Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

CeBIT 2010: Intel prezintă o tehnologie concept pentru retail

04 Martie 2010



Gigantul american Intel a lansat la CeBIT tehnologia Digital Signage, un concept care demonstrează avansul tehnologic şi beneficiile pe care noile echipamente le pot aduce companiilor retail, practic vorbim despre o vitrină digitală, cu geam transparent touchscreen, o secţiune de promoţii video, cameră video şi software avansat. Vitrina poate fi folosită de orice magazin, permite clientului să vadă prin geam produsele şi promoţiile din interior, dar în acelaşi timp acesta poate afla apăsând cu degetul ecranul informaţii despre oferte, preţuri, produse oferite şi multe altele. Camera video are un software special pentru recunoaşterea vizitatorului, permite astfel oferirea de reclamă targetată celui care solicită informaţii suplimenare.

Vitrina Inteligenta



Sistemul, care funcţionează cu procesoare Intel Core i7, pe platforma Windows 7 şi cu software Windows Embedded Standard 2011, are de asemenea software care permite analiza informaţiilor de trafic – câtă lume a trecut pe lângă vitrină – câţi au citit mesajele – câţi s-au informat în detaliu şi aşa mai departe. Partea de reclamă interactivă se inspiră şi din informaţiile solicitate, oferind reclamă cu produse similare – care sunt ofertele speciale şi aşa mai departe. “Dacă prezinţi utilizatorului un produs oarecare, se cheamă reclamă, dacă îi oferi ceva care îl interesează, atunci se cheamă că îl informezi, iar toată lumea apreciază informaţiile suplimentare”, a declarat pentru MarketWatch.ro Joe Jensen, general manager Embedded Computing Division in cadrul Intel. Geamul transparent cu funcţii tactil suportă toate comenzile multi-touch atât de la modă în ziua de azi, are de asemenea tastatură virtuală pe care se pot introduce informaţii şi se pot căuta produsele şi ofertele dorite. Promoţiile interesante pot fi trimise şi prietenilor prin conexiune la Internet. Tehnologia Intel poate fi folosită simultan de mai multe persoane, fără a afecta experienţa finală a utilizatorului. “Dacă vorbim despre un Mall sau centru comercial mai mare, sistemul ştie să îţi trimită o hartă pentru telefonul mobil ca să poţi ajunge exact la magazinul care face oferta”, a declarat Joe Jensen. Companiile interesate pot oferi cupoane de reducere, care de asemenea ajung pe telefonul mobil, a explicat el. Vitrina inteligentă ar putea fi folosită şi în industria bancară, în aeroporturi şi alte asemenea locuripublice, dar şi în hoteluri, spune oficialul Intel. Ea schimbă modul de comunicare dintre proprietarii de magazine şi clienţii interesaţi de promoţii, iar tehnologia are practic aplicaţii nenumărate, se poate adapta la cerinţele retailerilor. “Noi nu vindem direct această tehnologie”, a explicat Joe Jensen. “Am vrut doar să demonstrăm că tehnologia a evoluat şi să arătăm ce se poate face cu ea”, a explicat el. Dacă un retailer este interesat de tehnologie poate apela la Intel care va recomanda un partener care poate realiza această soluţie, atât hardware, cât şi partea de software. Partea de analiză a datelor şi stocarea informaţiilor dorite exclude informaţiile personale privind clienţii, răspunzând astfel preocupărilor legate de dreptul la intimitate şi protecţia datelor cu caracter personal.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite