Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Gestionati eficient convorbirile telefonice!

19 Aprilie 2005



Directia Silvica Timis – structura manageriala a institutiei este distribuita, existand un punct central de analiza si bugetare a costurilor globale la sediul directiei silvice si de asemenea mecanisme de control la nivelul celor 6 ocoale silvice judetene.
Structura de telefonie este distribuita in cele 7 birouri principale din judet, fiind compusa dintr-un parc eterogen de centrale telefonice (Bosh-Telenorma, Panasonic, Siemens, Karel) precum si dintr-o flota de telefoane mobile cu abonamente la operatorii Orange si Connex. Desi numarul de interioare per centrala nu este mare iar flota de mobile este sub 50 de numere, totusi, datorita infrastructurii existente precum si a necesitatilor de analiza, acest cont a presupus un efort de implementare semnificativ, cerintele fiind mai mari decat in alte organizatii cu o infrastructura distribuita.
Infrastructura de IT a organizatiei contine o retea WAN/LAN intre cele 7 puncte de unde era necesara colectarea datelor primare de la centralele telefonice. Insa pentru ca aceasta retea era – in timpul orelor de program – utilizata cu preponderenta in scopuri productive, s-a optat pentru transmiterea automata sau semiautomata a datelor catre sediul directiei silvice folosind facilitatile de transmitere prin email, conectare periodica la aplicatiile care gestioneaza datele primare sau salvarea in fisiere text a acestora.
Inca de la primele discutii pe care le-am purtat cu persoanele responsabile de urmarirea acestor costuri, cerintele manageriale erau foarte clare: se dorea o evidentiere a costurilor pe fiecare persoana, departament, locatiei cat si pe operatorii utilizati de catre organizatie. Se doreau costuri exacte de telefonie, analiza trebuind sa includa – intr-un mod integrat – si consumul de telefonie pentru telefoanele mobile.
In momentul implementarii solutiei unitel, exista o singura aplicatie software care gestiona doar traficul printr-o centrala telefonica de la un singur ocol silvic, fara posibilitati extinse de analiza.
Inainte de a prezenta solutia unitel efectiv implementata, vom parcurge–pe scurt–modulele acestei suite de aplicatii pentru o mai buna intelegere a arhitecturii implementate.


1. Monitorizare
Preia apelurile capturate de la centrala si – pe baza tarifelor operatorilor de telefonie – face o estimare a costurilor, identificand si parametrii apelurilor capturate.


2. Analiza
Importa facturile detaliate de la operatorii de telefonie si rezultatele apelurilor capturate de la centralele telefonice. Pe baza parametrilor de configurare ai aplicatiei se proceseaza datele importate.


3. Server Captura
Captureaza apelurile de iesire de la centralele telefonice, le trimite prin e-mail si/sau le salveaza local in fisiere text.


4. WebUnitel
Permite gestionarea cartii de telefon a firmei atat pentru contactele de servici cat si pe cele personale ale fiecarui angajat. De asemenea disemineaza informatiile relativ la costurile proprii catre fiecare angajat.


Avantajele oferite de utilizarea Unitel, care au facut aceasta solutie interesanta pentru o organizatie ca si Directia Silvica Timis, sunt prezentate mai jos:

  • Ofera analize pe baza costurilor reale ale apelurilor (multivaluta: Lei, USD, EURO) de telefonie bazate pe fisierele de date in format digital oferite de operatorii de telefonie.
  • Gestioneza atat apelurile initiate prin centrale telefonice cat si apeluri initiate de pe telefoanele mobile de la operatorii Connex, Orange, Zapp, Romtelecom, RDS.
  • Se adapteaza la infrastructurile de telefonie si IT din orice organizatie. Suita de aplicatii este formata din mai multe componente cu roluri bine stabilite care lucreaza integrat.
  • Ofera unelte de analiza puternice si flexibile. Pe langa filtrele specifice fiecarui tip de date, aplicatia are incorporat si un generator de rapoarte propriu cu ajutorul caruia utilizatorii pot sa-si construiasca orice tip de raport cu un efort minim.
  • Fluxurile de date se pot configura de o maniera foarte flexibila: o parte din date pot sa ajunga in baza de date care le centralizeaza automat, prin LAN, prin email (tot automat) sau manual, prin import de fisiere.
  • Are adaptabilitate deosebita: la profilul organizatiei, la tipurile de centrale, la schimbari ale operatorilor de telefonie.


    Sunt prezente urmatoarele module: in fiecare ocol silvic sunt instalate o aplicatie de captura si o aplicatie de monitorizare, datele primare fiind stocate in 2 baze de date distincte: una locala si alta centrala. Transferul de informatii catre baza de date locala se face prin LAN iar catre baza de date centrala prin WAN (formula specifica–e-mail, conectare direct periodica, import de fisiere–a fost lasata la latitudinea fiecarui punct de lucru in parte).
    Importul de date de la operatorii de telefonie se face doar in baza de date centrala. De asemenea, pentru transmiterea usoara a informatiilor procesate catre angajati, s-a implementat si modulul webunitel.
    Pentru a vedea daca solutia unitel si-a atins scopul, ii dam cuvantul domnisoarei Camelia Grigore, director department IT–Directia Silvica Timis: “…in cadrul Directiei Silvice Timisoara este implementata aplicatia de management de costuri de telefonie Unitel care functioneaza in parametrii asteptati din punct de vedere tehnic si managerial, contribuind la optimizarea costurilor de telefonie ale oraganizatiei”.



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite
    f
    :blink:
    28 Aprilie 2005, 12:01:53
    Telefon
    Contorizare / taxare pentru centrale telefonice - Soft centrala telefonica - http://www.dect.ro
    18 Ianuarie 2006, 04:32:40