Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Serviciile WEB–motoare pentru afaceri in turism

19 Aprilie 2005



Web-ul cunoaste un succes fenomenal de business. Toate afacerile, cum ar fi licitatiile, vanzarile de carti, rezervarile on-line, diseminarea de stiri sau advertising-ul au cunoscut schimbari dramatice. Companiile de pe Web, ca eBay, Yahoo!, Amazon sunt astazi uriase afaceri cu profituri importante. Totusi web-ul este departe de posibilitati. Venitul din e-commerce pe 2002 in SUA a fost doar un an „bun“ 3,2% (cam 72 miliarde) din totalul tranzactiilor comerciale in aceasta tara. Chiar in cadrul unor industrii cu o prezenta pe Web crescuta, cum ar fi rezervarea de voiaje sau vanzarea de muzica, raman multe de facut. Motivul este unul singur: bazele de date, asa cum sunt, cu date vechi care ar fi bine sa fie coroborate cu altele utile; locate pe mainframe-uri sau minicomputere arhaice; izolate pe diferite servere ale companiei; baze mai moderne pe servere Web, dar in formate depasite sau dimpotriva, accesibile prin limbaje script hipermoderne.
Urmatoarea generatie de e-commerce depinde de accesibilitatea la aceste baze de date. Si aceasta este pe cale sa se intample, multumita unor tehnologii numite servicii Web. Serviciile Web reprezinta felul in care programatorii isi pot face bazele de date disponibile peste web, deschizadu-le accesului mai larg, si legand aceste baze de date de servicii noi, mai performante. Dincolo de aplicatii pentru consumer, peste cativa ani serviciile web vor incuraja o transformare linistita a altor industrii mari-cum ar fi banking si asigurari. Agentii de turism ar putea compara pachete de vacante de la diferite linii aeriene si lanturi hoteliere, extragand cel mai bun discount de sezon automat.
Serviciile web deja „periaza” cateva din vechile baze de date. De exemplu, calatoriile aeriene reprezinta o industrie ale caror baze de date sunt mai deschise decat multe altele, din cauza ca este necesar sa interactioneze cu agentii independenti de turism. Pana recent, Internetul a schimbat industria zborurilor aeriene in mica masura. De exemplu, puteai sa-ti rezervi tichetul online si apoi sa treci pe la check-in la aeroport doar cu un print dupa un mesaj email de confirmare. Acum, chioscurile de check-in apar in aeroporturi, bazate pe software-ul serviciilor de Web.
Chioscurile te lasa sa te identifici doar trecand cardul de credit sau introducand informatiile e-ticketului. Poti confirma itinerarul de zbor, si apoi apar cateva ecrane, cum ar fi o harta a locurilor din avion, cu locul tau rezervat pe care il poti schimba cu oricare loc liber, verde. Schimbarea o faci doar atingand cu degetul locul dorit. La sfarsit, vei printa un „boarding-pass” si te vei indrepta spre poarta de acces avion. Ce s-a schimbat? Linia aeriana si-a deschis bazele de date la organizatii si public, aratand tuturor date accesibile anterior doar personalului aerian si agentilor de turism. Dar ce s-a schimbat efectiv in spatele ecranului? Diferenta o fac serviciile Web care leaga bazele de date cu interfata prietenoasa a infochioscului.
Serviciile web nu sunt doar baze de date vechi in ambalaj nou. Ele preiau bazele de date, cele noi ca si cele vechi, si le plaseaza in cadrul unor programe moderne, usor de utilizat, ca un browser de web, o aplicatie personalizata pentru chioscul de check-in, etc. Serviciile Web deschid prin aceste aplicatii de baze de date inaccesibile si le pun la treaba, in sensul ca pot fi utilizate de un alt departament din companie, de vanzatori sau clienti si, ca si infochioscul de la aeroport, de publicul larg.
Si agentia de turism se adapteaza schimbarilor. Worldspan este un gigant al rezervarilor online si off line si utilizeaza serviciile Web pentru a eficientiza operatiile de backoffice intr-o agentie.
Agentia are nevoie de programe si instrumente puternice care sa raspunda nevoilor specifice de backoffice si frontoffice.



WorldspanGo! uneste punctele forte ale sistemului global de distributie Worldspan cu ultimele tehnologii si solutii Web –oferindu-le pe toate pe acelasi desktop sub degetele agentului de turism. Sistemul de rezervari Worldspan, browserul Go!, uneltele principale pentru managementul total al unei agentii de turism sunt toate accesibile in acelasi punct.
GO! Se distinge prin sistemul global Fares & Pricing (tarife si tarifari) si prin instrumentele de pricing cu valoare adaugata:
  • tehnologia de cautare a celor mai bune tarife: Worldspan Power Shopper, WS Power Pricing, WS Power Flight Search
  • WS Securate Air,un instrument puternic pentru administrarea tarifelor negociate
  • Tarife publicate, private sau Web toate pe acelasi display.


    Beneficiile pentru agentia de turism ar fi urmatoarele:

  • Reducerea costurilor operationale
  • Agentiile maresc aria de activitate generatoare de comisioane prin surse multiple puse la dispozitie, prin accesul in timp real la resursele furnizorilor de voiaje, de la optiuni si preturi- active care cresc valoarea agentiei si satisfactia clientilor
  • Eficienta rezervarilor, incluzand costuri scazute per rezervare prin Internet si uneltele de rezervare ajuta agentiile sa devina mai profitabile si productive
    Din cateva click-uri se face planuirea si rezervarea pentru zboruri, hoteluri, rent a car
    Go! Express este un instrument puternic, de inalta productivitate in interiorul GO! Res. Are o interfata intuitiva care permite prin afisarea unor optiuni clickabile ghidarea unui novice la rezervarea zborurilor, masinilor si hotelurilor.
    Go! Home page este un portal pentru toate planurile de calatorie si resursele de management.
    Pe langa facilitatile sistemului global de distributie, agentii pot updata online sistemul, primi training online si afla ultimele stiri din industrie.
    Centrul global de Learning este o sursa pentru e-learning, oferind clase virtuale, tutoriale si are in componenta agentul Assitant Worldspan, un sistem online de help.
    Go! integreaza backoffice-ul si frontoffice-ul unei agentii cu Intranetul si extranetul unei agentii de turism.
    Instrumente de marketing precum site-ul de itinerarii Worldspan My Trip and More ajuta agentiile sa isi creasca vizibilitatea, vanzarile si loialitatea clientului.



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite