Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

De ce nu se investeşte în cercetarea românească de aviaţie?

04 Aprilie 2010




Institutele româneşti au participat şi participă la programe europene de cercetare de aviaţie: COSAECOM şi ARPICAP (STRAERO), AVERT şi CESAR (INCAS), SILENCE(R), JEAN, CoJeN, VITAL, X3NOISE, OPENAIR şi TEENI (COMOTI), programe care le-au permis colaborarea şi le-au câştigat aprecierea unor nume prestigioase ale aviaţiei europene şi mondiale ca: SNECMA, Turbomeca, ONERA, Airbus, Dassault, SOCATA, Aerospatiale, DLR, EADS, Messier–Dowty, MTU Aero Engines, Rolls–Royce, CIAM, SDRA, PZL, VZLU, Volvo Aero, Hellenic Aerospace, Elbit şi IAI.

Învăţământul de aviaţie continuă să producă specialişti în domeniu prin Facultatea de Inginerie Aerospaţială din cadrul Universităţii „Politehnica“ din Bucureşti, Secţia de Aviaţie Militară a Academiei Tehnice Militare din Bucureşti, şi prin Centrul de Încercări în Zbor din Craiova.

Prioritate naţională?

Perspectivele sunt, ca şi în trecut, foarte bune. Ne aflăm, însă, în aceeaşi veche dilemă: cum finanţăm cercetarea şi industria de aviaţie? Urmează o nouă perioadă de declin? Continuăm seria oportunităţilor ratate? Sau acceptăm ceea ce spun documentele europene, că încercăm un drum nou, cel al dezvoltării susţinute pe termen lung, al valorificării capacităţilor existente şi al dezvoltării unora noi, al ştiinţei şi progresului tehnologic, al eliminării decalajului de nivel de trai faţă de Occident, pe care îl suportăm şi acceptăm cu resemnare de sute de ani? Europa spune că acolo unde există industrie de aviaţie, apare dezvoltarea durabilă. O dovedesc Franţa, Marea Britanie, Germania, Italia, Spania, Suedia, Belgia, Olanda şi alţii. Ispititoare, această ultimă variantă.

România a avut dintotdeauna competenţe în domeniu şi are un loc bine definit atât în istoria, cât şi, mai ales, în prezentul industriei de aviaţie europene, în timp ce alte ţări estice, ca Polonia, Cehia sau Ungaria fac eforturi pentru a-şi găsi un astfel de loc. De investit, nu am investit niciodată, şi nu o facem nici acum. Şi atunci, daţi-mi voie să mă întreb, de ce? De ce nu s-ar putea şi în România ca cercetarea românească de aviaţie să înceapă a fi considerată o prioritate a Guvernului român?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Draculis
Cercetarea aeronautica,la fel ca toate domeniile in care Romania a excelat,poate fi readusa la paramerii initiali si relansata printr-o metoda de salvare nationala : Inchiderea frontierelor 6 luni,blocarea tuturor conturilor bancare interne si depuse exterior,evaluarea pe persoana cu cartea de munca la vedere,ce profesie lucrativa are si trimis la loc de munca productiv fiecare,gratuitatea oricarei forma de invatamant(primar,liceal,superior)casa masa,bursa lunara.Cele 500.000 de spatii locative de specula ,rechizitionate si incartiruite familiile,tinerii care sunt storsi de chirii,2 ani gratuit.Hotelurile si vilele excedentare deasemeni rechizitionate pentru:camine,centre de invatamant,orfelinate,case de ajutor si reeducare profesionala,etc.Stoparea importurilor distrugatoare (pentru comision speculativ)a agriculturii si industriei romanesti.Desfiintarea Corpului de Bodiguarzi de 164.000 persoane inarmate(parazitari si periculosi )condusi de persoane nestiute,introducerea Legii Nationale Nr.1(impotriva distrugerii fiintei nationale)aplicate in regim de Curte Martiala,pe o perioada de 6 luni.Apoi cu fruntea sus acceptam intrarea in structurile europene
28 Iunie 2010, 08:31:16
DarkSealer
Exact cum a spus si Draculis, sunt modalitati de salvare, dar trebuie sa se vrea acest lucru, ceea ce la noi in tara, dupa cum vedeti si voi, nu se vrea. Sunt foarte multe solutii, dar noi le alegem pe cele care ne afecteaza cel mai mult. Avem un presedinte care, in loc sa faca in asa fel incat sa nu ii afecteze pe cei cu salarii medii si pe cei cu salarii si pensii minime, el ia cele mai proaste decizii prin care afecteaza toata tara. Ideea este ca daca s-ar investi mai mult in cercetarea aeronautica am avea si noi un domeniu in care sa excelam, pentru ca avem oameni foarte buni si foarte priceputi. Acest lucru l-am dovedit de la primele zboruri cu un aeroplan mai greu decat aerul. Henri Coanda a dovedit ca se poate ca poporul roman sa faca cele mai mari progrese in acest domeniu, dar dupa cum am mai spus, trebuie sa se vrea, ceea ce la noi.....
13 August 2010, 09:24:11
rosca petrica 1
am citit comentariile facute de unii care au vrut sa spuna ceva in legatura cu cercetarea .Daca sar vrea sa se realizeze ceva normal ca sar putea da aicea aicea intervine comisionul care daca se incep realizarile unui program de avion bineinteles ca nu se mai poate fura si unele socoteli ale unora ca sa isi faca veri numai reusesc romania are proiecte de avioane si resurse dar nu se prea doreste pentru ca uitativa la una din achizitiile armatei a existat vreuna in care sa nu se ea comision deci va puteti da seama cu ce lepadaturi de oameni avem deaface si atunci cind e vorba de siguranta unei tari care la o adica lear apara si lor si totusi in nemernicia lor nu se dau inapoi de la capatuiala avem trei proiecte de avioane sonice si supersonice si o fabrica in colaps avem si oameni destepti dar ne lipseste vointa si banii bani ar fi dar vointa nu exista pentru ca nui intereseaza de tara asta ii intereseaza numai cifrele sa intre in contul lor
07 Iulie 2011, 12:52:45
Matache
Fratii Wright au fost niste impostori. Pe linga faptul ca motorul lor era prea slab sa ridice avionul de la sol, fratii Wright mai folosesc in 1903 si elice care au aparut abia in 1908, ca sa nu mai vorbim ca in Noiembrie 1907, unul din frati l-a vazut pe Henri Farman zburind la Paris cu un avion foarte asemanator celui cu care, echipat cu un motor frantuzesc marca Barriquand et Marre, W. si O. Wright aveau sa apara in public abia incepind din August 1908. vezi: http://wright-brothers.wikidot.com
01 Mai 2014, 07:14:54