Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Glykon, două decenii de competitivitate şi eficienţă

03 Aprilie 2010



Experienţa cumulată în 20 de ani de activitate pe piaţa IT românească, parteneriatele strategice şi proiectele de succes implementate la clienţi de prestigiu reprezintă pentru compania Glykon o recomandare solidă în faţa oricărei concurenţe. Dumitru Caranica, directorul general al companiei, ne-a dezvăluit câteva dintre secretele longevităţii şi succesului Glykon.

Market Watch: Care sunt valorile pe care s-a construit „nava de cursă lungă” Glykon?


Dumitru Caranica
: Seriozitate, competenţă, profesionalism, respectarea angajamentelor luate. Acestea sunt valorile în care credem şi pe care am construit Glykon. Punem mare preţ pe construirea unor relaţii adevărate şi solide de parteneriat, fie că vorbim de clienţi, furnizori sau angajaţi ai Glykon. Vă reamintesc, sloganul cu care am început în 1990 şi în care credem şi acum este „GLYKON, partenerul pe care te poţi bizui!“.


MW: Care consideraţi că sunt momentele-cheie care au marcat evoluţia companiei dvs. în aceste două decenii?

D.C.: De la fondarea Glykon, la 23 martie 1990, s-au succedat multe momente importante pentru noi. În octombrie 1991 am deschis primul show-room Glykon, de produse IT, de birou şi pentru consumabile, printre primele din România, iar în primăvara anului 1992 am semnat acordurile de distribuţie, directă, cu IBM şi Hewlett-Packard – am fost în „primul val“ al autorizărilor făcute de aceste firme în România. Apoi, la TIB ‘95, am lansat suita de aplicaţii financiar contabile şi de gestiune „Expert“®. În ianuarie 1996 s-a produs separarea de colegii cu care fondasem Glykon – a fost un moment crucial, un nou început. Februarie 1997 a fost momentul luării unei decizii strategice esenţiale: am semnat cu IBM contractul pentru distribuirea produselor „Retail Store Solutions“, fiind primul „Business Partner“ al său din România, în acest domeniu. În acest moment, peste 75% din veniturile firmei noastre provin din soluţiile pe care le furnizăm retailerilor, în marea lor majoritate, pe echipamente de la IBM. A urmat apoi, în 1999, parteneriatul cu PSS - Prosoft Solutions, firmă românească specializată în dezvoltarea de software pentru retail, care ne-a deschis posibilitatea îmbinării competenţelor, în oferirea de soluţii complexe, pentru această piaţă. În perioada 1999-2003 şi ulterior ne-am lărgit parteneriatele şi competenţele, devenind parteneri autorizaţi ai unora dintre cei mai importanţi producători de echipamente pentru retail şi auto identificare, precum Datalogic şi Motorola (scanere de coduri de bare şi terminale portabile - PDT), DOMS (controloare pentru conectarea echipamentelor, din staţiile de carburanţi, la sistemele POS), Zebra (imprimante de coduri de bare), Synergon Retail Systems şi BBOX Computer (soluţii şi module fiscale), Gempsy (verificatoare de preţ), CustomMatic (sertare de bani) şi mulţi alţii. Între 2004 şi 2009 am semnat parteneriate cu firme româneşti, din principalele oraşe ale ţării, astfel încât acum putem acoperi, cu servicii competente, profesionale şi prompte, clienţii noştri, cu dezvoltare la nivel naţional. În cursul anului 2009 am devenit partener Microsoft pentru Embedded Systems, astfel că acum putem oferi clienţilor noştri ultima versiune a sistemului de operare Windows Embedded for Point of Service, POSReady 2009, pe terminalele de tip POS, pe care le avem în portofoliu.


M.W.: Cum s-au materializat aceste parteneriate?


D.C.
: În 1998 am pus primele sisteme informatice, bazate pe POS-uri, din România, în benzinării ale Competrol (Petrom) Bucureşti şi LukOil România. În 2001 am pornit primul restaurant KFC şi parteneriatul cu această firmă continuă şi azi. În 2004 am livrat primul sistem, VisualStore, pentru hypermarket, unei companii româneşti. Acum, la începutul lui 2010, putem afirma că avem livrate soluţii integrale sau echipamente IT, pentru retail, în peste 400 de magazine, staţii de distribuţie carburanţi, restaurante şi hoteluri, pe întreg teritoriul României, atât direct, cât şi prin partenerii noştri de afaceri.


M.W.: Revenind la momentul actual, cum a afectat criza economică business-ul Glykon?


D.C.
: Într-o mai mică măsură decât pe jucătorii din alte domenii ale industriei IT, dar e clar că a dus nu numai la stoparea creşterii, cu 2 digiţi, a cifrei de afaceri, cu care ne obişnuisem în ultimii ani, ci şi la contractarea pieţei de retail, căreia ne adresăm, cu precădere. O evoluţie pe care, să recunoaştem, puţin specialişti o anticipau cu mai puţin de doi ani în urmă.


M.W.: Retail-ul este o zonă puternic afectată de criză. Ce măsuri aţi luat pentru a contracara reculul înregistrat în acest sector?

D.C.: Am încercat, pe de o parte, să păstrăm, atât cât a depins de noi, baza de clienţi existentă, iar, pe de altă parte, să identificăm noi clienţi, mai ales internaţionali, ale căror bugete şi planuri de extindere, în România, fuseseră aprobate anterior declanşării crizei şi care nu au fost abandonate. Am marşat mai mult pe partea de servicii pentru sistemele instalate, decât pe oferirea de sisteme noi. Şi am profitat de experienţa noastră, în oferirea de soluţii pentru IT, punând, din nou, accent pe oferirea de servere complexe, de exemplu, sau soluţii pentru staţiile de distribuţie carburanţi, având în vedere prevederile Ordinului 1378/2009, al Preşedintelui ANAF, ce obligă toţi operatorii de pe piaţa carburanţilor, să se doteze cu sisteme informatice de management şi conectate la casa de marcat sau imprimanta fiscală, până la 31.03.2010.


M.W.: Ce direcţii de dezvoltare preconizaţi pentru perioada următoare?

D.C.: Vom rămâne un jucător important pe piaţa pentru soluţii de înaltă tehnologie pentru retail, dar nu vom neglija şi alte soluţii destinate, în principal, sectorului IMM-urilor. Dintre acestea, ne concentrăm pe soluţiile IBM Lotus® Foundations Start (am instalat, anul acesta, primul sistem de acest tip din România, la o firmă de shipping şi chartering din Constanţa), sau Microsoft Windows Small Business Server 2008. Ne orientăm şi spre oferirea soluţiilor de autoidentificare nu numai retailerilor, ci şi firmelor de distribuţie sau producţie. Sperăm să oferim mai mult pe partea de info-chioşcuri, unde IBM are o gamă completă de echipamente, de la 15’’ la 19’’.

M.W.: Ce estimări aveţi pentru anul în curs?


D.C.
: Dorim să ne păstrăm cifra de afaceri de anul trecut şi, dacă este posibil, să avem şi o mică creştere, având în vedere că şi anul 2010 va fi, cel mai probabil, un an de criză. Cred că un reviriment real, în România, nu poate veni mai devreme de trimestrul al patrulea 2010 sau întâi 2011, şi acesta numai dacă guvernanţii vor reuşi să implementeze măsuri reale de reformă, în următoarele 3-6 luni.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite