Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Debt Manager, un software profesional pentru īmbunătăţirea procesului de colectare de creanţe

20 Martie 2010



Studiile arată că anul acesta piaţa colectării de creanţe este o industrie în creştere datorită numărului mare de debitori, a falimentului şi a şomajului. Serviciile care includ colectarea datoriilor vor reprezenta anul acesta o direcţie de afaceri cu profit. Companiile care se confruntă cu o creştere a volumului de datornici iau în mod nevoit măsuri urgente de organizare şi automatizare a acestei activităţi, oricât de nedorite.

De la începutul crizei financiare s-a observat o creştere a pieţei de recuperări creanţe şi a procedurilor de business implicate. Se urmăreşte, într-un mod din ce în ce mai profesionist, îmbunătăţirea ratei de recuperare, cu ajutorul automatizării pe baza aplicaţiilor software, realizându-se, chiar şi în ultimă instanţă, care sunt beneficiile utilizării unui software specializat în gestionarea colectării datoriilor.


Există încă multe companii ce folosesc metode neadecvate şi învechite de recuperare. Folosirea excelului, a unui simplu CRM de tipul celui folosit de Call Center-uri sau a unor aplicaţii depăşite, şi tehnologic şi din punctul de vedere al funcţionalităţiilor, nu pot aduce rezultatele aşteptate. În actuala conjunctură, cu volume din ce în ce mai mari de datornici, cu cerinţe de recuperare şi randament cât mai mare, acţiunile făcute manual nu au cum să aibă un grad bun de randament. De exemplu, o persoană pierde în medie cel puţin 5 minute cu trimiterea manuală a unui singur fax, mărind considerabil costurile alocate activităţii de recuperare.


Pentru recuperarea datoriilor există şi metoda externalizării acestei activităţi prin apelarea la o agenţie de tip call-center. Aceasta poate fi apelată pentru cazurile în care datoriile nu pot fi rezolvate pe cale amiabilă şi este necesar ajutorul unei firme de specialitate sau şi mai concret în cazurile în care se ajunge la litigii sau executări silite.


Utilizând intern, de la apariţia fiecarui caz, un software profesional şi aplicând în mod automat regulile şi acţiunile de recuperare, aveţi siguranţa că relaţiile cu clienţii nu vor fi prejudiciate prin maniera de abordare şi prin demersurile efectuate. Având control deplin asupra activităţii şi acţiunilor întreprinse, rata de recuperarea a datoriilor va creşte şi costurile vor fi reduse dramatic. Operaţiunile de trimitere fax, SMS, mail sau scrisoare de atenţionare vor fi făcute la intervale precise de timp şi fară greşelile pe care un operator le-ar putea face din lipsa de timp sau concentrare.


În plus, pentru rezultate optime în activitatea de recuperare creanţe se presupune colaborarea şi cunoaşterea fiecărui tip de client pentru că, ţinând cont de diversitatea situaţiilor şi a persoanelor implicate în acest proces este necesară o abordare adecvată.


În acest context, compania Fasma, firmă cu o experienţă de 10 ani în dezvoltarea de soluţii software axate pe cerinţele clientului, a lansat a 4-a versiune a aplicaţiei sale de colectare creanţe - Debt Manager. Această ultimă versiune vine cu module noi, menite să gestioneze volume mari de dosare şi alocarea automată a acestora.


Aplicaţia poate stoca diferite tipuri de informaţii de la date personale despre client şi sumele datorate de către acesta până la toate acţiunile întreprinse în procesul de colectare. Sistemul permite alocarea automată a dosarelor, ataşarea documentelor la dosar, gestionarea notificărilor de plată, apeluri telefonice (prin integrarea aplicaţiei cu un furnizor de telefonie), trimiterea de fax-uri şi SMS, printarea scrisorilor şi eleborarea unui plan de rambursare.


Printr-o orientare spre fluxuri de lucru customizabile, liste de activităţi generate automat, organizarea în portofolii per agent şi tip de creanţă, Debt Manager fluidizează activitatea operatorilor şi duce la rezultate mai bune în coordonarea procesului de recuperare. Module precum CRM, Document Management, Business Process Management vă vor ajuta să urmăriţi şi să organizaţi într-un mod eficient detaliile cu privire la clienti rău platnici.


Este foarte eficientă abordarea unui client ţinând cont de istoricul comportamental şi de plată, iar acest lucru este posibil prin accesarea, stocarea şi updatarea informaţiilor cum ar fi: telefon, adresa, e-mail precum şi a plăţilor facute de-a lungul timpului.


Fiind o aplicaţie web-based, cu o bază de date centralizată, DebtManager asigură posibilitatea ca operatorii din diferite filiale să lucreze într-un mod organizat. Nu vor mai exista duplicate ale aceluiaşi contact sau întreruperi parţiale sau totale ale circuitului de recuperare. Rapoartele generate în mod automat, zilnic, sunt de un real folos pentru echipa de management, oferindu-le posibilitatea identificării problemelor şi ajutându-i în luarea măsurilor necesare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Radu Babota
Va propun spre testare/evaluare un produs alternativ: ERPi Collection http://www.erpi.ro Multumesc.
28 Iunie 2010, 06:44:56