Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Teleprezenţa vă economiseşte bani şi timp

18 Martie 2010



Prima companie comercială care a oferit soluţii de teleprezenţă, Teleport (denumire care ulterior a fost schimbată cu TeleSuite), a fost înfiinţată în 1993, de David Allen şi Harold Williams. Înainte de TeleSuite, cei doi au administrat o afacere hotelieră şi de aici a pornit conceptul de teleprezenţă.

Allen şi Williams au observat că oamenii de afaceri, din cauză că erau obligaţi să participe la întâlniri importante, îşi scurtau şederea în staţiunea lor. Aşa că s-au gândit să dezvolte o tehnologie care să le permită acestora să participe la întâlnirile programate fără a părăsi staţiunea, astfel încât durata şederii lor să se prelungească.


Lanţul hotelier Hilton a marşat la ideea celor doi şi a introdus sistemul în toate hotelurile pe care le deţinea în SUA şi în afara lor, însă gradul de utilizare era scăzut. În cele din urmă, Hilton s-a retras din afacere, compania s-a prăbuşit, iar David Allen a cumpărat activele TeleSuite şi a înfiinţat o nouă companie, pe care a numit-o Destiny Conferencing.


Deşi compania a supravieţuit pe piaţă, ideea originală nu a prins decât atunci când s-au implicat companii gigant precum Cisco şi HP, care au lansat sisteme similare pe la mijlocul anilor 2000. David Allen a vândut Destiny Conferencing în 2007 companiei Polycom, pentru 60 de milioane de dolari. Polycom este al doilea producător mondial de soluţii de videoconferinţă, cu o cotă de piaţă de 30%.


La începutul lunii octombrie, Cisco a lansat o ofertă de achiziţionare a companiei norvegiene Tandberg, lider global în comunicaţii video, la un preţ total de achiziţie de aproximativ 3 miliarde de dolari. Cu această achiziţie în perspectivă, Cisco îşi va extinde portofoliul pentru a oferi mai multe soluţii unui număr mai mare de clienţi, accelerând apoi adoptarea pe piaţă la nivel global. Tandberg a anunţat pentru trimestrul al treilea din 2009 un venit de 234,7 de milioane de dolari şi un profit operaţional de 50 de milioane de dolari.


De ce teleprezenţă?

Sistemul de teleprezenţă este, în esenţă, o tehnologie nouă şi revoluţionară, care creează senzaţia de întâlnire „faţă-în-faţă” celor care iau parte la o întâlnire desfăşurată prin acest sistem de colaborare. Pentru a crea această senzaţie sunt combinate diverse tehnologii video şi audio de ultimă generaţie.


Experienţa de comunicare este extrem de apropiată de cea oferită de interacţiunea personală: imaginea este de înaltă definiţie, persoanele sunt vizibile la dimensiuni reale, iar sunetul este spaţial, optimizat, astfel încât sunt activate toate componentele non-verbale ale comunicării, care lipsesc din tehnologia tradiţională de întâlniri online.


Spre deosebire de soluţiile tradiţionale, sistemul de teleprezenţă nu necesită echipe dedicate pentru programare şi operare, oricine poate face o programare în Outlook, iar iniţierea comunicării se face printr-o singură apăsare pe butonul telefonului IP.


Soluţia permite comunicarea în timp real între două sau mai multe puncte în care este instalat sistemul. Comutarea este automată, astfel încât persoana care vorbeşte, activând microfonul, apare şi pe ecran. De asemenea, soluţia permite partajarea de documente pe ecran în timp real.


Cine foloseşte teleprezenţa?


De regulă, este folosită de resursele scumpe ale unei organizaţii, cum ar fi executivii sau specialiştii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite