Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

ERP, indicii īn alegerea unei soluţii

03 Aprilie 2010




Referinţele contează


Majoritatea vendorilor au pe site o list[ de proiecte finalizate. Referinţele sunt de mare importanţă atâta vreme cât nu sunt doar o listă pe care o cercetaţi într-o revistă sau într-un pliant de promovare şi oricum acestea sunt, în general, „referinţe bune“. Se pot cere însă şi alte referinţe decât cele oficiale şi, ulterior, contacta aceşti clienţi. O soluţie este şi participarea la evenimentele organizate de vendori cu utilizatorii, unde se pot împărtăşi „la cald“ experienţele. Acesta este poate cel mai eficient mod de informare, iar timpul alocat unei astfel de întâlniri este justificat. Unii vendori organizează chiar vizite la anumite companii unde au implementat soluţii. La fel de relevant, ca experienţă general, este şi modul în care aceste companii şi-au rezolvat unele probleme concrete. Până la urmă, ceea ce contează este rezolvarea unei probleme şi nu apariţia acesteia în sine. Este util ca persoanele contactate pentru opinii să fie din departamente diferite, nu doar IT managerul sau managerul de proiect indicat de furnizor. Perspectivele pot fi diferite în funcţie de rolul acestuia în organizaţie şi de implicarea în definirea cerinţelor.


Demonstraţii practice

Cum ERP-ul nu înseamnă doar o listă de funcţionalităţi şi referinţe, un demo al aplicaţiei este întotdeauna binevenit. Ideal este ca aceste demo-uri să fie reale şi nu înregistrate pentru a avea o relevanţă maximă, altfel vor fi doar o serie de prezentări frumoase. Nu se poate vedea întreg produsul la o sesiune demonstrativă, însă se pot remarca aspecte legate de uşurinţa în utilizare, structura interfeţei, existenţa unor câmpuri de selecţie predefinite etc. Numeroase companii oferă inclusiv conturi de test pe o perioadă limitată, prin care se oferă acces la aplicaţie şi se poate simula un mediu de lucru. Astfel de testări sunt mult mai relevante decât un demo susţinut de un reprezentant al vendorului, care este pregătit pentru a face aplicaţia să pară simplu de folosit şi foarte atrăgătoare. Un trial extins va contribui la formarea unei imagini apropiate de realitate, cel puţin din punct de vedere al utilizării aplicaţiei, fără să fie însă o garanţie a succesului proiectului.


Informare constantă

Realitatea arată însă că, de cele mai multe ori, firmele nu fac o analiză foarte detaliată a procesului de achiziţie şi se limitează la discuţii cu 2-3 vendori care, în majoritatea cazurilor, au startat ei procesul de abordare. La fel de adevărat este şi faptul că procesul de selecţie cere o analiză minuţioasă şi o informare permanentă pe o serie de subiecte nu tocmai familiare. În mod ideal, este optimă contractarea unui consultant extern, însă nici aceasta nu este o alegere simplă sau lipsită de costuri. Din fericire, surse de informare există: site-uri web, forumuri şi grupuri de discuţii, publicaţii şi evenimente de profil etc.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite