Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Ce tehnologie foloseşte eMAG, o afacere online cu potenţial de 100 de milioane de euro īn 2010

15 Martie 2010



Cel mai cunoscut magazin online din România, eMAG, vizează pe termen scurt dublarea cifrei de afaceri în România, iar apoi are ca target extinderea pe pieţe din Europa de Est, cu Bulgaria şi Ungaria ca principale destinaţii, au declarat pentru MarketWatch.ro Iulian Stanciu, acţionarul Asesoft care a preluat funcţia de director general eMAG şi Radu Apostolescu, fondatorul şi directorul de marketing al magazinului online.


Un ERP combinat cu Business Intelligence


Practic, cel mai mare site de ecommerce din România, eMAG are la bază o aplicaţie ERP, dezvoltată intern, peste care a fost adăugată o soluţie Business Intelligence (Qlick View) pentru raportare în timp real. Site-ul a depăşit 1 milion de vizitatori unici în decembrie 2009 şi traficul a crescut pentru prima oară în ianuarie. Pentru a rezista la noul nivel, eMAG a ales Hostway ca furnizor de servicii de găzduire, iar acum funcţionează pe mai bine de 40 de servere IBM şi Dell, a declarat pentru MarketWatch.ro Sorin Diaconu, managerul IT al eMAG. Compania are un Network Operating Center (NOC) cu prezenţă 24 de ore din 24, iar toate conexiunile au alternative duble, accesul la Internet este şi pe fire şi wireless, casieriile au UPS-uri, iar goana după soluţii care să funcţioneze non-stop a şi Iulian Stanciudus la contractul cu Hostway. “Au răspuns foarte bine cerinţelor noastre, dau exemplu o singură facilitate, telefon roşu funcţional 24 de ore, lucru pe care noi l-am solicitat”, a explicat Sorin Diaconu. Şapte angajaţi lucrează doar pentru site, sunt 20 de oameni care se ocupă de zona de IT, 40 de specialişti în call-center-ul companiei şi în total eMAG are 250 de angajaţi. Pentru a răspunde apelurilor de la cumpărători, eMAG are un echipament Nortel de nivel enterprise, genul de soluţie call center folosită de Vodafone sau Reiffeisen, care poate preluat 60 de apeluri simultan şi peste 200 în total cu funcţia hold. Şi totuşi, în decembrie 2009 au fost zile când la eMAG a sunat ocupat, au spus oficialii companiei. Echipamentul poate fi folosit şi pentru telesales sau telemarketing şi de asemenea pentru live chat cu clienţii aflaţi pe site. Foloseşte tehnologie VoIP. Reţeaua de show-room-uri dezvoltată de companie nu reprezintă o tentativă de a concura prin magazine marii retaileri off-line. “Show-room-urile nu sunt magazine, sunt doar ambasade, gândite pentru clienţii care preferă experienţa fizică, prezenţa reală”, a explicat Iulian Stanciu. De altfel, în judeţele unde s-au deschis astfel de show-room-uri, rata de conversie a vizitatorilor a crescut.

emag showroom Ploiesti


Planuri de viitor


“Pe termen scurt, 1-2 ani, putem să ne dublăm cifra de afaceri”, a declarat Iulian Stanciu, care citează un raport de analiză al Daedalus. Acest lucru poate fi obţinut prin creşterea încrederii consumatorilor în comerţul online, pentru că românii ar fi dispuşi să cheltuie pe Internet, dar mai au temeri. Conform studiului, doar 17% dintre cei intervievaţi au făcut cumpărături online. Oamenii asociază magazinele online cu plata cu cardul şi automat cred că sunt în pericol să rămână fără banii de pe card dacă fac plăţi online. Astfel, eMAG derulează acum două campanii pentru a creşte încrederea utilizatorilor în sistemul online. Livrarea rămâne deocamdată gratuită pentru orice produs, orice valoare şi oriunde în ţară. De asemenea, posibilitatea de a returna produsele în 30 de zile dacă există probleme. “Testul în magazin la raft sau la Bancul de Probe nu poate înlocui testul acasă, în propriile condiţii”, a explicat Iulian Stanciu. Creşterea eMAG va veni de asemenea din extinderea gamei de produse. Studiul arată că eMAG nu este perceput ca magazin exclusiv de IT. Au fost introduse anul trecut televizoarele cu ecran plat, iar în doar 9 luni magazinul are o cotă de 6% din vânzările retail din România, conform GfK. Radu ApostolescuAu intrat de asemenea în ofertă electrocasnicele mici, iar următoarele categorii vizate sunt cărţile, biletele, download de software şi produse multimedia (filme, jocuri). Următorul pas, peste 1 an, poate un an şi jumătate, este extinderea în regiunea est-europeană. “Din câte am văzut nu avem concurenţă în zonă, ca nivel de distribuţie şi relaţii cu furnizorii”, a explicat Radu Apostolescu, care a numit Bulgaria şi Ungaria ca posibile ţări pe care va fi prezent eMAG.


eMAG în cifre


Anul trecut, eMAG a avut un rulaj de 64 de milioane de euro, iar targetul anunţat pe 2010 este de 100 de milioane de euro. Cel mai bine magazinul stă pe segmentul laptopuri, cu 21% din vânzările retail din România, conform GfK. Pe zona de foto/video cota este de 10-12 procente, iar pe monitoare de 12 procente. eMAG a început anul trecut vânzarea de desktop-uri asamblate sub brand propriu, iar acum are o cotă de 7.5% pe vânzările de computere de birou.


Acţionariatul eMAG


Grupul Asesoft deţine acum 51% din titluile eMAG. Asesoft este controlată 50-50% de Iulian Stanciu şi Sebastian Ghiţă. Restul de 49% din acţiunile eMAG sunt deţinute în mod egal de fondatorii magazinului online Radu Apostolescu, Dan Teodosescu şi Bogdan Vlad. “Nu mai vindem acţiuni, nu le cedăm şi preluăm unul de la celălalt”, a spus Iulian Stanciu pentru a pune capăt zvonurilor legate de acţionariatul magazinului online.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Tiberiu
O foarte buna idee a fost cea privitoare la livrarea gratuita, oriunde in tara. Solutie pe care alti furnizori nu au intrezarit-o. Felicitari, eMag !
15 Martie 2010, 03:48:12
Augustin
Peste 40 de servere pentru 1 milion de unici pe luna? Inseamna ca situl e facut de cei mai prosti php-isti din .ro PR ieftin.
30 Martie 2010, 01:30:28
goe
poate vor face 100 milioane - desi nu cred, dar sunt pe pierdere masiva. Cat credeti ca o sa-i mai suporte Asesoftul - cu toate manariile lui?
21 Aprilie 2010, 06:07:54