Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

3Com continuă să-şi valorifice prezenţa pe piaţa din România

27 Februarie 2010



La finele anului trecut, compania HP şi-a anunţat intenţia de achiziţie a producătorului de networking 3Com pentru suma de 2.7 miliarde USD, achiziţie care se estimează a fi definitivată până la mijlocul anului 2010. Cu câteva luni înaintea acestui anunţ, 3Com revenise cu o reprezentanţă în România, după o lungă absenţă a prezenţei directe. Reprezentanţa este desemnată să promoveze cele 3 game de produse ale companiei (H3C, TippingPoint şi 3Com). Până la finalizarea procesului de achiziţie, 3com îşi continuă activitatea independent. Dan Feraru, 3Com Country Manager România, a avut amabilitatea să ne ofere mai multe informaţii legate de prezenţa 3Com pe piaţa autohtonă.


MarketWatch: 3Com a revenit pe piaţa din România, după ce mulţi ani a fost prezentă pe această piaţă numai indirect, prin distribuitori. De ce din nou pe piaţa românească?

Dan Feraru: 3Com a reuşit să-şi eficientizeze operaţiunile înainte de venirea crizei, în plus deţine un portofoliu de produse de networking şi securitate IT avansat tehnologic faţă de principalii competitori. Criza economică a fost un moment propice pentru relansarea companiei, care a avut în ultimele trimestre înainte de anunţul de achiziţie rezultate semnificative de creştere, atât a profitabilităţii, cât şi a cotei de piaţă. Preţul acţiunilor la bursă a crescut de la $ 1.53 în noiembrie 2008 până la $7.65 în noiembrie 2009, fiind una dintre cele mai performante acţiuni în industria high-tech în perioada crizei. Momentul anunţului de achiziţie al HP a coincis cu un maxim istoric al preţului acţiunilor 3Com pe o perioada de peste 5 ani, ceea ce evidenţia cursul 3Com de a deveni o alternativă serioasă la actualul producator dominant. Cu filiale în Bucureşti şi Chişinău, reprezentanţa a avut ca principal obiectiv dezvoltarea reţelei de parteneri 3Com. 3Com şi-a propus să ofere companiilor din regiune soluţii de networking cu un nivel ridicat de inovare şi cu un raport imbatabil cost-performanţă. În plus, 3Com şi-a modificat strategia, alături de oferirea de produse de networking dedicate segmentului SMB (Small & Medium Business), compania este în prezent concentrată tot mai mult pe soluţiile de networking pentru mediul enterprise.

MW: 3Com este, practic, o companie cu trei branduri diferite?


D.F.
: Este adevărat. 3Com este o companie cu trei linii de produse, fiecare dintre acestea acoperind nevoile unor segmente ale pieţei de networking şi securitate. Portofoliul H3C integrează soluţii de networking de ultimă generaţie pentru domeniul enterprise, soluţii capabile să răspundă cerinţelor organizaţiilor cu o infrastructură complexă de reţea. TippingPoint sunt soluţii de securitate de avangardă pentru piaţa Enterprise, fiind lider de piaţă pentru detectarea intruziunilor de securitate. Gama de echipamente de reţea 3Com, gama tradiţională a companiei, include portofoliul de soluţii de networking pentru companiile mici şi medii.

MW: Ce ne puteţi spune despre dezvoltarea lanţului de parteneri din România?


D.F.
: 3Com şi-a dezvoltat anul trecut lanţul de parteneri din România. Principalul obiectiv urmărit de această extindere este oferirea de soluţii pentru mediul enterprise, din această cauză ne-am orientat către integratorii IT şi firmele cu experienţă în domeniul securităţii IT (pentru soluţia TippingPoint). Distribuitorului tradiţional Scop Computers, partener care activează pe gama de produse 3Com de peste 15 ani, i s-a adăugat la sfârşitul anului 2009 ProVision ca distribuitor pentru gama TippingPoint şi în curând vom anunţa certificarea primului integrator specializat pentru gama H3C.

MW: Ce ne puteţi spune despre gama de produse H3C, mai puţin cunoscute pe piaţa autohtonă?


D.F.
: H3C a fost iniţial un joint-venture între 3Com şi Huawey, care a devenit proprietatea integrală a 3com în 2007. 3Com a reuşit să câştige cu brandul H3C poziţia de leader într-una dintre cele mai competitive pieţe din lume - China. Prin aceasta 3Com şi-a asigurat un avantaj competitiv prin costuri cât şi prin proprietate intelectuală - având facilităţi proprii (nu externalizate, ca majoritatea competitorilor) de producţie şi cercetare-dezvoltare într-un centru cu peste 5000 de specialişti. Practic, H3C esta gama de produse ’’high-end’’ adresate segmentului Large Enterprise, printre clienţii de referinţă fiind Bank of China, China Mobile, China Telecom, aeroportul din Beijing şi giganţii industriei petroliere CNPC and SINOPEC.

MW: Cum evaluaţi intrarea pe piaţa locală a a gamei TippingPoint?


D.F.
: A fost o surpriză plăcută să reuşim poziţionarea pe o piaţă pe care competitorii Juniper, ISS/IBM, McAfee activează de mulţi ani. TippingPoint este produsul din portofoliul nostru cu care ajungem cel mai rapid în atenţia clienţilor din segmentul Large Enterprise. Favorizaţi de gradul de maturizare în creştere al pieţei noastre în soluţiile de securitate, de referinţele TippingPoint la clienţii internaţionali, de recunoaşterea brandului ca „market leader“ de către analiştii independenţi şi în special de expertiza în domeniu dezvoltată local, proiectele câştigate şi oportunităţile pentru următoarele luni sunt dintre cele mai interesante.

MW: Care va fi efectul achiziţiei 3com de către HP asupra pieţei de networking?


D.F.
: Pe termen scurt, până la finalizarea achiziţiei, profităm de vizibilitatea creată asupra portofoliului puternic 3Com. Aş spune că observăm un efect contrar unui proces tipic de achiziţie, când în mod obişnuit clienţii şi partenerii stau în expectativă până la definitivarea achiziţiei. Pe termen mediu şi lung, dacă înainte de achiziţie cele dou[ companii concurau pentru locul 2 ca vendor global de networking, combinaţia lor va fi cu siguranţă o opţiune foarte solidă la actualul vendor dominant. HP a publicat de la momentul achiziţiei portofoliul combinat, care are în vedere păstrarea în mare proporţie a produselor de la 3com, în special pentru segmentul Enterprise. Atât la nivelul clienţilor, cât şi a partenerilor am observat optimism asupra perspectivei create.


Dan Feraru, 3Com Country Manager România



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite