Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

2010 versus 2009

27 Februarie 2010



Comparat cu anul trecut, nu cred că 2010 va fi într-un mod semnificativ mai altfel, deşi sunt de acord cu analiştii care previzionează o creştere. Creşterea generală a pieţei, care nu va depăşi probabil o valoare cu doi digiţi, ar putea fi generată de începerea unor proiecte bazate pe fonduri europene, dar şi de ieşirea din expectativă a companiilor private. Multe proiecte îngheţate anul trecut pe motiv de criză vor fi repornite în 2009. Aparent, oportunităţile ar fi mai mari, însă în 2010 se va accentua şi parcimonia administrării bugetelor de investiţii. Discuţiile cu oamenii din industrie pe care le-am avut în ultima vreme au arătat că următoarele tendinţe se vor intensifica în 2010.


Ciclul de vânzare se va lungi, atât la hardware, cât şi la software, deoarece companiile nu sunt foarte convinse că aceste investiţii sunt necesare, iar vendorii nu reuşesc să le convingă de beneficiile reale ale soluţiilor furnizate. Similar anului trecut, atenţia clienţilor se va îndrepta mai mult către upgrade şi optimizare, decât către implementări noi. Piaţa de servere şi stocare ar putea fi afectată de creşterea numărului de oferte din categoria Infrastructure as a Service. Vânzările s-ar putea tempera sau chiar stagna, iar printre motive ar fi amânarea naturală a investiţiilor în hardware, proiectele de virtualizare şi promovarea pe care o fac în piaţă vendorii de profil (anul trecut, conferinţele pe virtualizare au fost printre puţinele desfăşurate cu sala plină) şi, poate cel mai important aspect, ofensiva ofertelor de IaaS, în urma anunţurilor făcute de provideri precum StarStorage, Omnilogic sau Romtelecom.


O altă tendinţă care se va consolida în 2010 este mutarea deciziei din zona de IT în cea de business. Tot mai multe persoane mi-au declarat în ultima vreme că o influenţă tot mai mare în luarea deciziilor pentru achiziţii IT o au Departamentele Financiare sau de Procurement. Astfel, vendorii de IT ajung în faţa unor parteneri de discuţie care nu înţeleg limbajul criptat al acronimelor şi cer argumente tot mai solide. Dacă un IT manager se poate gândi la o achiziţie doar pentru a face mai uşoară munca echipei sale, pentru un director financiar această motivaţie nu are relevanţă. Va fi nevoie de o schimbare a strategiei de vânzare, dar şi a modului de promovare a produselor.


2010 se anunţă un an interesant în care probabil piaţa nu va putea recupera ce a pierdut în 2009 (cam tot ce a câştigat în 2008, conform afirmaţiilor unor manageri cunoscuţi), dar ar putea fi reîntoarcerea la normal.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Popa Dumitru-Stelian
Acest articol sincer ma sperie. Se presupune ca pana acum toate deciziile au fost luate fara a avea o justificare reala. Probabil putem da vina pe contextul optimist al pietii la acea data si pe faptul ca economia "duduia". Ok, de acord si cu asta, insa de ce presupunem ca directorii de la Financiar ar fi avut alte decizii daca ei ar fi fost factor de decizie pe achizitiile IT si nu managerii IT ? Pur si simplu nu e foarte justificata decizia de a schimba persoanele care decid achizitiile IT doar pentru ca in trecut contextul era altul!
09 Martie 2010, 05:58:52