si de lansarea internetului de mare viteza", a spus Severina Pascu, care a adaugat ca UPC va mai deschide in acest an inca patru magazine. UPC Romania este detinuta de grupul american Liberty Global.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite