Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

CJ Ilfov modernizează actul administrativ cu ajutorul EUGA şi Microsoft

04 Aprilie 2010



2010 va aduce pentru Consiliul Judeţean Ilfov finalizarea proiectului de implementare a soluţiei de eGuvernare, care va permite modernizarea activităţii în 13 localităţi. Realizarea proiectului a fost posibilă în urma unei finanţări din partea Uniunii Europene obţinută cu susţinerea EUGA (European Union Grant Advisor). Soluţia propusă de firma câştigătoare a licitaţiei se bazează pe platforma Microsoft Citizen Services.

În 2008, o echipă din cadrul CJ Ilfov a iniţiat, alături de consultantul extern Mobius, un audit cu privire la infractructura existentă în cadrul primăriilor din judeţ şi a gradului de informatizare a acestora. Rezultatul auditului a fost conform aşteptărilor. La nivelul primăriilor s-a înregistrat o lipsă acută de dotări IT, numărul PC-urilor fiind mult prea mic în raport cu numărul angajaţilor. Majoritatea instituţiilor nu aveau un website, iar acolo unde exista o prezenţă online, site-urile nu erau actualizate şi nu respectau legislaţia actuală. În majoritatea cazurilor nu existau adrese de email personalizate şi nici servicii electronice pentru interacţiune cu cetăţenii. Mai mult, în câteva situaţii nu existau aplicaţii tip Office şi nici documente în format digital, multiplicarea formularelor pentru cetăţeni făcându-se exclusiv prin copierea pe hârtie a unui model, fără posibilităţi de actualizare.


Oportunitatea finanţării europene

Realitatea din teren, combinată cu oportunitatea obţinerii unei finanţări europene, a contribuit la realizarea unui studiu de fezabilitate şi la completarea unei cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice. Această etapă a fost facilitată de colaborarea cu EUGA, care a intermediat accesul la consultanţa necesară scrierii proiectului. Studiul de fezabilitate şi cererea de finanţare au fost realizate de Mobius şi Euro Management Grup. Astfel, instituţia beneficiază de o asistenţă financiară nerambursabilă, în valoare de cca 1,3 milioane de euro, contractul de finanţare fiind încheiat cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) ca organism intermediar.


Ulterior, prin Serviciul Public de Cooperare Internă şi Internaţională, CJ Ilfov a realizat un caiet de sarcini şi a organizat o licitaţie pentru implementarea proiectului tehnic (furnizarea de echipamente şi aplicaţii informatice). La licitaţie au participat două companii, câştigătoare fiind Teamnet Internaţional S.A., care a făcut cea mai bună ofertă economică. Teamnet a participat la licitaţie cu o soluţie dezvoltată pe platforma Microsoft Citizen Services, compania fiind Microsoft Gold Certified Partner.


Soluţie bazată pe tehnologie Microsoft

Proiectul derulat de CJ Ilfov, a cărei finanţare a fost obţinută în iulie 2009 are ca termen de finalizare jumătatea anului 2010. Proiectul are două obiective majore: dezvoltarea serviciilor publice online şi eficientizarea aparatului intern a 14 instituţii implicate: CJ Ilfov şi 13 Unităţi Administrative Teritoriale (primării). Aceste obiective au fost acoperite prin implementarea unei soluţii bazate pe platfoma Microsoft Citizen Services. Platforma Microsoft a mai fost utilizată în cadrul unor proiecte similare derulate la Primăria Buzău, Primăria Brăila, Consiliul Judeţean Bistriţa.


Soluţia dezvoltată de Teamnet are trei componente majore: portal extern pentru livrare de servicii moderne către cetăţeni, portal intern pentru facilitarea lucrului colaborativ şi a comunicării în cadrul instituţiei, work flow şi document management, precum şi interconectare cu Sistemul Electronic Naţional.


Arhitectura sistemului are la bază o serie de tehnologii Microsoft, utilizate în numeroase proiecte, atât în sectorul privat, cât şi în cel public:


• Sisteme de operare pentru staţiile de lucru – Windows 7
• Aplicaţii desktop – Microsoft Office 2007
• Sisteme de operare pentru servere – Windows Server 2008 R2
• Portal - Windows SharePoint Services 3.0
• Comunicaţii – Microsoft Exchange Server
• Aplicaţii interne - ASP.NET 3.5
• Baza de date - SQL Server 2008


Ca topologie, sistemul informatic este unul centralizat, atât din punct de vedere al bazei de date, cât şi din punct de vedere al serverului de aplicaţii. Astfel se asigură o întreţinere mai uşoară şi se creşte nivelul de securitate. Nucleul principal al sistemului este reprezentat de serverul de aplicaţie ce va fi instalat la nivel central, în cadrul CJ Ilfov. Aici vor fi stocate şi procesate toate datele. Primăriile implicate în proiect vor avea acces la resurse prin intermediul Internetului. Comunicarea se va realiza în baza protocolului securizat HTTP, respectând toate mecanismele de autentificare şi de autorizare. La nivel de utilizator s-a folosit sistemul de operare Windows 7, precum şi suita Microsoft Office 2007.


Funcţionalităţi şi beneficii

Un element de bază al proiectului este portalul ww.e-ilfov.ro, prin care cetăţenii vor avea acces la o gamă extinsă de servicii online. Astfel va fi posibilă comunicarea online cu funcţionarii publici, descărcarea de formulare, informarea asupra actelor normative adoptate de instituţiile implicate, depunere de petiţii şi urmărirea status-ului acestora, obţinere de autorizaţii, avize şi certificate precum şi plata taxelor şi impozitelor. Mai mult, cetăţenii care nu au acces la internet pot beneficia de notificări prin telefon.


Livrarea acestor servicii va aduce o serie de beneficii majore pentru CJ Ilfov şi cele 13 primării implicate, atât prin creşterea transparenţei actului administrativ şi creşterea gradului de satisfacţie a cetăţenilor, cât şi prin respectarea normelor europene privind serviciile electronice. Complementar, prin existenţa funcţionalităţilor de lucru colaborativ şi document management, va creşte eficienţa aparatului legislativ, iar prin accesul rapid şi centralizat la date, managerii instituţiilor vor putea lua decizii rapide şi inspirate.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite