Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Strategia etapizată, calea optimă spre „panaceul“ ECM

27 Februarie 2010




De aceea, o implementare de tipul „big bang“ se poate dovedi o alegere dificilă pentru orice tip de organizaţie, indiferent de gradul de flexibilitate la reorganizări al acesteia şi indiferent de capacităţile şi competenţele tehnice de care dispune. O abordare etapizată, axată pe priorităţi de business, reprezintă un model mult mai adecvat, mai ales în cadrul companiilor mari cu proceduri complexe. Acceptarea creşterii eficienţei gradual, prin implementarea treptată a tuturor capabilităţilor platformei, permite eliminarea riscurilor şi oferă posibilitatatea ajustării mult mai precise la nevoile de business. Dar şi evaluarea mai exactă a efortului de dezvoltare pe care îl impune dezvoltarea implementării.


O astfel de abordare etapizată trebuie corelată cu perspectiva strategică a dezvoltării platformei la nivelul întregii companii, în timp, menţinându-se un nivel ridicat de flexibilitate şi scalabilitate. Astfel, abordarea cumulativă a unui proiect ECM poate fi startată printr-o analiză internă, care să permită identificarea zonelor critice în care trebuie investit prioritar. Apoi, prin extinderea perspectivei, se pot lua în calcul necesităţile ulterioare. De exemplu, dacă o companie care vehiculează un volum important de documente în format fizic, activitatea sa fiind acoperită de o serie de reglementări legale, va lua în calcul implementarea unei soluţii de arhivare digitală (care implică soluţii de capturare, indexare şi stocare, cu infrastructura hardware aferentă), aceasta trebuie astfel dezvoltată încât să fie „completată“ de o soluţie de Document Management şi o aplicaţie de Records Management. Dacă această „completare“ ulterioară nu este luată în calcul încă din start, este foarte probabil ca, atunci când se doreşte extinderea proiectului, compania să se confrunte cu problemele unui mediu software eterogen şi cu costurile inerente rezolvării problemelor de integrare, a celor generate de redesenarea aplicaţiei etc. De aceea, un element important în identificarea unei soluţii în piaţă îl reprezintă, dincolo de costuri şi durata de implementare, şi calitatea ofertei făcute de un anumit vendor. Respectiv capabilităţile vendorului sau partenerului de implementare şi ale aplicaţiei alese de a permite o extindere graduală a platformei, în concordanţă cu strategia de business.


Criterii de alegere

Criteriile de alegere ale unei platforme ECM sunt, datorită multitudinii de instrumente înglobate, complexe. Conform unui White paper realizat de compania EMC („ECM Evaluation Guide“), printre criteriile de care trebuie ţinut cont în evaluare sunt:


• Arhitectura
• Scalabilitatea
• Suportul pentru standard
• Uşurinţa în utilizare
• Securitatea şi controlul accesului
• Servicii de bază
• Managementul Proceselor (BPM)
• Tipuri de documente
• XML şi livrare pe orice canal
• Integrarea cu aplicaţii enterprise
• Captura de informaţii
• Records management
• Servicii de arhivare
• Mediul de dezvoltare
• Suport şi prezenţa în piaţă.


Sunt doar câteva criterii dintr-o listă care potate fi extinsă în funcţie de direcţiile de dezvoltare urmărite.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite