Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Educatie >> Stiri si comunicate

Intel: computerul asigură educația de calitate de care au nevoie copiii azi

24 Martie 2010



Profesorii din România cer acţiuni mai consistente din partea Guvernului pentru a aduce era digitală în şcolile primare şi gimnaziale. Peste trei sferturi (78%) dintre ei consideră că Executivul ar trebui să facă eforturi mai mari pentru a susţine accesul computerelor în şcoli, arată un studiu comandat de Intel. În opinia lor, învăţarea asistată de calculator este cea mai benefică pentru studiul ştiinţelor (fizică, chimie, biologie), limbi străine (57,4%), matematică (37,7%), istorie (35%) şi limba maternă (21,7%). Doar 3,3% consideră eficiente orele de educaţie fizică asistate de computer.


Intel solutii educationale


Disciplinele enumerate de cadrele didactice folosesc oportunităţile de vizualizare, de organizare grafică şi de reprezentare oferite numai prin noile tehnologii. Calculatorul permite explorarea unor fenomene fizico-chimice care au loc în condiţii dificil de realizat şi se dovedeşte foarte util pentru manipularea unui model sau sistem în care anumite elemente sunt parametri variabili, iar calităţile intrinseci se pot modifica. Calculatorul poate simula eficient experimente, fără a se substitui lucrărilor de laborator, contribuind la o mai bună înţelegere a realităţii înconjurătoare de către elevi. În ceea ce priveşte impactul general al utilizării instrumentelor IT&C la nivelul elevilor, profesorii sunt de părere că acesta este pozitiv, atât la nivel de grup, cât şi individual. 60,9% declară că elevii au un interes mai mare de a învăţa utilizând calculatorul la şcoală. 64,1% susţin că prezenţa tehnologiei creşte frecvenţa la ore. 60,4% observă o concentrare mai bună a elevilor. 57,1% remarcă lucrul în echipă şi favorizarea dezvoltării competenţelor de cooperare. 57,3% vorbesc despre rezultate şcolare mai bune, iar 65,6% despre o atitudine pozitivă la clasă a elevilor.


Acest efect al tehnologiei de creştere a motivaţiei şi de atragere a elevilor către învăţare, explorare şi descoperirea cunoaşterii se face remarcat pentru toate materiile din programele şcolare – de la matematică şi fizică sau chimie până la istorie, limbi străine şi geografie. Pe lângă rezultate la învăţătură mai bune (remarcate de 63% dintre cadrele didactice), elevii se bucură şi de răsplata de a lucra împreună cu colegii de clasă pentru a finaliza proiecte de grup, dezvoltându-şi abilităţi practice de colaborare şi lucru în echipă, care ulterior vor fi relevante pentru locul de muncă. De exemplu, 63% dintre profesori spun că elevii lor demonstrează o capacitate mai bună de a gestiona proiecte, în timp ce 61% au remarcat că elevii au competenţe mai bune de rezolvare de probleme şi şi-au îmbunătăţit capacitatea de lucru în echipă. De asemenea, 98,4% dintre profesori cred că deţinerea de cunoştinţe de operare a calculatorului îi pregăteşte pe elevi mai bine pentru viitoarea lor carieră profesională.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite