Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Garanti Online

12 Martie 2010



Garanti Online, serviciul de internet banking al GarantiBank, a fost lansat în România în toamna lui 2007 şi are la bază modelul dezvoltat de GarantiBank în Turcia, model care a fost premiat de Global Finance şapte ani la rând, începând cu anul 2000.
Pentru performanţele sale din 2008, serviciul a primit 10 premii din patru categorii diferite în cadrul primei runde a competiţiei “Cele mai bune servicii de Internet banking din Europa 2008”, organizată tot de Global Finance.


În România serviciul a atras, în mai puţin de 2 ani de la lansarea lui pe piaţa locală, peste 15.000 de utilizatori, de 3 ori mai mult faţă de sfârşitul anului 2008. Rezultatele spectaculoase înregistrate în România de acest serviciu nu se opresc însă aici. În 2008, prin intermediul Garanti Online au fost efectuate tranzacţii de aproximativ 40 milioane de euro, în creştere cu 54.140% faţă de valorile tranzacţionate în 2007; peste 23.000 de tranzacţii au fost efectuate cu ajutorul serviciului de internet banking de la GarantiBank, înregistrând astfel o creştere de 17.375% faţă de anul precedent.


Aceste evoluţii impresionante se datorează în primul rând gamei complexe de operaţiuni care poate fi efectuată prin intermediul acestui serviciu, aspect care se traduce prin economie de timp şi costuri reduse pentru utilizatorii Garanti Online.
Serviciul îşi propune să reprezinte o alternativă la clasicele unităţi bancare, astfel încât clienţii băncii să îşi poată realiza cât mai multe dintre tranzacţiile bancare fără să se deplaseze la bancă, costurile fiind cu până la 50% mai mici. Astfel, clienţii GarantiBank au posibilitatea nu numai de a realiza transferuri intra şi interbancare în orice valută, dar şi de a-şi deschide şi închide depozite, de a seta plăţi periodice, de a solicita şi anula carduri de debit sau de credit, de a-şi plăti datoriile pentru creditele acordate de GarantiBank sau suma datorată pentru cardul de credit Bonus Card. Totodată, utilizatorii serviciului îşi pot modifica oricând codul PIN prin stabilirea unuia nou sau prin transferul codului PIN al altui card de debit sau credit emis de GarantiBank.


Multiplele funcţionalităţi ale serviciului de internet banking nu ar fi probabil la fel de atractive dacă nu ar fi dublate de un sistem solid de securitate, care constă în 3 paşi de codificare şi autentificare şi în alte 5 setări de securitate opţionale, configurabile de către utilizator:


1. cod unic de identificare şi parolă;
2. imagine de siguranţă (o metodă eficientă de prevenire a atacurilor phishing);
3. cifru unic generat de Ciframatic, dispozitiv de tip token;
4. activarea preferenţială doar a acelor conturi şi carduri care vor fi utilizate prin Garanti Online;
5. stabilirea perioadei în care aplicaţia Garanti Online poate fi închisă, pentru a preveni accesarea contului propriu în lipsa utilizatorului;
6. setarea acelor adrese şi intervale IP de la care utilizatorul decide să acceseze aplicaţia;
7. posibilitatea de a stabili limita zilnică a tranzacţiilor efectuate prin Garanti Online;
8. posibilitatea de a alege tipul operaţiunilor dorite a fi derulate prin Garanti Online (intrabancare şi/sau interbancare).


Succesul înregistrat de serviciul de internet banking dedicat clienţilor persoane fizice a încurajat GarantiBank să lanseze la scurt timp (în mai 2008) versiunea adaptată pentru persoane juridice. Aceasta permite administrarea rapidă şi în timp real a tuturor conturilor deschise de o companie, deschiderea de conturi (6 monede), efectuarea de schimburi valutare, transferuri intra şi interbancare, plăţi către furnizori, vizualizarea în timp real a disponibilităţilor şi a tranzacţiilor efectuate,
precum şi imprimarea extraselor de cont.


Ca şi în cazul utilizatorilor persoane fizice, companiile pot accesa acest serviciu de la orice calculator conectat la Internet, pe bază de utilizator şi parolă şi a unui dispozitiv Ciframatic (oferit gratuit de bancă), care generează un cod unic la fiecare accesare. Nu este percepută nicio taxă de abonament sau de activare a serviciului, iar costurile tranzacţiilor sunt cu până la 50% mai mici decât cele practicate la ghişeele băncii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite