Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cele mai frecvente cauze ale eşecului unui proiect

27 Februarie 2010




Definire deficitară a rolurilor şi responsabilităţilor


În selecţia echipei de proiect, un project manager trebuie să urmărească, în general, ca membrii echipei să mai fi lucrat împreună anterior, să existe în cadrul echipei un set echilibrat de abilităţi, să aibă etică profesională şi să fie flexibili. Pentru un project manager ar fi ideal să formeze o echipă de proiect care are competenţele cerute de către proiect, sunt disponibili, au nivelul de experienţă potrivit, nu costă exagerat şi sunt motivaţi şi interesaţi de proiect.


În realitatea cotidiană, rareori un manager de proiect are luxul de a-şi alege echipa de proiect după criteriile de mai sus şi, deseori, trebuie să reuşească să realizeze proiectul cu persoanele care au fost alocate de către alţi manageri în acel proiect. De aceea, este extrem de important să atribuie fiecărui membru al echipei responsabilităţi şi roluri conform nivelului de competenţe şi experienţă al fiecăruia. Omul nepotrivit la locul nepotrivit poate genera greşeli în lanţ şi, inevitabil, acest lucru poate conduce la eşecul proiectului.


Obiective neclare

Situaţia este întâlnită, în general, când echipa de proiect nu prea ştie exact ceea ce se aşteaptă de la ea şi care este de fapt obiectivul proiectului la care lucrează. Din acest motiv, membrii echipei îşi pierd concentrarea şi chiar interesul faţă de proiect. Managerul de proiect le trasează o sarcină, fără să li se spună ceea ce este necesar legat de acel proiect şi fără a li se indica termene şi obiective legate de sarcinile pe care le au de executat. Toţi membrii echipei de proiect ar trebui să aibă obiective şi termene, care ar trebui monitorizate permanent pe parcursul fiecărei etape sau faze ale proiectului.


De asemenea, se poate întâmpla ca scopul proiectului să se tot schimbe şi astfel să nu existe nişte obiective clar fixate. La fiecare schimbare se pierd resurse şi timp, astfel că este esenţial să existe un control al schimbărilor.


Consultanţii în project management spun că majoritatea acestor motive de eşec implică, mai degrabă, aptitudini interpersonale, decât cunoştinţe tehnice. De fapt, proiectele rareori eşuează din motive tehnice. Expertul care să rezolve problema tehnică ivită poate fi găsit întotdeauna, ceea ce lipseşte, însă, în cele mai multe cazuri, este lipsa de coordonare, comunicare, abilitatea de a monitoriza şi de a ţine sub control acele aspecte (de cele mai multe ori legate de managementul resurselor umane) care pot genera – dacă nu sunt tratate din timp – eşecul unui proiect.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Imobiliarix
Cea mai mare problema a proiectelor de pana acum a fost lipsa de comunicare cu cei implicati in piata(brokerii de pe teren). Majoritatea dezvoltatorilor au venit cu gandul maret de a implementa un nou stil de viata, neglijandu-l pe cel existent, care functioneaza. Toti au venit sa construiasca un brand cu sila, fortand cu iresponsabilitate limitele financiare si locative(multi nu au respectat legea locuintei). Raspunsurile sunt pe teren, si nu sunt doar de natura financiara, asa cum f. multi cred. Chiar daca au experienta mare in alte piete, aici lucrurile stau diferit, pentru ca suntem diferiti, ne schimbam forma in permanenta, si doar cei care tin pasul cu ritmul si forma schimbarii pot anticipa evolutia pietei.
01 Martie 2010, 04:15:19