Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sistem informatic integrat pentru unitatile hoteliere de sejur

19 Aprilie 2005



Sistemul a fost conceput pentru acele unitati a caror capacitate de cazare se valorifica in principal prin intermediul contractelor cu agentiile de turism.
Sistemul este structurat pe patru componente interconectate intre ele, transferul de date facandu-se functie de locatia fizica fie prin internet sau retea locala.


1. Contractarea si rezervarea bazei materiale
Functiile principale ale acestui modul sunt:

  • Evidenta firmelor partenere si a contractelor incheiate
  • Evidenta serviciilor si a tarifelor contractate
  • Rezervarea locurilor
  • Redistribuirea locurilor libere


    2. Evidenta prestatiei in baza
    materiala de cazare

    Acesta este modulul principal el putand fi utilizat si independent in unitatile de cazare ca sistem pentru managementul unitatii respective.
    Functiile principale sunt urmatoarele:

  • Rezervarea locurilor pe tip de spatiu, data de sosire, etc.
  • Cazarea clientilor si evidenta c/v serviciilor
  • Operatii specifice (modificarea/intreruperea sejurului, modificarea tipului de spatiu, transferul de solduri, etc.)
  • Inregistrarea convorbirilor telefonice
  • Plata serviciilor (nota de plata, factura)
  • Legatura cu casa de marcat


    3. Facturarea prestatiei
    Acest modul valorifica informatiile prelucrate in modulele de mai sus scopul final fiind incasarea c/v prestatiei de la firmele contractante.
    Functiile principale sunt urmatoarele:

  • Intocmirea deconturilor de cheltuiala pe firme/unitati de cazare
  • Intocmirea facturilor
  • Calculul indicatorilor specifici (turisti, zile-turist, sejur mediu)


    4. Informarea operativa a conducerii
    Modulul acesta pune la dispozitia factorilor decidenti a unor informatii in timp real atat din unitatile de cazare, cat si despre modul de derulare a contractelor:

  • Gradul de ocupare a bazei materiale
  • Structura turistilor
  • Nivelul prestatiei facturate


    Acest sistem integrat functioneaza la SRP NEPTUN, legatura dintre unitatile hoteliere si sediul central facandu-se prin internet. Modulul “EVIDENTA PRESTATIEI IN BAZA MATERIALA” este in prezent implementat intr-un numar de 8 hoteluri in statiunea FELIX, hotel RACOVA din VASLUI, hotel DECEBAL din BACAU, hotel BRITANIA din EFORIE NORD, hotel MUNTENIA din BUCURESTI, etc.


    INFOTURISM, fostul Centru de Calcul al Ministerului Turismului, este o firma IT cu o experienta de peste 30 de ani in elaborarea de produse informatice pentru industria turismului. In prezent, INFOTURISM SA, societate pe actiuni cu capital total privat, ofera pe langa sisteme informatice pentru hoteluri, agentii si schimb valutar si alte aplicatii informatice:
  • Evidenta marfuri si ambalaje
  • Salarii si evidenta personal
  • Evidenta mijloace fixe
  • Contabilitate sintetica si analitica
  • Retetar


    Pe langa activitatea de informatica, INFOTURISM SA se ocupa si cu organizarea de conferinte, simpozioane, cursuri si receptii in propriul Centru de Conferinte compus din 3 sali de conferinte cu capacitati de 40, 50 si 200 de locuri, 3 sali pentru “coffee break” si o terasa acoperita cu o suprafata de 400 mp. Salile sunt climatizate, au echipamente de sunet, traducere simultana, proiectie, birotica. Se ofera servicii de catering, parcare gratuita de 100 de locuri.



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite